Δοκιμή: Alfa Romeo Junior Elettrica 156PS
Δοκιμή: Alfa Romeo Junior Elettrica 156PS
Μία γνήσια Alfa στη νέα ηλεκτρική εποχή
Εισαγωγή
H γκάμα της Alfa Romeo επεκτείνεται και για πρώτη φορά αποκτάει ένα B-SUV και μάλιστα με ηλεκτρική έκδοση, χάρη στην πλατφόρμα που μοιράζεται με τα υπόλοιπα οχήματα του Group Stellantis (Avenger, 2008, Mokka, 600).

Παρόλα αυτά όμως η νέα Junior θέλει να ξεχωρίσει και να είναι μία πραγματική Alfa. Θα τα καταφέρει;
Εμφάνιση
Σχεδιαστικά η νέα Junior είναι εντυπωσιακή και τραβάει αμέσως τα βλέμματα των περαστικών επάνω της.

Σύγχρονο στυλ εμπρός με LED φώτα που συνδυάζονται άψογα με τις ρετρό πινελιές του πίσω μέρους που θυμίζουν παλαιότερες Alfa.

Ειδικά στο κόκκινο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής η μικρή Ιταλίδα έχει κερδίσει το στοίχημα του να είναι ελκυστική στο μάτι και να ξεχωρίζει από τα άλλα B-SUV.
Εσωτερικό – Χώροι
Στο εσωτερικό της επικρατεί μία αρκετά σπορ εικόνα, με οδηγοκεντρική διάθεση, με την οθόνη των 10.25 ιντσών να είναι στραμμένη ελαφρώς προς τον οδηγό.

Τα πανέμορφα αλκαντάρα Sabelt καθίσματα και οι επενδύσεις από αλκαντάρα σε διάφορα μέρη του ταμπλό αλλά και το τιμόνι δίνουν μία premium εικόνα στο εσωτερικό της, αλλά………όπως και τα περισσότερα ομολογουμένως B-SUV έτσι και στη Junior η πληθώρα των πλαστικών στο ταμπλό και στις πόρτες είναι από σκληρά πλαστικά που χαλάνε λίγο την συνολική premium εικόνα.

Επίσης και η συναρμογή σε 2-3 σημεία θα μπορούσε να είναι καλύτερη αλλά η αλήθεια είναι πως η σχεδίαση είναι εντυπωσιακή και σίγουρα είναι ένα εσωτερικό που πάνω απ’ όλα χαίρεσαι να βρίσκεσαι μέσα και να οδηγάς. Πίσω από το όμορφο πολυλειτουργικό τιμόνι βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με ωραία γραφικά που δίνει στον οδηγό τις βασικές πληροφορίες.

Η κεντρική οθόνη που φιλοξενεί το infotainment είναι ενσωματωμένη στο ταμπλό χωρίς να προεξέχει και λίγο πιο χαμηλά τοποθετημένη από ότι έχουμε συνηθίσει για να μην αποσπάει τη προσοχή του οδηγού. Το μενού διαθέτει τις βασικές λειτουργίες, είναι εύκολο στη χρήση, τα γραφικά είναι πολύ καλά και επίσης πολύ καλής ποιότητας είναι η εικόνα της κάμερας οπισθοπορείας.

Εργονομικά το εσωτερικό της μικρής Alfa έχει κάποιες ατέλειες για χάρη του Design και δεν έχει πολλές θήκες για μικροαντικείμενα όπως έχουμε συνηθίσει σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας , όπως θήκες για μπουκάλια στις πίσω πόρτες, αλλά η ομορφιά είναι το βασικό σε μία Ιταλίδα.
Πάμε στους πίσω επιβάτες καθώς το μήκους 4.17 μέτρων SUV θα προσφέρει ικανοποιητικό χώρο για 2 ενήλικες επιβάτες αλλά δεν είναι και από τους κορυφαίους της κατηγορίας ενώ τα όμορφα μεν Sabelt καθίσματα με την σκληρή πλάτη δεν θα τα αγαπήσουν τα γόνατα των ψηλών πίσω επιβατών.

Ο χώρος αποσκευών από την άλλη είναι στα 400 λίτρα και από τους κορυφαίους στη κατηγορία του. Είναι αρκετά τετραγωνισμένος για να είναι εκμεταλλεύσιμος όλος ο διαθέσιμός χώρος.
Στο δρόμο
Έχοντας εμφάνιση που αρμόζει σε μία γνήσια Alfa, η Junior θα πρέπει να στρίβει και σαν Alfa για να ικανοποιήσει την απαιτητική φυλή των Alfisti. Και ναι παρόλο που είναι ηλεκτρική και ζυγίζει 1600 κιλά η Ιταλίδα καταφέρνει και συμπεριφέρεται σαν ένα μικρό σπορ αυτοκίνητο.

Η ανάρτηση κρύβει μαγικά τα κιλά του αμαξώματος και στρίβει χωρίς να γέρνει ενώ και το τιμόνι είναι πολύ καλό, άμεσο με καλή πληροφόρηση και αρκετά καλή αίσθηση αν και θα το θέλαμε λίγο πιο βαρύ. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, Advanced Efficiency, Natural και Dynamic με τις διαφορές να εντοπίζονται στο “βάρος” του τιμονιού και την απόκριση του ηλεκτροκινητήρα. Γενικά σε κλειστές καμπές συμπεριφέρεται σαν ένα καλοζυγισμένο hatchback και μόνο αν πιεστεί αρκετά θα ανοίξει τη μούρη της αλλά με το άφημα που γκαζιού επανέρχεται αμέσως σε τάξη. Τα φρένα είναι εντυπωσιακά σε απόδοση “γονατίζοντας” τo ηλεκτρικό SUV αλλά το πεντάλ του φρένου έχει μία ελαστικότητα στην αίσθηση και πρέπει να βάλεις δύναμη για να πάρεις τη μέγιστη απόδοση από τα φρένα.

