Δοκιμή: Cupra Formentor 1.5 TSI 150 PS

Δοκιμή: Cupra Formentor 1.5 TSI 150 PS

Πρακτικό και σπορ τόσο σε εμφάνιση όσο και ουσία

Εισαγωγή

Από τη στιγμή που τo όνομα Cupra διαχωρίστηκε από αυτό της Seat και δημιουργήθηκε αυτή η ξεχωριστή μάρκα περιμέναμε να δούμε τις πρώτες δημιουργίες του ισπανικού sport brand.

Πέρα από το Leon Cupra και το ηλεκτρικό Born δεν θα μπορούσε να λείπει όμως από τη γκάμα και ένα SUV και το όνομα αυτού Formentor.

Εμφάνιση

Το Formentor σε κερδίζει αμέσως με την ξεχωριστή του εμφάνιση που δεν αποτελεί αυτό που λέμε κλασικό SUV. Φαρδύ καπό, κουπέ κλίση πίσω και έντονες ακμές να διατρέχουν το σώμα του, δημιουργούν ένα σπορ σύνολο που τραβάει τα βλέμματα.

Στο εμπρός μέρος εντυπωσιάζει η μάσκα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και το αλά transformers σήμα της μάρκας

Το πίσω μέρος είναι εξίσου όμορφο και δυναμικό καθώς τα Led φωτιστικά σώματα διατρέχουν όλο το μήκος του και ενώνονται στο κέντρο ενώ από κάτω βρίσκεται το όνομα της μάρκας Cupra με μεγάλα γράμματα. Δύο ψεύτικες απολήξεις εξάτμισης συμπληρώνουν την σπορ εικόνα του μοντέλου που θα θέλαμε βέβαια να ήταν αληθινές.

Εσωτερικό – Χώροι

Το εσωτερικό θυμίζει Leon αλλά είναι πιο ποιοτικό και με περισσότερες σπορ λεπτομέρειες για να σου θυμίζει ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα Cupra. Στο κέντρο του ταμπλό μία οθόνη αφής 10 ιντσών έχει αντικαταστήσει όλα τα φυσικά κουμπιά μαζί και αυτά του κλιματισμού και όπως έχουμε επισημάνει και σε άλλα μοντέλα αυτό δεν είναι εύχρηστο. Τα γραφικά πάντως του infotainment είναι πολύ καλά και διαθέτει ένα εύχρηστο και πλήρες μενού λειτουργειών.

Οι οθόνες όμως δεν τελειώνουν εδώ καθώς και πίσω από το όμορφο τιμόνι υπάρχει επίσης ακόμα μία των 10.25 ιντσών που αντικαθιστά τα αναλογικά όργανα και ο οδηγός μπορεί να αλλάξει την διαμόρφωση ανάλογα με τα δικά του γούστα.

Πέρα από τα στοιχεία που το καθιστούν σπορ ως προς την εμφάνιση, το Formentor θυμάται ότι είναι SUV όσον αφορά τους χώρους. Στις πίσω θέσεις θα βολευτούν άνετα δύο μεγαλόσωμοι επιβάτες καθώς υπάρχει αρκετός διαθέσιμος χώρος για τα γόνατα αλλά και για τα κεφάλια κάτι που δεν περιμένεις λόγω της κουπέ σχεδίασης.

Ο μεταβαλλόμενος χώρος αποσκευών είναι επίσης πολύ καλός καθώς στα 450 λίτρα που διαθέτει θα χωρέσουν άνετα τα πράγματα μίας μέσης οικογένειας για τις διακοπές της.

Στο δρόμο

Όταν τα SUV έκαναν την εμφάνιση τους πολλοί, ακόμα και εμείς, τα κατηγορούσαμε ότι δεν είναι fun to drive, αλλά τα τελευταία χρόνια αυτό τείνει να αλλάξει και το Formentor είναι από αυτά τα οχήματα που μας κάνουν να αναθεωρήσουμε αυτά που λέγαμε για τα SUV. Διαθέτει, σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση( McPherson εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω), πολύ καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι (R-EPS Progressive steering) και στρίβει γρήγορα και απροβλημάτιστα χωρίς να γέρνει. Επίσης, λόγω των ηλεκτρονικών του συστημάτων ελέγχου ευστάθειας θα πρέπει να το πιέσει κάποιος πολύ για να ανοίξει την τροχιά του.

Τα 1422 κιλά του δεν φαίνονται καθόλου και γενικά η συνολική αίσθηση που αφήνει στον οδηγό είναι μίας σπορ κατασκευής που δεν έχει μόνο στόχο να πάει απλά από το σημείο Α στο σημείο Β αλλά μπορεί να προσφέρει και απόλαυση. Τα φρένα του είναι δυνατά και καλά σε αίσθηση όπως και το 6άρι κιβώτιο που διαθέτει καλή κλιμάκωση και σχετικά καλή αίσθηση.

Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει με εντυπωσιακή άνεση ενώ και η ηχομόνωση της καμπίνας είναι πολύ καλή.

Το ψηλό Cupra το χωρίζουν από το έδαφος 16 εκατοστά, που δεν είναι βέβαια πολλά αλλά δίνουν μία αυτοπεποίθηση να κινηθείς σε πατημένους χωματόδρομους.

Μέσα στην πόλη το Cupra είναι άνετο και η σχετικά σκληρή ανάρτηση του δεν ενοχλεί καθόλου ακόμα και στους πιο κακοτράχαλους δρόμους. Αυτό που πρέπει να συνηθίσει κάποιος είναι ο όγκος της μούρης του και γενικά οι γωνίες που έχει όπου σε στενούς δρόμους θα χρειαστεί λίγος χρόνος να μάθεις το μέγεθός του αλλά και το μικρό πίσω παράθυρο που κόβει ελαφρώς την ορατότητα του οδηγού.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Κάτω από το καπό του Formentor βρίσκεται ο γνωστός TSI κινητήρας του group των 1.498 κ.εκ. που αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm. O κινητήρας αυτός που φοράει το ισπανικό μοντέλο είναι ο μικρότερος της γκάμας , όσον αφορά την ισχύ και μπορεί να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά κινεί με περίσσια άνεση τα 1400 περίπου κιλά του. Για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 8,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 204 χλμ/ώρα και όσον αφορά την κατανάλωση, κατά την δοκιμή έγραψε 8,2 λτ/100χλμ με τον κατασκευαστή να δηλώνει 6,3-6,8 λτ/100χλμ. Ο συγκεκριμένος τετρακύλινδρος κινητήρας διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και μπορεί σε περιπτώσεις χαμηλού φορτίου να δουλεύει μόνο με τους δύο κυλίνδρους βελτιώνοντας την κατανάλωση καυσίμου.

Συμπέρασμα

Το Formentor είναι ένα οδηγοκεντρικό SUV που δεν κάνει όμως καμία παραχώρηση στους τομείς της άνεσης και της πρακτικότητας. Εμφανισιακά ξεχωρίζει με το δυναμικό εξωτερικό σχεδιασμό του ενώ στο εσωτερικό του μπορεί να θυμίζει το Leon αλλά είναι πιο ποιοτικό.

Η γκάμα των κινητήρων που διαθέτει είναι αρκετά μεγάλη και για όλα τα βαλάντια. Τέλος, από πλευράς πρακτικότητας η απουσία φυσικών κουμπιών για τον κλιματισμό είναι ένα μείον όπως και η ορατότητα πίσω που είναι περιορισμένη.

Θετικά:

  • Σπορ λεπτομέρειες στην εμφάνιση μέσα και έξω
  • Επιθετικό desing
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Σπορ οδική συμπεριφορά

Αρνητικά:

  • Περιορισμένη ορατότητα πίσω
  • Δυσκολία στην χρήση του κλιματισμού

Θα θέλαμε να έχει:

  • Φυσικά κουμπιά για την λειτουργία του κλιματισμού

Εξοπλισμός – Τιμή

Η γκάμα των κινητήρων βενζίνης του Formentor ξεκινάει από τους 150 ίππους και φτάνει μέχρι και τους 390 ίππους (2.0 TSI 190, 245, 310 PS και 2.5 TSI 390 PS)στους πετρελαιοκινητήρες υπάρχει ένας 2.0 TDI με 150 ίππους και υπάρχουν Plug in υβριδικές εκδόσεις 1.4 TSI eHybrid των 204 και 245 ίππων. H έκδοση της δοκιμής μας ήταν η βασική αλλά με υπερπλήρης εξοπλισμό και με τον “μικρό” κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων. Η τιμή του ξεκινάει από τις 32.490 ευρώ και στον εξοπλισμό περιλαμβάνει, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη infotainment 10 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, climatronic 3’ζωνών, Front Assist, Σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης χωρίς κλειδί Keyless Advanced, Drive Profile, Ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, Σύστημα διατήρησης λωρίδας, σκούρα παράθυρα πίσω και πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης 1.498 cc 
Ισχύς: 150ps / 5.000 rpm
Ροπή: 250 Nm / 1.500 – 3.500 rpm 
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,7 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 204 km/h
Μέση κατανάλωση: 6.3-6,8 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 141 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.446 x 1.839 x 1.520 mm
Χώρος αποσκευών: 450 lt
Βάρος: 1.422 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us