Η Toyota επιμένει στη χρήση υδρογόνου αντί των “μοδάτων” volts…

Η Toyota επιμένει στη χρήση υδρογόνου αντί των “μοδάτων” volts…

μοναχικός λύκος” ή μπροστά από την εποχή;

Δύσκολη η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα. Το σίγουρο είναι πως η Toyota επιμένει να μην “παίζει” ομαδικά στην ηλεκτρική εμμονή των υπόλοιπων αυτοκινητοβιομηχανιών. Απόδειξη του “πείσματος” των Ιαπώνων είναι η μετατροπή ενός παροπλισμένου εργοστασίου της σε σταθμό παραγωγής και διανομής υδρογόνου. Και όλα αυτά στη Μελβούρνη της Αυστραλίας.

Η αληθινή οικολογική συνείδηση της Toyota φαίνεται και από τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή του υδρογόνου στο παλιό εργοστάσιο καθώς και για όλες τις απαραίτητες ενέργειες που χρειάζονται εντός του χώρου. Πολύ απλά, έχουν τοποθετηθεί ηλιακά πάνελ τα οποία παράγουν περί τα 80 κιλά υδρογόνου κάθε ημέρα. Στη συνέχεια, το υδρογόνο αποθηκεύεται σε φιάλες μεσαίας και υψηλής πίεσης οπότε και χρησιμοποιούνται ως καύσιμο για τα περονοφόρα του εργοστασίου.

Εννοείται πως από την παραγωγή του σταθμού τροφοδοτούνται και όλα τα τα Toyota Mirai της περιοχής. Να θυμίσουμε οτι το Mirai εδώ και 7 χρόνια αποτελεί την ενναλακτική πρόταση της εταιρίας στον ηλεκτρισμό αφού κινείται με το συγκεκριμένο ¨καθαρό” καύσιμο χωρίς πραγματικά κανένα περιβαντολογικό αποτύπωμα!

Επιπλέον, η Toyota έχει βάλει στόχο πως το 2050 κανένα από τα αυτοκίνητα της δεν θα εκπέμπει CO2, όχι φυσικά μόνο κατά την κίνηση του αλλά και κατά την κατασκευή του.

Φαίνεται πως οι Ιάπωνες έχουν “πιάσει το νόημα” επιμένοντας στις ενεργειακές κυψέλες. Και προφανώς έχουν δίκιο. Μόνη μας ανησυχία, αν θα τους επιτρέψει το “κατεστημένο” των amperes και των kWh, όχι να κυριαρχήσουν, αλλά απλώς να καταθέσουν και τη δική τους εναλλακτική πρόταση. Πρόταση προς όφελος του πελάτη αλλά και του περιβάλλοντος…

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας