Δοκιμή: Seat Leon FR 1.5 TSI 150 PS

Δοκιμή: Seat Leon FR 1.5 TSI 150 PS

Ευρύχωρο και πιστό στη σπορ φιλοσοφία

Εισαγωγή

H Seat με το Leon ανέκαθεν στόχευε το νεανικό κοινό με σπορ ανησυχίες και οι δυνατές εκδόσεις ήταν αναπόσπαστο κομμάτι από τη γκάμα της. Το νέο Leon μπορεί να μοιράζεται πολλά με το Golf και το A3 αλλά καταφέρνει να ξεχωρίζει και να βγάζει δικό του χαρακτήρα.

Εμφάνιση

Εμφανισιακά και με το κοστούμι του FR το νέο Leon διαθέτει πολύ επιθετική εμφάνιση χάρη και στη μακρύτερη μούρι που καταλήγει στη μεγάλη μάσκα εμπρός και τα τοποθετημένα ” μέσα” LED φώτα.

Στο πίσω μέρος η σχεδίαση παραμένει επιθετική ξεχωρίζοντας με τις έντονες ακμές, τα τριγωνικά φώτα που ενώνονται στο κέντρο, με το τρίτο στοπ μέσω μίας αντανακλαστικής λωρίδας και τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης.

Εσωτερικό – Χώροι

Περνώντας στο εσωτερικό του νέου Leon η εικόνα είναι όσο “σπαρτιάτικη” χρειάζεται, από σχεδιαστικής άποψης, για να είναι όμορφο και σπορ χωρίς υπερβολές. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά στο σύνολο τους αλλά η εικόνα σώζεται αρκετά από το επάνω μέρος του ταμπλό όπου υπάρχει ωραίο και μαλακό στην αφή υλικό.

Η συναρμογή πάντως βαθμολογείται θετικά όπως και η εργονομία με τον λεβιέ ταχυτήτων να έρχεται και να κουμπώνει στο χέρι του οδηγού.

Τα φυσικά κουμπιά στην καμπίνα είναι ελάχιστα και συναντώνται κυρίως επάνω στο τιμόνι αλλά και κάτω από την οθόνη αφής των 8,25 ιντσών που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και όλες οι βασικές λειτουργίες περνάνε από εκεί, κάτι που δεν είναι πάντα και το πιο λειτουργικό. Βέβαια το μενού του συστήματος είναι πολύ καλό όπως και η λειτουργικότητα του και αυτό διευκολύνει το χρήστη.

Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένα digital cockpit 10.25 ιντσών της Seat, διαθέσιμο στάνταρ στην FR έκδοση, με πάρα πολλές επιλογές διαμόρφωσης της εικόνας.

Σε χώρους το Leon εντυπωσιάζει καθώς το μεγαλύτερο μεταξόνιο των 2.686χλστ. έχει δημιουργήσει περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες που δε θα στριμωχτούν ακόμα και αν είναι μεγαλόσωμοι.

Πιο πίσω, στο χώρο των αποσκευών, τα 380 λτ ωφέλιμου χώρου φόρτωσης είναι αρκετά καλά για την κατηγορία και το μόνο που επιδέχεται κάποιας κριτικής έιναι το σκαλοπάτι που δημιουργείται κατά την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Ασφάλεια

Το Seat Leon πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ. Συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 92% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 88% στην προστασία των παιδιών, 71% στην προστασία των πεζών και 80% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Με τα βλέματα του ανήσυχου νεανικού κοινού επάνω στο Leon και συγκεκριμένα στην έκδοση FR, η απόλαυση πίσω από το τιμόνι θεωρείται δεδομένη και αυτό το πέτυχαν οι μηχανικοί της Seat όπου εκτός από ένα πολύ καλό πλαίσιο τοποθέτησαν και κατά 15 χλστ χαμηλότερη ανάρτηση. Παρόλο που το αμάξωμα του δε γέρνει στις στροφές χάρη στη σφιχτή ανάρτηση αυτό δεν έχει αρνητικό αντίκτυπο στην άνεση καθώς δεν μεταφέρει στην καμπίνα τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

Το τιμόνι είναι καλό σε πληροφόρηση αλλα όχι κορυφαίο σε αίσθηση και το μόνο μείον για τον πολύ απαιτητικό οδηγό είναι ο ημιάκαμπτος άξονας που έχει επιλεγεί για τον πίσω άξονα όπου μόνο οι πιο γρήγορες εκδόσεις φοράνε πολλαπλών συνδέσμων. Έτσι ο οδηγός του FR μπορεί να κινηθεί γρήγορα και ευχάριστα σε στριφτερούς δρόμους αλλά και με άνεση στην εθνική οδό καθώς είναι ευθύβολο και η ηχομόνωση της καμπίνας αρκετά καλή. Διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης Sport, ECO, Normal και ένα Individual διαμορφώσιμο από τον οδηγό επεμβαίνοντας στην απόκριση του γκαζιού και το “βάρος” του τιμονιού.

Τα φρένα είναι αρκετά δυνατά και δεν έδειξαν να ταλαιπωρούνται από τη χρήση ενώ το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει μακριές σχέσεις και παρά την εργονομική του θέση έχει μέτρια αίσθηση στο κούμπωμα.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Κάτω από το καπό του Leon FR βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος τούρμπο κινητήρας TSI 1.498 κ.εκ. απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής ενώ διαθέτει και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων. Η λειτουργία του κινητήρα είναι γραμμική και ανεβάζει εύκολα χιλιόμετρα στο κοντέρ από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω χωρίς ξεσπάσματα αλλά με αρκετή δύναμη. Για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 8,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 215χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας ήταν στα 6,7λτ/100χλμ με τον κατασκευαστή να δηλώνει 4.0λτ/100χλμ.

Συμπέρασμα

Το Leon FR διαθέτει φρέσκια δυναμική εμφάνιση και βγάζει σπορ διάθεση στο δρόμο. Διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία για να γίνει απολαυστικό στις στροφές αλλά κάποιες μικρές λεπτομέρειες δεν το τοποθετούν στην κορυφή της κατηγορίας στο οδηγοκεντρικό κομμάτι.

Στο δρόμο είναι άνετο και οι χώροι στο εσωτερικό του εντυπωσιάζουν ενώ τέλος στα θετικά δεν θα μπορούσαμε να μη βάλουμε και την τιμή.

Θετικά:

  • Εμφάνιση
  • Χώροι για τους επιβάτες
  • Χώρος αποσκευών
  • Κινητήρας
  • Οδηγική συμπεριφορά
  • Τιμή

Αρνητικά:

  • Αίσθηση κιβωτίου

Θα θέλαμε να έχει:

  • Να ρυθμίζεται ο κλιματισμός με φυσικά κουμπιά
  • Ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων

Εξοπλισμός – Τιμή

Η αρχική τιμή για ένα Leon με χιλιάρι TSI κινητήρα 110 ίππων είναι τα 19.090 ευρώ ενώ η έκδοση FR των 150 ίππων της δοκιμής μας κοστολογείται στις 23.390 ευρώ. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25″ , οθόνη αφής 8,25″ , ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, κάμερα οπισθοπορίας και πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης 1.498 cc 
Ισχύς: 150ps / 5.000 – 6.000 rpm
Ροπή: 250 Nm / 1.500 – 3.000 rpm 
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,2 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 215 km/h
Μέση κατανάλωση: 4.0 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 115 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.281 x 1.816 x 1.444 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Βάρος: 1.243 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us