Δέκα αυτοκίνητα που “κουνάνε μαντίλι” με τέλος παραγωγής

Δέκα αυτοκίνητα που “κουνάνε μαντίλι” με τέλος παραγωγής

τίτλοι τέλους για σημαντικά μοντέλα της αυτοκίνησης

Κατά καιρούς συμβαίνει το αναπόφευκτο στον κόσμο των αυτοκινήτων. Κάποια μοντέλα σταματούν να παράγονται. Είτε γιατί ήρθε το πλήρωμα του χρόνου είτε λόγω χαμηλών πωλήσεων, οι εταιρίες βάζουν “μαχαίρι”. Ασχέτως αν κάποια από αυτά είναι εξαιρετικά δημοφιλή. Ή ακόμη και αν αποτελούν “τοτέμ” για τους petrolheads. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εννοείται πως δεν…συγκινούνται. Πάμε να δούμε μερικά μοντέλα που μας αποχαιρετούν. Τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια ή και οριστικά.

  1. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Η μιλανέζικη φίρμα κόβει την κορυφαία έκδοση του αγαπημένου σεντάν. Τέλος ο μπάσος ήχος του bi-turbo V6 μοτέρ. Με το τέλος του 2024 έρχεται και το τέλος παραγωγής της Quadrifoglio. Τουλάχιστον στη μορφή που την ξέρουμε σήμερα. Δεν αποκλείεται να έχουμε εκ νέου παραγωγή με την επόμενη Giulia. Φυσικά όμως εξηλεκτρισμένη.

2. Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Και εδώ ισχύει η ίδια περίπτωση με την Giulia. Το αειθαλές και στριφτερό SUV μας αποχαιρετά στο τέλος του χρόνου. Μιλάμε πάντα για την κορυφαία έκδοση που ήταν η επιτομή της οδηγικής ευχαρίστησης.

3. Bugatti Chiron

Το γαλλικό hypercar σίγουρα φεύγει…τιμημένο! Οκτώ χρόνια στην παραγωγή, με άπειρες εκδόσεις. Έθετε ανέκαθεν το πήχη πολύ ψηλά για τους αντιπάλους της. Για ένα διάστημα υπήρξε το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής. Ο διάδοχος Tourbillon αναμένεται να αποτελέσει και πάλι παράδειγμα προς μίμηση. Φυσικά, μας αποχαιρετά και ο θρυλικός W16 κινητήρας της Chiron.

4. Audi A4

Το μοντέλο που κυριολεκτικά έσωσε την Audi το 1994, πνέει τα λοίσθια. Μετά από 30 χρόνια και πολλές γενιές, οι περισσότερες επιτυχημένες, το κόμπακτ σεντάν μας αφήνει. Το λες και…αχαριστία. Στη θέση του έρχεται το Audi A5.

5. Audi A5 Coupe

Με τη σειρά του μας αφήνει και το πανέμορφο κουπέ μοντέλο των Γερμανών. Τόσο αυτή η έκδοση όσο και η cabrio σταματούν να παράγονται. Δίνουν τη θέση τους στο τετράθυρο νέο A5 που αντικαθιστά το Α4.

6. Maserati Ghibli

Μετά από 11 χρόνια, το ιταλικό σπορ σεντάν κόβεται. Δεν είναι και λίγα τα χρόνια του βέβαια. Παραμένει ένα πολύ καλό αυτοκίνητο που άνετα στέκεται ακόμη στον ανταγωνισμό. Λογικά θα αντικατασταθεί στο μέλλον. Σε ηλεκτρικό εννοείται. Αν…επιβιώσει η μάρκα από τις απειλές του Tavares.

7. Nissan GT-R

Προσωρινή παύση για τον Godzilla. Στην υπάρχουσα μορφή του το Nissan GT-R θα κυκλοφορεί μόνο στην Ιαπωνία. Ζει ανάμεσα μας εδώ και 15 χρόνια αλλά ακόμη αντέχει. Το σίγουρο είναι πως θα επανέλθει άμεσα στο μέλλον. Δεν γνωρίζουμε πώς όμως…

8. Porsche 718 Cayman/Boxster

Respect και μόνο. Τίποτα άλλο! Το εμβληματικό μοντέλο της Porsche τελειώνει φέτος. Μαζί του φεύγει η κορυφαία petrolhead Cayman GT4 RS. Το απόλυτο “εργαλείο” που έγραψε ιστορία στις πίστες. Αλλά και στα χέρια ικανών οδηγών στο δρόμο. Φυσικά θα επανέλθει στο μέλλον αλλά μόνο πλήρως εξηλεκτρισμένη.

9. Toyota Supra

Μιλάμε για την 4-κύλινδρη έκδοση των Ιαπώνων. Όσο hype και αν έκανε η “ανάσταση” της Supra πριν 6 χρόνια, τόσο πιο γρήγορα ήρθε η αποκαθήλωση. Αναφερόμαστε στη μικρή των 2.0 λίτρων. Την πλέον προσιτή στους… κοινούς θνητούς. Όσο για τη “μεγάλη” flat six, αυτή συνεχίζει κανονικά. Σε ρυθμούς BMW βεβαιώς.

10. Jaguar F-Type

Το μικρό σπορ κουπέ μοντέλο των Εγγλέζων δεν είναι πια εδώ. Πέρασαν 10 χρόνια από την έναρξη παραγωγής του και στην Ευρώπη το τίμησαν αρκετά. Αλλά η Tata έχει άλλα σχέδια. Ηλεκτρικά. Για όλη τη γκάμα της Jag.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Contact Us