Δοκιμή: KIA Stonic 1.0 T-GDI 100 PS
Δοκιμή: KIA Stonic 1.0 T-GDI 100 PS
Προσιτό, μοντέρνο και ευχάριστο
Εισαγωγή
Οι αριθμοί δε λένε ψέματα και η κατηγορία των B-SUV είναι από τις πιο δημοφιλής με τον ανταγωνισμό να είναι αρκετά μεγάλος.
Εκεί η ΚΙΑ έφερε το Stonic που με την πρώτη ματιά διαθέτει εκείνα τα χαρακτηριστικά που το κάνουν να πρωταγωνιστήσει.
Εμφάνιση
Η εμφάνιση για τα οχήματα της κατηγορίας παίζει σημαντικό ρόλο στο να προσελκύσουν το αγοραστικό κοινό και το Stonic έχει στοιχεία που θα τραβήξουν τα βλέμματα επάνω του.
Η γνωστή tiger nose της εταιρείας δίνει χαρακτήρα στο εμπρός μέρος ενώ οι πρησμένοι θόλοι προσθέτουν δυναμισμό στην εμφάνισή του.
Στο πίσω μέρος υπάρχουν καθαρές και απλές γραμμές με τη διχρωμία στον προφυλακτήρα και τον προστατευτικό διαχύτη να δίνουν μία off-road πινελιά.
Εσωτερικό – Χώροι
Το εσωτερικό του KIA είναι σύγχρονο και ντιζαϊνάτο με τα υλικά βέβαια που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι όλα τους σκληρά στην υφή. Η συναρμογή πάντως είναι πολύ καλή και απόδειξη αυτού η απουσία τριγμών από στην καμπίνα.
Στο κέντρο του ταμπλό, βρίσκεται μία οθόνη αφής 7 ιντσών με μέτρια γραφικά αλλά εύκολη στη χρήση και κάτω από αυτήν βρίσκονται τα χειριστήρια για τον κλιματισμό.
Στην έκδοση Premium της δοκιμής μας το δερμάτινο τιμόνι διαθέτει αρκετά χειριστήρια για όλες τις λειτουργίες και πίσω από αυτό βρίσκονται αναλογικά όργανα, (ταχύμετρο – στροφόμετρο) και ανάμεσα τους μία οθόνη με τις βασικές πληροφορίες. Οι διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα δεν λείπουν αλλά θα μπορούσαν να υπάρχουν και περισσότερες.
Οι διαστάσεις του KIA είναι κόμπακτ και το μήκος του φτάνει τα 4.140 χλστ, το πλάτος του τα 1.760 χλστ και το ύψος του τα 1.520 χλστ.
Από χώρους το Stonic κρίνεται ικανοποιητικό για την κατηγορία και στα πίσω καθίσματα θα φιλοξενήσει άνετα 2 άτομα με τα γόνατα να έχουν λίγη απόσταση από τα εμπρός καθίσματα αλλά και αρκετό χώρο για το κεφάλι.
Ο χώρος αποσκευών, δεν εντυπωσιάζει και τα 352 λίτρα κρίνονται απλά ικανοποιητικά ενώ με τα καθίσματα σε ανάκληση αγγίζει τα 1.155 λίτρα.
Ασφάλεια
Το KIA Stonic πήρε 3 αστέρια στο EuroNCAP τεστ με τον βασικό εξοπλισμό ασφαλείας και 5 αστέρια με τον έξτρα εξοπλισμό ασφαλείας. Συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 85% -93 % στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 84 % στην προστασία των παιδιών, 62%-71 % στην προστασία των πεζών και 25%-59% στα συστήματα ασφαλείας αντίστοιχα.
Στο δρόμο
Η KIA θέλησε να δώσει σπορ χαρακτήρα στο Stonic και το εφοδίασε με ένα σκληρό set up αναρτήσεων. Η επιλογή αυτή βέβαια έχει τα αρνητικά αλλά και τα θετικά της.
Στην πόλη, η σφιχτή ανάρτηση μπορεί να γίνει αρκετά αισθητή σε δρόμους με πολλές κακοτεχνίες μειώνοντας αρκετά το επίπεδο άνεσης. Στον αυτοκινητόδρομο όμως το μικρό SUV καταφέρνει να ταξιδεύει άνετα και είναι αρκετά ευθύβολο. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι σχετικά ικανοποιητική και οι εξωτερικοί θόρυβοι παραμένουν σε ανεκτά επίπεδα και δεν θα κουράσουν τους επιβάτες αλλά θα μπορούσε να είναι και καλύτερη.
Στους επαρχιακούς στριφτερούς δρόμους, η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης, είναι σύμμαχος, καθώς οι κλίσης στις στροφές είναι μειωμένες και το άμεσο τιμόνι τονίζει την σπορ διάθεση, όταν πιεστεί όμως το μπροστινό η αίσθηση του τιμονιού χάνει λίγο συγκρατώντας τις ορέξεις του οδηγού για κάτι περισσότερο.
Ως γνήσιο όχημα ελεύθερου χρόνου, η απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος, 165 χλστ, είναι αρκετή για να “περπατήσει” σε έναν χωματόδρομο με περισσότερη άνεση και αυτοπεποίθηση από ένα hatchback.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Το Stonic της δοκιμής μας εξοπλίζεται με την πιο αδύναμη έκδοση του γνωστού 1,0 T-GDI κινητήρα της γκάμας που στην περίπτωση αποδίδει 100 ίππους ισχύς, 20 δηλαδή λιγότερους από την επόμενη έκδοση.
O κινητήρας είναι εύστροφος και ελαστικός και τα 172 Nm ροπής είναι διαθέσιμα από τις 1.500 έως τις 4.500 σ.α.λ. όπου χάρη στο 5 άρι κιβώτιο ταχυτήτων δεν “κρεμάει” σχεδόν πουθενά. Η έλλειψη έκτης σχέσης βέβαια δε βοηθάει καθόλου στην κατανάλωση καθώς στον αυτοκινητόδρομο τα 6,7 λίτρα με ταχύτητες 100 -120 χλμ/ώρα που είδαμε στο trip computer δεν μας ικανοποίησαν αν αναλογιστούμε το μέγεθος και τον κυλινδρισμό του κινητήρα. Η συνολική κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής, σε μεικτές διαδρομές ήταν στα 7.1 λίτρα στα 100 χλμ.
Οι επιδόσεις του κινητήρα είναι ικανοποιητικές καθώς για τα πρώτα 0-100 χλμ/ώρα από στάση το κορεάτικο αυτοκίνητο χρειάζεται μόλις 10,9 δευτ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 182 χλμ/ώρα.
Συμπέρασμα
Το KIA Stonic είναι μία άκρως οικονομική πρόταση για την B-SUV κατηγορία όπου η εμφάνιση παίζει σημαντικό ρόλο. Είναι μοντέρνο τόσο απ’ έξω όσο και στο εσωτερικό του ενώ διαθέτει σπορ χαρακτήρα με τον εύστροφο κινητήρα να συντελεί σε αυτό.
Τα σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό του μετριάζουν την καλή σχεδίαση και η σφιχτή ανάρτηση ρίχνει την ποιότητα κύλισης σε δρόμους με κακοτεχνίες.
Θετικά:
- Φρέσκια εμφάνιση
- Σπορ χαρακτήρας – συμπεριφορά
- Ελαστικός κινητήρας
- 7 χρόνια εγγύηση ή 150.000 χλμ
Αρνητικά:
- Άνεση ανάρτησης
- Πληροφόρηση τιμονιού
- Σκληρά πλαστικά
Θα θέλαμε να έχει:
- 6ή σχέση στο κιβώτιο
Εξοπλισμός – Τιμή
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η έκδοση Premium με αρκετά πλούσιο εξοπλισμό, όπως οθόνη αφής 7 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κλιματισμό, προβολείς ομίχλης, μπάρες οροφής, καθίσματα με δερμάτινες επενδύσεις και πολλά ακόμα. Η τιμή του αυτοκινήτου ανέρχεται στις 18.100 ευρώ ενώ η τιμή για τη βασική έκδοση με τον 1.248 κ.εκ. κινητήρα βενζίνης των 84 ίππων ξεκινάει από τις 14.190 ευρώ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Τρικύλινδρος βενζίνης 998 cc
Ισχύς: 100 ps / 4.500 rpm
Ροπή: 172 Nm από τις 1.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 172 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,2 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 115 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.140 x 1.760 x 1.520 mm
Χώρος αποσκευών: 352/1.155 lt
Βάρος: 1.180 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας