Η Aston Martin παρουσίασε την τελευταία Vantage με V12 μοτέρ (+video)

Η Aston Martin παρουσίασε την τελευταία Vantage με V12 μοτέρ (+video)

αποχαιρετισμός στα όπλα από ένα σπουδαίο αυτοκίνητο

Τα νέα για τους φίλους της αυτοκίνησης δεν είναι και τόσο καλά τελευταία. Μετά την κατάργηση του Subaru WRX STi (δες εδώ) σήμερα ήρθε ένα ακόμη χτύπημα από το Gaydon της Βρετανίας. Η Aston Martin έκανε πράξη αυτό που είχε ανακοινώσει εδώ και αρκετούς μήνες πριν. Παρουσίασε την τελευταία Vantage με V12 θερμικό κινητήρα λέγοντας ρητά οτι είναι η τελευταία γενιά του supersport μοντέλου της με αυτό το πανίσχυρο petrolhead μοτέρ.

Και ίσως για κάποιους να μην είναι και τόσο σημαντική η κατάργηση του in-house V12 της Aston αλλά για την πλειοψηφία των φίλων της βενζίνης, των πιστονιών και της καθαρής, ανόθευτης Οδήγησης είναι ένα ακόμη σημείο καμπής

Και όταν μιλάμε για την Vantage θα πρέπει να γνωρίζουμε οτι πρόκειται για το “ιερό δισκοπότηρο” των Άγγλων που παράγεται από το 2007. Αντιπροσωπεύει την ίδια την φιλοσοφία της Aston με ένα μικρό κουπέ αμάξωμα συνδυασμένο με ένα θηριώδες bi-turbo κινητήρα 5.2 λίτρων με ισχύ 690 ίππων και 752 Nm. Η Vantage εφοδιάζεται με ένα αυτόματο 8άρι σασμάν της ZF διπλού συμπλέκτη τοποθετημένο προς το κέντρο του οχήματος. Με όλα αυτά μαζί, η Vantage V12 έχει τελική που αγγίζει τα 320 χλμ/ώρα ενώ για το 0-100 θέλει μόλις 3.4΄΄ δευτερόλεπτα.

Η τελευταία Aston Martin Vantage V12 λοιπόν είναι ένας ύμνος στην supersport αυτοκίνηση. Το ίδιο το αμάξωμα έχει δεχτεί πλήθος αναβαθμίσεων τόσο οπτικά όσο και ουσιαστικά. Τα νέα εμπρός αεροδυναμικά βοηθήματα με το ευμεγέθη άνοιγμα στον εμπρός προφυλακτήρα βοηθούν στην καλύτερη ψύξη του κινητήρα ενώ στο πλάι οι ποδιές είναι εμφανώς επηρεασμένες από τη συμμετοχή της Aston στη Formula 1.

Πίσω ξεχωρίζει η μεγάλη αεροτομή που σύμφωνα με τους Βρετανούς μπορεί να παράγει 204 κιλά κάθετης δύναμης στα 320 χλμ/ώρα που μπορεί να πιάσει η Vantage. Κάτι στο οποίο βοηθά και ο τεράστιος ενσωματωμένος διαχύτης που φιλοξενεί και την διπλή απόληξη της εξάτμισης ελαφρού κράματος. Σύμφωνα με την Aston, έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου με σκοπό την άμεση μείωση του συνολικού βάρους.

Η Vantage είναι εφοδιασμένη με κεραμικά φρένα που φέρουν εξαπίστονες δαγκάνες εμπρός και τετραπίστονες πίσω. Παράλληλα, το βρετανικό supercar έχει δεχτεί παρεμβάσεις και στην ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση με νέα σκληρότερα κατά 50% σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ελατήρια, νέες αντιστρεπτικές δοκούς, καινούργια, ακόμη πιο σπορ αμορτισέρ και φυσικά το παρόν δίνει και ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Φυσικά, εάν κάποιος απαιτητικός πελάτης ζητήσει το κάτι παραπάνω σε επίπεδο εξοπλισμού και ανέσεων, το τμήμα ειδικών…αποστολών “Q” της Aston Martin μπορεί να το προσφέρει άμεσα. Με το αζημίωτο βέβαια…

Εννοείται πως και τα 333 αντίτυπα της Vantage που θα κατασκευαστούν έχουν ήδη προπωληθεί στους…γνωστούς-αγνώστους ζάμπλουτους κροίσους του αυτοκινητικού πλανήτη μας. Εμείς από την πλευρά μας ελπίζουμε αυτές οι τελευταίες, συλλεκτικές Vantage να μην σκονιστούν κλεισμένες σε κάποιο γκαράζ αλλά να κυκλοφορούν με το V12 μοτέρ να “τραγουδά” ελεύθερα.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Contact Us