Μεγάλη πτώση σε πωλήσεις για την Porsche Taycan παγκοσμίως
και γενικότερα για την γερμανική εταιρία
Η Porsche πριν από λίγες ημέρες παρουσίασε τον αριθμό των πωλήσεων για το πρώτο εννιάμηνο του 2024. Και τα νούμερα δεν είναι καθόλου καλά για τους Γερμανούς. Τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και επιμέρους σε Ασία και Αμερική.
Φαίνεται λοιπόν πως η Taycan, το σπορ ηλεκτρικό τετράθυρο σεντάν κατακρημνίζεται παγκοσμίως. Έχει χάσει ποσοστό 50% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Κάτι που σίγουρα χτυπάει όχι απλώς “κουδουνάκια” στους αρμόδιους αλλά…καμπάνες!
Βέβαια ίσως σε αυτό να συνηγορεί οτι την επόμενη άνοιξη θα λανσαριστεί η ανανεωμένη έκδοση. Λογικά σκεπτόμενοι, το κοινό περιμένει την μεγαλύτερη αυτονομία του νέου μοντέλου. Αλλά και πάλι, όταν παρουσιάστηκε η υπάρχουσα έκδοση, είχε γίνει μεγάλη προσπάθεια “προώθησής” της. “Ένα υπέροχο σπορ αυτοκίνητο που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από την 911“. Μάλλον, το αγοραστικό κοινό έχει αντίθετη άποψη.
Την παρτίδα φαίνεται πώς σώζει η σειρά 718 που βρίσκεται στο κύκνειο άσμα της. Θεαματική άνοδος 10% για τα δύο απερχόμενα petrolhead μοντέλα, Cayman και Boxster. Μήπως θα έπρεπε να το ξανασκεφτούν εκεί στο Τσουφενχάουζεν;
Πολύ καλά πάει και η νέα Porsche Cayenne αλλά και η Macan. Παγκοσμίως φαίνεται πώς είναι τα μοντέλα πως προτιμούν οι περισσότεροι αγοραστές της εταιρίας. Και με το δίκιο τους συμπληρώνουμε εμείς.
Μελετώντας τους πίνακες, παρατηρούμε ότι οι Γερμανοί έχουν συνολική πτώση πωλήσεων 7% που σίγουρα φαντάζει ανησυχητικό. Ειδικότερα στην Κίνα, την άλλοτε μεγαλύτερη αγορά της Porsche, η πτώση είναι χαώδης! Αλλά και στη Βόρεια Αμερική τα νούμερα είναι πολύ άσχημα. Και πάλι την κούρσα προς το κενό οδηγεί η ηλεκτρική Taycan.
Και κάπου εδώ ταιριάζει η σοφή φράση του λαού, ή στραβός είναι ο γιαλός, ή στραβά αρμενίζουμε. Διαλέγετε και παίρνετε…
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας