Δοκιμή: Honda CR-V Hybrid AWD 184 PS

Δοκιμή: Honda CR-V Hybrid 184 PS

Ευρύχωρο, υβριδικό και παντός εδάφους

Εισαγωγή

Το CR-V της Honda έχει μία μακρά παρουσία στο χώρο της αυτοκίνησης προσφέροντας πάντα καινοτόμες λύσεις και τεχνολογία αιχμής.

Το ιαπωνικό SUV βρίσκεται πλέον στην πέμπτη γενιά του και εξοπλίζεται με την τελευταία γενιά υβριδικών κινητήρων της μάρκας.

Εμφάνιση

Δυναμικός σχεδιασμός εμπρός, χάρη στη μάσκα που διαθέτει λεπτομέρειες με χρώμιο και φουσκώματα στα φτερά που προσθέτουν όγκο στο αμάξωμα και φιλοξενούν από κάτω τους τροχούς με τις 18 άρες ζάντες αλουμινίου.

Οι καμπύλες δε λείπουν από το σώμα του ενώ στο πίσω μέρος τα μεγάλα LED φώτα σε σχήμα ανάποδο Τ , σπάνε τη μονοτονία της μεγάλης πίσω πόρτας.

Εσωτερικό – Χώροι

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του CR-V αμέσως αντιλαμβάνεσαι πως πρόκειται για μία ποιοτική και ευρύχωρη κατασκευή.

Τα καθίσματα είναι άνετα και η εργονομία της καμπίνας είναι σε υψηλό επίπεδο με την κεντρική κονσόλα να είναι αρχοντική.

Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στα περισσότερα τμήματα είναι ποιοτικά και μαλακά με μόνη ατέλεια το σκληρό πλαστικό που φιλοξενεί τα κουμπιά του συστήματος μετάδοσης (Drive, Park και Nautral) και το ηλεκτρονικό χειρόφρενο.

Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων και στο κέντρο του ταμπλό μία οθόνη αφής 7 ιντσών με το μενού της όμως να μην είναι πολύ εύκολο στη χρήση ειδικά για τη λειτουργία του κλιματισμού.

Στα πίσω καθίσματα θα βολευτούν άνετα 5 ενήλικες επιβάτες με άπλετο χώρο τόσο για τα πόδια όσο και για τα κεφάλια τους.

Το υβριδικό CR-V έχει χάσει 64 λίτρα από το χώρο αποσκευών του λόγω των μπαταριών, αλλά στα 497 λίτρα του επίπεδου χώρου φόρτωσης θα χωρέσουν τα πάντα.

Mε τα καθίσματα σε ανάκληση δημιουργείται ένας χώρος 1.694 λίτρων χωρίς κάποιο σκαλοπάτι να εμποδίζει.

Ασφάλεια

Το Honda CR-V πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ με τον βασικό εξοπλισμό ασφαλείας και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 93 % στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  83 % στην προστασία των παιδιών,  70 % στην προστασία των πεζών και 76% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Το AWD CR-V απέχει από την άσφαλτο 192 χλστ. και αποπνέει ασφάλεια σε όποιο είδος τερέν και αν κινηθεί. Η ρύθμιση της ανάρτησης έχει γίνει με κύριο γνώμονα την άνεση και φιλτράρει ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων αφήνοντας την καμπίνα ανεπηρέαστη.

Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει άνετα με υψηλές ταχύτητες με τους αεροδυναμικούς θορύβους και θορύβους κύλισης να απουσιάζουν χάρη και στο σύστημα Active Sound Control που φιλτράρει μέσω του ηχοσυστήματος τους ανεπιθύμητους ήχους. Η ανάρτηση προσφέρει και εδώ άνεση και μόνο σε κομμάτια με πολλές και παρατεταμένες εγκάρσιες ανωμαλίες θα παρουσιάσει “πλευρική πλεύση”.

Στους επαρχιακούς στριφτερούς δρόμους το βάρους 1.672 κιλών όχημα θα εμφανίσει ελαφριές κλίσεις χωρίς όμως να προβληματίσει σε κανένα σημείο με το τιμόνι να προσφέρει καλή πληροφόρηση ενώ στην ρύθμιση Sport αποκτάει καλύτερη απόκριση και αίσθηση.

Ως γνήσιο όχημα ελεύθερου χρόνου, το CR-V χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την τετρακίνηση θα πατήσει με μεγάλη άνεση στο χώμα και σε δύσβατα εδάφη μέχρι εκεί όμως που τα χαμηλού προφίλ ελαστικά θα θέσουν το δικό τους όριο.

Τα φρένα του ιαπωνικού SUV είναι πολύ δυνατά και μιας και μιλάμε για ασφάλεια η Honda εξοπλίζει το CR-V με μία πληθώρα συστημάτων που ονομάζει Honda Sensing.

Φτάνοντας στο κιβώτιο, η ιαπωνική εταιρεία, πιστή στο ραντεβού με την καινοτομία, έχει τοποθετήσει ένα “διαφορετικό” CVT κιβώτιο, που λειτουργεί ουσιαστικά με μία σχέση και διαθέτει συμπλέκτες σε κάθε κινητήριο σύνολο και ανάλογα με τις εντολές του εγκεφάλου και τη ζήτηση σε ισχύ υποπολλαπλασιάζει αναλόγως την μετάδοση. Αυτό βέβαια εκτός από τα πολλά πλεονεκτήματα που προσφέρει, μειωμένο βάρος και λιγότερα κινούμενα μέρη, κάποιες στιγμές “αφήνει” τον κινητήρα να δουλεύει στα ψηλά, και δεν είναι ότι ενοχλεί ο θόρυβος που είναι ελάχιστος, αλλά φαίνεται παράξενο να μαρσάρει το μοτέρ και να μην μεταφράζεται σε ισχύ καθώς μπορεί απλά να φορτίζει την μπαταρία και να στέλνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα.

Επίσης, πίσω από το τιμόνι βρίσκονται τα paddles τα οποία όμως δεν κάνουν κάποια αλλαγή σχέσης παρά μόνο ρυθμίζουν την ένταση με την οποία το σύστημα ανακτά ενέργεια όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι.

Κινητήρας-Επιδόσεις

Το υβριδικό CR-V φοράει έναν τετρακύλινδρο i-VTEC κινητήρα βενζίνης 2 λίτρων που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson και η ισχύς του φτάνει τους 145 ίππους και “ταΐζει” τον ηλεκτροκινητήρα με τους 184 ίππους ισχύς. Το μεγάλο SUV μπορεί να λειτουργεί με διάφορους τρόπους, είτε με τον κινητήρα να στέλνει ενέργεια στην μπαταρία της 1kWh και μαζί στον ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους τροχούς, είτε να τροφοδοτεί με ρεύμα μόνο τον ηλεκτροκινητήρα για μέγιστη ισχύ, (σε κάποιες περιπτώσεις ο κινητήρας βενζίνης στέλνει ισχύς απευθείας στους τροχούς) ή να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για μόλις 2 χλμ που ανάλογα με την μορφολογία του δρόμου μπορεί και να αυξηθεί ελάχιστα.

Η ισχύς του συνόλου είναι άκρως ικανοποιητική και η ροπή των 315 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη με τα 0-100 χλμ/ώρα από στάση να έρχονται σε 9,2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα.

Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης σε ανοιχτό δρόμο, το υβριδικό CR-V θα κάψει γύρω στα 6,9 με 7,2 λίτρα για κάθε 100 χλμ. με την μορφολογία του δρόμου να παίζει σημαντικό ρόλο στην κατανάλωση. Μέσα στην πόλη, και καθώς το υβριδικό σύστημα δουλεύει καλύτερα, η κατανάλωση είναι σαφώς χαμηλότερη και κυμαίνεται στα 5,7 λτ/100χλμ.

Συμπέρασμα

Το Honda CR-V AWD Hybrid είναι ένα όχημα που θα το αγαπήσει κάποιος για τους χώρους του, τον all around χαρακτήρα και την τεχνολογία που κουβαλάει.

Η καμπίνα έχει ότι χρειάζεται κάποιος για την καθημερινή συμβίωση μαζί του και μόνο το σκληρό πλαστικό στην κεντρική κονσόλα δεν ταιριάζει στην premium εικόνα του.

Θετικά:

  • Υβριδικό σύστημα
  • Χώροι στο εσωτερικό
  • Συστήματα ασφαλείας
  • Οικονομία στην κατανάλωση
  • Τετρακίνηση

Αρνητικά:

  • Κάποια πλαστικά που χαλάνε την εικόνα στο εσωτερικό
  • Λειτουργία της ανάρτησης σε κάποιες “ειδικές” περιπτώσεις.

Θα θέλαμε να έχει:

  • Πιο λειτουργικό infotainment system

Εξοπλισμός-Τιμή

To CR-V Hybrid AWD Elegance, που ήταν και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, έχει αρχική τιμή στις 47.650 ευρώ ενώ η δικίνητη έκδοση ξεκινάει από τις 44.650 ευρώ. Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου είναι εξαιρετικά πλούσιος και μεταξύ άλλων διαθέτει, ζάντες 18 ιντσών, LED φωτιστικά σώματα, πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, υποβοήθησης και άνεσης Honda Sensing, οθόνη αφής 7 ιντσών με Honda Connect, σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall και πάρα πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Υβριδικός τετρακύλινδρος βενζίνης 1993 cc
Ισχύς: 184 ps ηλεκτρικό / 145 ps βενζίνη
Ροπή: 315Nm ηλεκτρικό /175 Nm στις 4.000 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: αυτόματο eCVT
Κίνηση: στους τέσσερις τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,2 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 5.5 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 126 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.600x 1.855 x 1.689 mm
Χώρος αποσκευών: 497/1.694 lt
Βάρος: 1.672 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας