Αναλύοντας την υπέροχη Lancia 037 Stradale (video)

Αναλύοντας την υπέροχη Lancia 037 Stradale (video)

ένα καθαρόαιμο street legal αγωνιστικό

Τη Lancia όλοι οι φίλοι του αυτοκινήτου τη θαυμάζουμε και την εκτιμούμε για τα αυτοκίνητα-διαμάντια που έχει βγάλει στην παραγωγή εδώ και περισσότερα από 100 χρόνια. Η συνεισφορά της το χώρο των motorsports είναι τεράστια. Ποιος δεν θυμάται τη θρυλική Stratos του ’70 ή τη μοναδική Delta που μεγαλούργησε στα ράλλυ σε διάφορες εκδόσεις της; Ανάμεσα σε αυτά τα 2 ιστορικά μοντέλα όμως υπάρχει η 037 που κυκλοφόρησε και σε πολιτική έκδοση με το όνομα Stradale.

Ο γνωστός vlogger Jay Leno σε ένα από τα clip του μας παρουσιάζει τη 037 Stradale και κάνει μια μικρή αναδρομή στη ιστορία της. Αρχικά η 037 βασίστηκε στο πάτωμα της Lancia MonteCarlo αλλά στην 037 η Abarth που ανέλαβε το αυτοκίνητο μετακίνησε τον κινητήρα κατά 90 μοίρες ώστε να είναι τοποθετημένος κατά τον διαμήκη άξονα του αυτοκινήτου.

H Abarth τοποθέτησε και έναν Volumex υπερτροφοδότη, με την κίνηση να μεταδίδεται μέσω ενός 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων, φυσικά στους πίσω τροχούς. Τοποθετήθηκε κλωβός ασφαλείας στο εσωτερικό, αγωνιστική ανάρτηση πίσω με διπλά αμορτισέρ και αμάξωμα ενισχυμένο με κέβλαρ.

Η FIA απαιτούσε την παραγωγή 200 μοντέλων για να δώσει την απαραίτητη ομολογκασιόν και έτσι η Lancia για την 037 Stradale κατέβασε την ιπποδύναμη από τους αρχικούς αγωνιστικούς 265 ίππους στους 205 πάντα μέσα από το ίδιο 4κύλινδρο μοτέρ 2.0 λίτρων. Αργότερα, η έκδοση Evo έφτανε τα 300 άλογα και η Evo2 τα 350!

Η αγωνιστική 037 Evo2

Ενώ η 037 ξεκίνησε να συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ το 1982, κατακτώντας τον τίτλο το 1983 και νικώντας παράλληλα το «πολύ» Audi Quattro, δεν ήταν η παρθενική της εμφάνιση στα μηχανοκίνητα σπορ. Η αρχή έγινε στις πίστες όπου η 037 συμμετείχε το 1979, 1980 και 1981 στους αγώνες FIA Group 5, ενώ κέρδισε και ένα τίτλο στο γερμανικό Rennsport Maisterschaft το 1980!

Όπως λέει και ο Leno, η 037 Stradale είναι ένα μοναδικό αυτοκίνητο στο είδος της, ένα από τα ελάχιστα προσιτά κεντρομήχανα Ιταλικά αυτοκίνητα, σχεδιασμένο από τον Pininfarina. Βέβαια η Stradale μόνο προσιτό αυτοκίνητο δεν είναι αφού αποτελεί διακαή πόθο για όλους τους φίλους των καθαρόαιμων σπορ αυτοκίνητων που αποπνέουν μια σπάνια αύρα από το αγωνιστικό παρελθόν. Απολαύστε το video!

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας