Δοκιμή: Honda Civic 1.5 VTEC turbo 182 ίππων

Δοκιμή: Honda Civic 1.5 VTEC turbo 182 ίππων

Οδηγοκεντρικό, απολαυστικό, άνετο και Honda

Εισαγωγή

Ίσως είναι σπάνιο το 2020 να βρεις αυτοκίνητα με χαρακτήρα και με DNA που διατηρεί ανόθευτα τα χαρακτηριστικά μίας μάρκας, αλλά ευτυχώς υπάρχουν.

Το Honda Civic είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο και η φρεσκαρισμένη έκδοση του βρέθηκε στα χέρια μας για να μας το επιβεβαιώσει.

Εμφάνιση

Το Civic παρουσιάστηκε το 2017 και η εμφάνιση του ήταν αρκετά εξτρίμ για να παλιώσει και σωστά οι Ιάπωνες δεν προέβησαν σε μεγάλες αλλαγές στον εξωτερικό του σχεδιασμό.

Η μούρη είναι αγριεμένη και παραπέμπει στον επιθετικό του χαρακτήρα, με τα φαρδιά φωτιστικά σώματα και τις μεγάλες εισαγωγές αέρα εκατέρωθεν που φιλοξενούν τα προβολάκια ομίχλης.

Το πίσω μέρος είναι “διαστημικό” με σήμα κατατεθέν να παραμένει η διπλή εξάτμιση στο κέντρο και ο εντυπωσιακός διαχύτης.

Σίγουρα η εμφάνιση του Civic κάποιους θα τους εντυπωσιάσει και κάποιοι θα την χαρακτηρίσουν ότι αγγίζει το κίτς, κυρίως για το πίσω μέρος. Αυτό που παρατηρήσαμε όμως είναι πως κάνει τα κεφάλια να γυρνάνε και απέσπασε θετικά σχόλια στο πέρασμά του από αντρικό και γυναικείο φύλο.

Εμείς, το περιεργαστήκαμε αρκετή ώρα απ’ όλες τις γωνίες και μαδήσαμε αρκετές μαργαρίτες για το αν μας αρέσει ή όχι. Αλλά η ξεχωριστή του εμφάνιση που το διαφοροποιεί από την πληθώρα των hatchback έγειρε την ζυγαριά υπέρ του.

Εσωτερικό-Χώροι

Ο σχεδιασμός στο εσωτερικό του Civic είναι οδηγοκεντρικός και το αντιλαμβάνεσαι αμέσως όταν κάθεσαι χαμηλά στο κάθισμα του οδηγού. Ποιοτικά μπορεί να μην αγγίζει τα ακριβά γερμανικά μοντέλα αλλά σε κερδίζει με το design και την εργονομία του.

Η τεράστια πολυμορφική κεντρική κονσόλα τοποθετεί το χέρι επάνω στον άψογο επιλογέα ταχυτήτων και είναι ένα δείγμα ότι οι Ιάπωνες ξόδεψαν αρκετές εργατοώρες για τη δημιουργία του εσωτερικού του.

Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η αναβαθμισμένη οθόνη αφής των 7 ιντσών που πλέον διαθέτει και έξτρα κουμπιά στην άκρη για να γίνει πιο λειτουργική.

Στην καμπίνα υπάρχουν πολλές θήκες για μικροπράγματα και στις πόρτες χωράνε μέχρι και μεγάλα μπουκάλια νερού.

Οι διαστάσεις του ιαπωνικού hatchback αγγίζουν τα όρια μεγαλύτερης κατηγορίας και το μήκος του φτάνει τα 4.518 χλστ ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.697 χλστ. Αυτό εξασφαλίζει κορυφαίους για την κατηγορία χώρους και οι πίσω επιβάτες θα κάτσουν αναπαυτικά καθώς τα εμπρός καθίσματα δύσκολα θα ενοχλήσουν τα γόνατά τους. Μόνο οι πίσω επιβάτες άνω του 1.80μ. θα αρχίσουν να νιώθουν την οροφή να φλερτάρει με το κεφάλι τους.

Πηγαίνοντας προς τα πίσω, ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά μεγάλος για την κατηγορία του και τα 420 λίτρα δεν θα αφήσουν κανέναν ανικανοποίητο. Ιδιαίτερης σχεδίασης και λειτουργικότητας είναι η εταζέρα που μαζεύεται εύκολα αλλά δεν μπορείς να τοποθετήσεις επάνω της αντικείμενα βαρύτερα από καπέλο.

Ασφάλεια

Το Honda Civic πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 92 % στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  75 % στην προστασία των παιδιών,  75 % στην προστασία των πεζών και 88% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Το Civic με τον κινητήρα των 182 ίππων, αν το είχαμε στα χέρια μας πριν 10 χρόνια θα το τοποθετούσαμε στην κατηγορία των hothatchback. Σήμερα όμως, βρίσκεται στη σκιά του Type R χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι στερείται οδηγικής απόλαυσης, κάθε άλλο μάλιστα.

Από την χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης σε προδιαθέτει για τον σπορ προσανατολισμό στο χαρακτήρα του. Το τιμόνι είναι αρκετά άμεσο και προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση για τη θέση των τροχών, εμείς βέβαια θα το προτιμούσαμε λίγο πιο σφιχτό σε αίσθηση.

Μέσα στην πόλη είναι άνετο καθώς η ανάρτηση απορροφάει αποτελεσματικά όλες τις κακοτεχνίες του δρόμου αφήνοντας την καμπίνα ανεπηρέαστη. Στον αυτοκινητόδρομο, είναι εξαιρετικά ευθύβολο και ταξιδεύει με άνεση με τους αεροδυναμικούς θορύβους να παραμένουν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.

Εκεί που το Civic όμως ξεδιπλώνει το ταμπεραμέντο του είναι σε φιδίσιες διαδρομές. Άκαμπτο αμάξωμα, χαμηλό κέντρο βάρους και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, που σκληραίνει με το πάτημα ενός κουμπιού, χαρίζουν στο ιαπωνικό αμάξι εξαιρετική σπορ συμπεριφορά. Οι κλήσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι σχεδόν μηδενικές και η συμπεριφορά του παραμένει εντυπωσιακή ακόμα και στο όριο.

Στο οδηγοκεντρικό πακέτο, έρχεται να προστεθεί και το 6-άρι χειροκίνητο κιβώτιο της Honda, με τους μηχανικούς της να έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά σε μία εποχή που τα αυτόματα κερδίζουν συνεχώς έδαφος.

Τα φρένα του Civic είναι προοδευτικά και αρκετά δυνατά για να ακολουθήσουν το σύνολο σε γρήγορες διαδρομές.

Κινητήρας-Επιδόσεις

Ο 1,5 λίτρων V-Tec τούρμπο κινητήρας του αποδίδει 182 ζωηρούς ίππους και η ροπή των 240 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.900 σ.α.λ.

Ο κινητήρας του είναι ελαστικός και έχει αρκετά πολιτισμένη λειτουργία όταν θέλεις να κινηθείς ήρεμα και νευρικότητα όταν βυθίσεις το γκάζι στο πάτωμα ανεβάζοντας γρήγορα στροφές. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 8,3 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 220 χλμ/ώρα.

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,7 λτ/100χλμ (5,8 λτ/100 χλμ. ο κατασκευαστής) με τον κλιματισμό πάντα ανοιχτό λόγω εποχής και χωρίς τη χρήση της λειτουργίας ECO. Στο ταξίδι στην εθνική οδό με μέση ταχύτητα τα 120 χλμ/ώρα, χάρη και στην έκτη σχέση στο κιβώτιο, το Civic κατανάλωσε 5,4 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χλμ που διανύσαμε, νούμερο πολύ καλό για την ιπποδύναμη του.

Συμπέρασμα

Το Honda Civic είναι ένα αυτοκίνητο που θέλοντας ή όχι ξεχωρίζει εμφανισιακά με την Σαμουράι εμφάνισή του. Στα ατού του είναι οι χώροι στο εσωτερικό του, η πολύ καλή σπορ συμπεριφορά στο δρόμο, χωρίς να κάνει παραχωρήσεις στην άνεση και ο εξαιρετικός σε λειτουργία και απόδοση κινητήρας που με ελαφρύ πόδι αποδεικνύεται και οικονομικός.

Αν ψάχνεις αρνητικά δύσκολα θα βρεις παρά μόνο την αρκετά τσιμπημένη τιμή του.

Θετικά:

  • Κινητήρας
  • Χώροι στο εσωτερικό
  • Ξεχωριστή εμφάνιση
  • Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση
  • Σπορ συμπεριφορά
  • Κιβώτιο ταχυτήτων

Αρνητικά:

  • Τιμή

Θα θέλαμε να έχει:

  • Πιο σφικτή αίσθηση στο τιμόνι

Εξοπλισμός-Τιμή

Το Civic με τους 182 ίππους είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με την πλούσια έκδοση Sport Plus Navi που έχει σχεδόν τα πάντα και κοστίζει 28.070 ευρώ.

8 αερόσακους, οθόνη αφής 7 ιντσών με πλοηγό, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ημιαυτόνομο σύστημα οδήγησης που περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης και αποφυγής σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, έξυπνο σύστημα διατήρησης ταχύτητας, Cruise Control και πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης 1498 cc
Ισχύς: 182 ps στις 5.500 rpm
Ροπή: 240 Nm στις 1.900 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.3 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Μέση κατανάλωση: 5.8 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 133 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.518x 1.799 x 1.434 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt
Βάρος: 1.307 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας