Τέλος εποχής για τις πισωκίνητες Alfa Romeo

Τέλος εποχής για τις πισωκίνητες Alfa Romeo

αποχαιρετώντας την fun to drive φιλοσοφία Alfa

Τελικά δεν είναι όλα ρόδινα γύρω από τη συμφωνία PSA-FCA. Όχι οτι περιμέναμε και κάτι καλύτερο βέβαια αφού ως γνωστό όταν δύο κολοσσοί αποφασίζουν να ενωθούν για περικοπή εξόδων, κάποιος/κάποιοι πρέπει να την…πληρώσουν.

Και πράγματι, στην περίπτωση της Stellantis ο κλήρος έπεσε, αρχικά, στην Alfa Romeo. Ναι μεν η εταιρία διασώθηκε και εξασφάλισε το μέλλον της αλλά μάλλον θα πρέπει να ξεχάσουμε όλα όσα ξέραμε για την ιστορική ιταλική φίρμα. Και αυτό γιατί όπως δήλωσε ο νέος CEO, Jean-Phillipe Imparato, η Alfa εγκαταλείπει την μονάκριβη πισωκίνητη πλατφόρμα Giorgio.

Τί σημαίνει αυτό; Η συγκεκριμένη πλατφόρμα σχεδιάστηκε από την FCA το 2014 και επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί σε πολλά μοντέλα του γκρουπ παρέχοντας χαρακτηριστικά πίσω κίνησης αλλά και τετρακίνησης. Όλα καλά μέχρι εδώ, μόνο που η Giorgo χρησιμοποιήθηκε μέχρι τώρα μόνο στις Giulia, Stelvio, στο Jeep Grand Cherokee L και στην επερχόμενη Maserati Grecale. Το κόστος ανάπτυξης της έχει στοιχίσει μέχρι τώρα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ενώ ταυτόχρονα κρίνεται μη ανταγωνιστική αφού δεν μπορεί να φιλοξενήσει…ηλεκτροκινητήρες!

Και κάπου εδώ είναι η ουσία. Ο Imparato συνέχισε λέγοντας πως η Alfa Romeo θα χρησιμοποιήσει στο έξης πλατφόρμες από την PSA, κατάλληλες για ηλεκτρική κίνηση. Το ακόμα “τραγικότερο” είναι πως πλέον όλα τα ιταλικά μοντέλα της φίρμας θα είναι Plug-in υβριδικά ή ακόμη χειρότερα, πλήρως ηλεκτρικά!

Πρώτο δείγμα γραφής θα είναι η hybrid Tonale, που έχει καθυστερήσει έτσι και αλλιώς, λόγω προβλημάτων στην απόδοση του υβριδικού συστήματος αλλά και η μικρότερη Brennero που θα ανήκει στη B-SUV κατηγορία.

Όπως και να έχει, με το τέλος ζωής της Giulia και της Stelvio οι φανατικοί Alfisti θα πρέπει οριστικά να αποχαιρετίσουν την φιλοσοφία που γνώριζαν και να συμβιβαστούν με τη νέα τάση. Συμπέρασμα; Κρατήστε όποια παλιά Alfa έχετε στην κατοχή σας σαν κόρη οφθαλμού!

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας