Camel Trophy: ήταν κάποτε μια off road περιπέτεια (+video)

Camel Trophy: ήταν κάποτε μια off road περιπέτεια (+video)

μια σύντομη ιστορία του δυσκολότερου adventure trip

Από τα μέσα της δεκαετία του 1980, τότε που τα ηλεκτρονικά μέσα απλά δεν υπήρχαν, συνηθίζαμε να ενημερωνόμαστε για τα αγαπημένα μας αυτοκίνητα αλλά και motorsports και ειδικότερα για το Camel Trophy μέσα από τηλεοπτικές εκπομπές και περιοδικά.

Κάθε χρόνο, το καλοκαίρι, μέχρι και τα μέσα του ’90 περίμενα να βρω το κίτρινο αυτοκόλλητο του Camel Trophy που κυκλοφορούσε μέσα σε περιοδικά για να τα κολλήσω υπερήφανα και επιδεικτικά στο… ποδήλατο αφού λόγω ηλικίας αυτό ήταν και το μοναδικό μεταφορικό μέσο…

Το Camel Trophy ξεκίνησε το 1980 από μία περιπέτεια που θέλησαν να ζήσουν μια παρέα Αμερικανών με 3 Jeep εξερευνώντας τον Αμαζόνιο στη νότια Αμερική.

Η γνωστή καπνοβιομηχανία Camel κατάλαβε αμέσως τις δυνατότητες και τις προοπτικές που είχε το όλο εγχείρημα και έτσι από την επόμενη κιόλας χρονιά, το αγκάλιασε, στηρίζοντας το πλήρως από την αρχή μέχρι το τέλος.

Οι διοργανωτές αποφάσισαν να στραφούν στην British Leyland που τότε κατείχε τη Land Rover και να ζητήσουν τη βοήθεια της παρέχοντας τα απαραίτητα off road οχήματα. Η εταιρία ανταποκρίθηκε αμέσως δίνοντας ειδικά τροποποιημένα Range Rover, Land Rover σειρά 3, Defender, Discovery και τέλος το Freelander για όλα τα χρόνια του αγώνα.

Τα αυτοκίνητα αυτά είχαν μεταμορφωθεί κυριολεκτικά σε άρματα μάχης αφού έπρεπε να μπορούν να διασχίσουν ποτάμια και λίμνες, να ανταπεξέρχονται σε υψηλές και χαμηλές θερμοκρασίες και γενικά να τα βάζουν με όλα τα στοιχεία της φύσης.

Παράλληλα έπρεπε να φιλοξενούν και τον εξοπλισμό επιβίωσης των πληρωμάτων που αποτελούνταν πάντα από 2 άτομα.

Ο αγώνας διοργανωνόταν κάθε χρόνο από το 1980 έως και το 2000 με τεράστια επιτυχία και απήχηση σε όλο τον κόσμο και αποτελούσε το αντίπαλο δέος, τουλάχιστον σε αναγνωρισιμότητα, του θρυλικού αγώνα αντοχής Παρίσι – Ντακάρ. Τα δε πληρώματα που κέρδιζαν κάθε χρόνο τιμούνταν σχεδόν σαν ήρωες στη χώρα τους.

Φυσικά είχαμε και εμείς την επιτυχία μας το 1996 με τους Φαρμάκη και Σωτήρχο να κερδίζουν τον τίτλο κάνοντας υπερήφανους όλους τους φίλους της αυτοκίνησης και της περιπέτειας.

Ο αγώνας άρχισε ουσιαστικά να φθίνει όταν η BMW εξαγόρασε τη Land Rover και έκρινε ότι το ενδιαφέρον του κόσμου απομακρύνονταν από τα αυτοκίνητα της εγγλέζικης εταιρίας και στρέφονταν περισσότερο στα πληρώματα, κάτι που σήμαινε απώλεια χρημάτων για τους Γερμανούς.

Με αυτόν τον άδοξο τρόπο το Camel Trophy έσβησε και πέρασε στην ιστορία όχι μόνο της αυτοκίνησης αλλά κυρίως της off road περιπέτειας.

Ήταν το σημαντικότερο γεγονός για τους φίλους τους είδους αφού για να τα βγάλεις πέρα σε έναν αγώνα δε χρειάζονταν μόνο ικανότητα και τύχη αλλά κυρίως ομαδικότητα και συντροφικότητα καθώς μόνος σου δεν υπήρχε περίπτωση να φτάσεις στη ράμπα του τερματισμού.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Contact Us