Αυτή είναι η νέα Maserati Grecale

Αυτή είναι η νέα Maserati Grecale

Με δίλιτρο ή V6 κινητήρα αλλά και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Αν ξεπεράσουμε το γεγονός πως αληθινή Maserati μπορεί να θεωρηθεί μόνο η MC20, η granturismo και η λιμουζίνα Quattroporte και προσγειωθούμε στην σύγχρονη πραγματικότητα τότε ήρθε η ώρα να υποδεχτούμε ένα ακόμα SUV με σήμα την τρίαινα του Ποσειδώνα.

Η Grecale, όπως ονομάζεται, εμφανίστηκε από διαρροές πριν μερικές μέρες αλλά παρουσιάστηκε σήμερα και επίσημα από την φίρμα της Modena.

Ναι, η μούρη της θυμίζει αρκετά, από κάποιες γωνίες, το Ford Puma αλλά πιστεύω και θέλω να ελπίζω πως από κοντά θα έχει την έντονη προσωπικότητα που αρμόζει σε όχημα της Maserati.

Αφού αφήσουμε το όμορφο και δυναμικό ψηλό αμάξωμα της με τις πολλές ιταλικές πινελιές θα περάσουμε στο εσωτερικό της όπου όπως διακρίνουμε κυριαρχούν το κάρμπον, το δέρμα και καθώς είναι φυσικό και φυσιολογικό υπάρχουν πολλές οθόνες.

Απλά με τρεις λέξεις, απ’ όσα μπορούμε να καταλάβουμε μέσα από τις φωτογραφίες, θα το χαρακτηρίζαμε, σύγχρονο, πολυτελές και σπορ. Ευχάριστη νότα αποτελεί το αναλογικό ρολογάκι στο κέντρο του ταμπλό της.

Ας περάσουμε όμως από το εσωτερικό της, που κατά πάσα πιθανότητα δεν θα βολευτούμε ποτέ μέσα, σε κάτι που μπορούμε έστω να απολαύσουμε διά της ακοής και δεν είναι άλλο από τον κινητήρα. Εκεί η Maserati δεν μας απογοήτευσε ποτέ αλλά επειδή οι εποχές άλλαξαν θα βάλουμε λίγο “ηλεκτρόνιο στην βενζίνη μας” καθώς η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση δεν μπορεί να λείπει από τη σύγχρονη γκάμα της.

Έτσι, και για να αρχίσω πρώτα με τα δυσάρεστα, η ψηλή κόμπακτ ιταλίδα θα κινείται αθόρυβα (το οικολογικά δεν είναι σίγουρο) από έναν ηλεκτροκινητήρα με 800 Nm ροπή και θα ονομάζεται Gracale Folgore. Τα υπόλοιπα τεχνικά για τις ηλεκτρικές εκδόσεις θα τα μάθουμε στο μέλλον.

Ας περάσουμε τώρα στις υπόλοιπες πιο petrolheads εκδόσεις καθώς η entry-level GT θα έρχεται με έναν δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα mild-hybrid απόδοσης 296 hp και 450 Nm ροπής. Για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση η μικρή Gracale θα χρειάζεται μόλις 5,6 δεύτερόλεπτα με την τελική της να φτάνει τα 240 λμ/ώρα.

Φτάνοντας τώρα στην κορυφή των εκδόσεων, συναντάμε την Trofeo όπου στην καρδιά της βρίσκεται ο V6 τρίλιτρος κινητήρας της MC20 και για την περίπτωση της αποδίδει 523 hp στις 6.500 σ.α.λ. και 620 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 3.000 σ.α.λ.

Για το σπριντ των 0-100 χλμ/ώρα η AWD Grecale χρειάζεται μόλις 3,8 δευτερόλεπτα και διαθέτει τελική 285 χλμ/ώρα ενώ ο οδηγός θα μπορεί να αλλάζει ταχύτητες στο ZF κιβώτιο 8 σχέσεων από τα υπέροχα paddles στο τιμόνι ή να την έχει στο αυτόματο. Το SUV της Maserati θα διαθέτει και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα στις πλούσιες βέβαια εκδόσεις.

Οι εξωτερικές διαστάσεις της ανέρχονται στα 4.846mm μήκος, 1.979 mm πλάτος,1.670 mm ύψος και 1.948 mm μεταξόνιο ενώ το βάρος της ξεκινάει από τα 1.850 κιλά και ξεπερνάει τους δύο (οικολογικούς και σπορ) τόνους.

Τέλος, η εμπορική πορεία της Grecale θα ξεκινήσει κάπου στα τέλη του 2022 με τις τιμές στην χώρα μας να μην έχουν ακόμα ανακοινωθεί. Σίγουρα πάντως θα κοστίζει κάτι παραπάνω απ’ όσο δύο Ford Puma ST. Μη σας βάζω όμως ιδέες τώρα και χάσει πωλήσεις η Τρίαινα δε λέει, την συμπαθούμε πολύ. Προτιμήστε Maserati και κυρίως ηλεκτρική γιατί είμαστε και οικολόγοι.

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us