Στον αυτοκινητόδρομό καταφέρνει να είναι άνετη και ευθύβολη και δεν προβληματίζει η σκληρή της ανάρτηση καθώς λειτουργεί άψογα και απορροφάει κάθε ανωμαλία χωρίς να κοπανάει ή να πλέει. Γενικά ταξιδεύει άνετα με την ηχομόνωση να είναι καλή ενώ υπάρχει και τεχνικός ήχος από τα ηχεία που θυμίζει ήχο θερμικού κινητήρα για να τονίζει τον petrolhead χαρακτήρα της. Βέβαια αν μας ρωτάτε δεν μας αρέσουν οι ψεύτικοι ήχοι κινητήρα.

Στην πόλη που είναι και το πεδίο δράσης ενός Β-SUV και μάλιστα ηλεκτρικού, η Junior είναι άνετη και πολιτισμένη και μόνο η ορατότητα από το μικρό παρμπρίζ πίσω είναι περιορισμένη αλλά υπάρχει η πολύ καλή κάμερα για το πάρκινγκ.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Ο ηλεκτροκινητήρας της έκδοσης Elettrica αποδίδει 156 ίππους και 260 Nm ροπής και μπορεί να μη βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά κινεί σβέλτα την μικρή Junior. Η λειτουργία του γενικά “θέλει” να θυμίζει περισσότερο λειτουργία κινητήρα βενζίνης ( γι αυτό υπάρχει και ο ψεύτικος ήχος) και δεν παρουσιάζει αυτή την έκρηξη των ηλεκτροκινητήρων αλλά η ροπή έρχεται πιο στρωτά και ομαλά.

Για τα 0-100 χλμ/ώρα από στάση θέλει 9 δευτ. ενώ η τελική είναι περιορισμένη στα 150 χλμ/ώρα για λόγους οικονομίας αλλά το κυριότερο για λόγους ασφάλειας και ευταξίας. Σύμφωνα με το εργοστάσιο η αυτονομία με μία φόρτιση της Junior είναι στα 400χλμ και σε πραγματικές συνθήκες κατά τη δοκιμή μας είδαμε 320 χλμ ενώ ο χρόνος φόρτισης σε ταχυφορτιστή είναι 27 λεπτά για να πάει από το 10% στο 80% και 5 ώρες και 45 λεπτά για πλήρη φόρτιση σε wallbox 11KW.
Συμπέρασμα
Η μικρή Alfa Romeo με το βαρύ όνομα Junior απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν ένα εντυπωσιακό σε εμφάνιση B-SUV. Η οδηγική απόλαυση είναι στο DNA της και παρόλο που είναι ηλεκτρική είναι οδηγοκεντρική και απόλυτα απολαυστική στις στροφές.

Το εσωτερικό της είναι όμορφο αλλά δεν είναι και το πιο εργονομικό και για τη τιμή της θα μπορούσε να είναι λίγο πιο ποιοτική. Βέβαια όλα είναι θέμα επιλογών εδώ πληρώνεις Design, αναρτήσεις και φρένα. Από χώρους θα μεταφέρει σχετικά άνετα 4 ενήλικες και ο χώρος αποσκευών είναι πολύ καλός για την κατηγορία.
Θετικά:
- Σπορ οδηγική συμπεριφορά
- Απόδοση φρένων
- Ανάρτηση
- Design μέσα – έξω
- Καθίσματα Sabelt
Αρνητικά:
- Πλαστικά
Θα θέλαμε να έχει:
- Να (μην) είχε τεχνητό ήχο κινητήρα
Εξοπλισμός – Τιμή
H αρχική τιμή της Junior Elettrica των 156ps και των 400 χλμ αυτονομίας είναι στα 33.400 ευρώ (περιλαμβάνει έκπτωση προώθησης 3.500€) χωρίς την επιδότηση (-8000ευρώ). Η έκδοση Speciale που είχαμε για δοκιμή είναι στις 36.000 ευρώ (περιλαμβάνει έκπτωση προώθησης 3.500€) χωρίς την επιδότηση για τα ηλεκτρικά (-8000ευρω). O έξτρα εξοπλισμός με τα καθίσματα Sabelt και την επένδυση αλκαντάρας κοστολογείται στις 3.100 ευρώ.
Στο βασικό εξοπλισμό της Junior περιλαμβάνονται : Εμπρός προβολείς & πίσω φώτα Full LED, Ζάντες ελαφρού κράματος 18’’, Αυτόματος κλιματισμός μιας ζώνης, Επιλογέας προφίλ οδήγησης DNA Alfa Romeo, 6 αερόσακοι, ABS + ESC + AEB (αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης), Σύστημα Ανίχνευσης Κόπωσης Οδηγού, Lane AssistTSR (αναγνώριση οδικών σημάτων), VRU (αναγνώριση ποδηλατών και πεζών), Πίσω αισθητήρες στάθμευσης, Ψηφιακός πίνακας οργάνων Cannocchiale 10’’.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Ένας ηλεκτροκινητήρας εμπρός
Ισχύς: 156ps
Ροπή: 260 Nm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μέση κατανάλωση-Αυτονομία: 13 kWh/100χλμ – 400 χλμ(τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.173x 1.781 x 1.539 mm
Χώρος αποσκευών: 400 εμπρός
Βάρος: 1.620 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας