Δοκιμή: Fiat 500 Hybrid
Δοκιμή: Fiat 500 Hybrid
Ένα lifestyle όχημα με μπόλικο ταπεραμέντο
Εισαγωγή
Ένα μοντέλο ορόσημο για την ιστορία της Fiat, τόσο στο παρελθόν όσο και στο παρόν, το 500 εισέρχεται στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης έστω και με ήπια υβριδική τεχνολογία. Από το 2007 που επέστρεψε στους δρόμους, το lifestyle μοντέλο της Fiat έχει αγαπηθεί από πολλούς και όχι άδικα.
Εμφάνιση
Χάρη στο ρετρό σχεδιασμό του καταφέρνει να παραμένει “μοντέρνο” και παρόλο που εδώ και 17 χρόνια παραμένει σχεδόν απαράλλαχτο δεν το έχει βαρεθεί το μάτι μας.
Με στοχευμένες σύγχρονες πινελιές, όπως ο LED φωτισμός αλλά και τα εντυπωσιακά χρώματα το 500 φιγουράρει με τα γράμματα H στις κολώνες και το Hybrid στο πίσω μέρος του.
Εσωτερικό – Χώροι
Το εσωτερικό του είναι στιλάτο και δεν υπάρχουν ουσιαστικές σχεδιαστικές αλλαγές. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η σύγχρονη οθόνη των 7 ιντσών με εύκολο μενού, αρκετά καλά γραφικά και διαθέτει τις βασικές λειτουργίες.
Τα πλαστικά στην καμπίνα είναι σκληρά αλλά η συναρμογή είναι πολύ καλή και οι Ιταλοί τα έχουν “στήσει” με τέτοιο τρόπο που παρά τα χρόνια του παραμένει ένα πολύ ευχάριστο περιβάλλον για να ζει κάποιος αλλά όχι ιδιαίτερα εργονομικό.
Το υβριδικό 500 διαθέτει και οικολογικό εσωτερικό καθώς το συνθετικό ύφασμα των καθισμάτων είναι “SEAQUAL YARN” και κατασκευάζεται από ανακυκλωμένο πλαστικό το οποίο προέρχεται κατά 10% από τη θάλασσα και 90% από τη στεριά.
Με μήκος μόλις 3,571 μέτρα και μεταξώνιο 2,3 μετρά το 500 δεν είναι το πιο ευρύχωρο μικρό που θα συναντήσεις στην αγορά. Ο οδηγός, αν είναι πάνω από 1,80μ στο ύψος, θα νοιώθει λίγο άβολα στην ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης αλλά η γυάλινη οροφή σώζει αρκετά την κατάσταση για να μη γίνει κλειστοφοβικό. Πίσω τα πράγματα δεν είναι καλύτερα καθώς ο χώρος είναι περιορισμένος για τα γόνατα και το κεφάλι και θα βολέψει μόνο μικρόσωμους επιβάτες ενώ η τοποθέτηση παιδικού καθίσματος isofix δεν είναι εύκολη υπόθεση.
Ο χώρος αποσκευών είναι της τάξης των 185 λίτρων και θα χωρέσει τα απολύτως απαραίτητα με τα καθίσματα βέβαια να αναδιπλώνονται για έξτρα χώρο.
Ασφάλεια
Το Fiat 500 πήρε 3 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 66% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 49 % στην προστασία των παιδιών, 53% στην προστασία των πεζών και 27% στα συστήματα ασφαλείας.
Στον δρόμο
Το 500 είναι ένα όχημα πόλης και κινείται υποδειγματικά μέσα σε αυτή χάρη και στις κόμπακτ διαστάσεις του. Η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά αυτό γίνεται αντιληπτό μόνο σε πολύ κακοτράχαλους δρόμους ενώ το τιμόνι είναι κοφτό και ελαφρύ καθώς διαθέτει και επιλογή city για μεγαλύτερη άνεση.
Το πλαίσιο του είναι αρκετά άκαμπτο και σε συνδυασμό με τη σφιχτή ανάρτηση και το καλό σε πληροφόρηση τιμόνι μπορεί να κινηθεί με περίσσεια άνεση σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές χωρίς να προβληματίσει, αντιθέτως χαρίζει και χαμόγελα.
Στον αυτοκινητόδρομο παρά το μέγεθος του, θα μπορέσει να ταξιδέψει με άνεση καθώς παραμένει ευθύβολο ακόμα και σε ψηλές ταχύτητες με κάποιες παραχωρήσεις στην ηχομόνωση της καμπίνας.
Τα φρένα του είναι υπεραρκετά για το βάρος του ενώ το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Ας περάσουμε όμως στην πιο σημαντική αλλαγή στην καριέρα του καθώς είναι το πρώτο 500 που διαθέτει υβριδική τεχνολογία. Η Fiat προτίμησε να τοποθετήσει δίπλα στον ατμοσφαιρικό χιλιάρι κινητήρα της ένα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας σύστημα που αποτελείται από μία γεννήτρια δυναμό BSG 12V και μία μπαταρία λιθίου που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού. Το σύστημα υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά τη φάση της επιτάχυνσης προσφέροντας αμεσότητα και πιο ομαλή απόκριση ενώ βοηθάει να σβήνει και να ανάβει ομαλά ο κινητήρας όταν λειτουργεί το start – stop.
Η μπαταρία λιθίου φορτίζει κατά την φάση της επιτάχυνσης ενώ όταν ο οδηγός αφήσει το γκάζι, ακόμα και σε ταχύτητες των 30 χλμ/ώρα, ο θερμικός κινητήρας σβήνει και η μπαταρία κρατάει σε λειτουργία όλα τα συστήματα του οχήματος. Χάρη σε αυτή τη τεχνολογία, οι ρύποι CO2 στο 500 Hybrid είναι κάτω από 90 γρμ/χλμ με αποτέλεσμα να απαλλάσεται από τέλη κυκλοφορίας.
Όλη η λειτουργία του υβριδικού συστήματος δεν γίνεται αντιληπτή και συνεργάζεται με τον κινητήρα υποδειγματικά. Η ισχύς του τρικύλινδρου κινητήρα των 999 κ.εκ. φτάνει τα 70 PS και η ροπή τα 92 Nm, διαθέσιμη από τις 3.500 στροφές. H δύναμη αυτή είναι αρκετή για τα 940 κιλά του αν και για τα σημερινά δεδομένα μοιάζει αδύναμο. Η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας σε μεικτές συνθήκες κυμάνθηκε στα 6,2 λίτρα/100 χλμ με τον κατασκευαστή να δηλώνει 3,9 λίτρα/100χλμ.
Τέλος οι επιδόσεις του δεν είναι το ατού του και τα 13,8 δευτερόλεπτα για τα 100 χλμ/ώρα από στάση είναι απλά ικανοποιητικά. Άλλωστε υπάρχουν και οι εκδόσεις Abarth για αυτούς που θέλουν παραπάνω ισχύ.
Συμπέρασμα
Το Fiat 500 θα το αγαπήσει κανείς για το χαρακτήρα του, την εμφάνιση του και την οδική συμπεριφορά. Η καμπίνα του είναι ευχάριστη στην όψη αν και δεν είναι φιλόξενη για μεγαλόσωμους επιβάτες και υστερεί σε εργονομία.
Στην υβριδική έκδοση προσφέρει περισσότερη οικονομία σε καύσιμο και επωφελείται από τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Η απουσία πολλών ηλεκτρονικών συστημάτων σίγουρα δείχνει την ηλικία του μοντέλου αλλά το μπόλικο ταπεραμέντο που διαθέτει του συγχωρούν πολλά.
Θετικά:
- Ρετρό εμφάνιση
- Χαρακτήρας
- Ευχάριστο εσωτερικό
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Κιβώτιο
Αρνητικά:
- Χώροι
- Εργονομία
- Χώρος αποσκευών
Θα Θέλαμε να έχει:
- Περισσότερη δύναμη ο κινητήρας
- Χαμηλότερα τοποθετημένη θέση οδήγησης
Εξοπλισμός – Τιμή
Το Fiat 500 Hybrid ξεκινάει από τις 11.950 ευρώ (13.800 χωρίς την προωθητική ενέργεια της FIAT) και χάρη στο πρόγραμμα Fiat Always On προσφέρεται με εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 200.000 χλμ. και 5 χρόνια οδική βοήθεια.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση Launch Edition και διέθετε αρκετά πλούσιο εξοπλισμό όπως οθόνη αφής 7 ιντσών, σταθερή γυάλινη οροφή, hill assist, cruise control, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων, καθίσματα Sequal, μεταλλικό χρώμα Green Dew, αισθητήρα στάθμευσης και πολλά ακόμα. Η τιμή της έκδοσης είναι στις 16.050 ευρώ με την έκπτωση (16.900 ευρώ).
“Οι τιμές που αναγράφουμε είναι αυτές που ίσχυαν την περίοδο της δοκιμής και μπορεί να διαφέρουν από τις σημερινές”.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Τρικύλινδρος υβριδικός βενζίνης 999 cc
Ισχύς: 70 ps / 6.000 rpm
Ροπή: 92 Nm από τις 3.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13,8 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 167 km/h
Μέση κατανάλωση: 3,9 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 88 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 3.571 x 1.627 x 1.488 mm
Χώρος αποσκευών: 185 lt
Βάρος: 940 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας
Ενδιαφέρεσε για ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή ποδήλατο; Μάθε εδώ για χρηματοδότηση!