Αυτό το VW Golf GTi Edition 50 το θέλουμε
Αυτό το VW Golf GTi Edition 50 το θέλουμε
βγάζει “γλώσσα” ακόμη και στο Golf R
Το καλό αυτοκίνητο εδώ στο Επί Τροχών ξέρουμε να το εκτιμούμε. Και να το εκτιμούμε καταλλήλως. Και το VW Golf GTi είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο. Όσοι μας παρακολουθείτε χρόνια γνωρίζεται πώς… έχουμε τις επιφυλάξεις μας για το γκρουπ VAG αλλά εδώ βγάζουμε το καπέλο μας στους Γερμανούς.

Ειδικά για την περιορισμένη έκδοση Golf GTi Edition 50. Η VW θέλοντας να γιορτάσει τα 50χρόνα του επιτυχημένου της μικρού hothatch μας…έφτιαξε το κέφι. Έτσι, το επετειακό μοντέλο έχει δεχθεί σοβαρές αναβαθμίσεις που πλησιάζουν τις επιδόσεις του “πολύ” Golf R.

Κινητήρας παραμένει ο γνωστός 4κύλινδρος turbo 2.0 λίτρων. Η ισχύς του όμως αγγίζει τους 321 ίππους και 420 Nm ροπής. Όταν το Golf R έχει 333 ίππους με τα “ταπεινά” GTi και GTi Clubsport έχουν… μόλις 242 και 297 αντίστοιχα.
Το σασμάν φυσικά παραμένει διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς. Το 0-100 έρχεται φυσιολογικά σε 5.5”. Για την ιστορία, το 4κίνητο Golf R χρειάζεται 4.4” με τα GTi και Clubsport 5.9” και 5.6”. Τελική ταχύτητα στα 270 χλμ/ώρα. Είπατε κάτι;

Και δεν σταματά εδώ. Με το επιπλέον πακέτο Perfomance το Edition 50, “χαμηλώνει” κατά 10 χιλιοστά χάρη στα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ ενώ αποκτά και πιο σκληρή, petrolhead συμπεριφορά.

Από εκεί και πέρα, με το αναβαθμισμένο πακέτο, το Edition 50 αποκτά επιπλέον αρνητικό κάμπερ κατά 2 μοίρες για να βάζει… μούτρα στις στροφές.

Στα στυλιστικά του θέματος, το Edition 50 έχει όλες τις απαραίτητες πινελιές. Χωρίς να “φωνάζει”, φοράει 19άρες ζάντες ελαφρού κράματος, εξάτμιση τιτανίου Akrapovich και Bridgestone semi slick ελαστικά.

Και ερχόμαστε στο κρίσιμο ερώτημα που είναι και το προφανές. VW Golf GTi Edition 50 ή απλώς… Honda Civic Type R;
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας