8 υπέροχα αυτοκίνητα με χειροκίνητο σασμάν!

8 υπέροχα αυτοκίνητα με χειροκίνητο σασμάν!

Ευτυχώς υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα για αγορά…

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα σπορ αυτοκίνητα εφοδιάζονται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αψηφώντας το συμπλέκτη και το λεβιέ ανάμεσα στα καθίσματα. Και όταν λέμε σπορ περιλαμβάνουμε όλα τα αυτοκίνητα που κάνουν την αδρεναλίνη μας να τρέχει, αυτά που μας συγκινούν και μας κάνουν να μη θέλουμε να σταματήσουμε να τα οδηγούμε. Από ένα «ταπεινό» Ford Fiesta ST μέχρι και την σούπερ ντούπερ Porsche Cayman!

Πάμε να δούμε μερικά από τα πιο πετυχημένα μοντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο που κυκλοφορούν ακόμη στην αγορά πριν πέσουν και αυτά θύματα των εξαιρετικών αλλά πολλές φορές βαρετών αυτόματων.

Renault Megane RS

Το γαλλικό hothatch είναι σίγουρα άξιος εκπρόσωπος της περίφημης γαλλικής σχολής και παραμένει πιστό στο χειροκίνητο κιβώτιο. Θα μου πείτε, και το Honda Civic Type R είναι manual αλλά εμείς… ψηφίζουμε Megane RS.

Ειδικά αφού και το VW Golf R όπως και τα ομόσταυλα Cupra Leon και Audi RS3 βγαίνουν μόνο με το DSG, τότε το γαλλικό μοντέλο είναι μονόδρομος.  

Porsche 911 GT3

Εδώ σηκώνουμε  τα χέρια ψηλά! Επιλέγοντας την GT3 στην έκδοση Touring, η Porsche σου δίνει αποκλειστικά 6άρι manual σασμάν καθώς αφήνει στην άκρη το άψογο PDK που φοράνε οι περισσότερες  υπερκατασκευές του Τσούφενχαουζεν.

Αντίθετα στην στάνταρ GT3 έχεις προαιρετική επιλογή και για το 8άρι PDK, αλλά γιατί να το κάνεις όταν μπορείς να κουμαντάρεις όλη αυτή τη δύναμη με το δεξί σου πόδι και το λεβιέ;

Επίσης και στην «απλή» 911 υπάρχει δυνατότητα για χειροκίνητο 7άρι αλλά και πάλι δεν είναι…GT3!

Toyota GT86

Τι να πρωτοπεί κανείς για αυτό το μοναδικό petrolhead αυτοκίνητο των Γιαπωνέζων; Μαζί με το Subaru BRZ είναι ίσως από τα λίγα μοντέλα που είναι ταγμένα στον πραγματικό σκοπό της αυτοκίνησης, να προσφέρει την απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση στον Πραγματικό Οδηγό!

Εννοείται ότι συνδυάζεται αποκλειστικά με το «σωστό» 6άρι χειροκίνητο αφού οποιαδήποτε σκέψη για αυτόματο θα ήταν απλά… ιεροσυλία. Μπορεί ο boxer 4ύλινδρος κινητήρας να μην έχει την απόλυτη δύναμη για το 0-100 αλλά αυτό δεν ενδιαφέρει πολλούς! Αυτό που μετράει είναι το σωστά ζυγισμένο πλαίσιο με την ομοιόμορφη κατανομή βάρους, τον κινητήρα μπροστά και την κίνηση μπροστά. Τι άλλο να θέλει κανείς;

Porsche Cayman GT4

Ένα από τα καλύτερα και πιο προσιτά supercar για αυτόν που θέλει και μπορεί να απολαύσει την αληθινή οδήγηση! Η Cayman GT4 όπως και η ανοιχτή παραλλαγή της, 718 Spyder, έχουν όλα τα σωστά στοιχεία για να σε κάνουν να νιώσεις ότι θέλεις να οδηγάς για πάντα.

Boxer 6κύλινδρος κινητήρας 4 λίτρων με φυσική αναπνοή στο κέντρο, με απόδοση 420 ίππων και το μοναδικό χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο να μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Πανδαισία!

Ford Mustang GT

Εντάξει, και οι Αμερικανοί φτιάχνουν καλά αυτοκίνητα, δεν είναι όλα βάρκες… Μπορεί η Mustang GT να φαίνεται ότι δεν κολλάει πολύ με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα αλλά έχει και αυτή «ψυχή».

Συγκεκριμένα φοράει ένα δυνατό V8 μοτέρ με την κίνηση να μεταδίδεται πίσω όπως αρμόζει σε ένα αυθεντικό αμερικανικό muscle car. Παράγεται και με αυτόματο 10άρι κιβώτιο αλλά εμείς θα προτιμούσαμε το κλασικό 6άρι manual.

Ford Fiesta ST

Τελικά φαίνεται πως οι μηχανικοί της Ford έχουν το μαγικό ραβδάκι και ξέρουν πώς να μετατρέπουν ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης στο απόλυτο μηχάνημα οδήγησης. Δεν εξηγείται διαφορετικά πως κάθε γενιά του Fiesta είναι καλύτερη από την προηγούμενη!

Το τελευταίο ST παραμένει πιστό στην petrolhead φιλοσοφία του, ειδικά τώρα που δεν υπάρχει αληθινό Peugeot 208 GTI και το Polo GTi έχει χάσει το χαρακτήρα του.

Εννοείται ότι το Ford ST εφοδιάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο σασμάν και με τους 200 ίππους του στους μπροστινούς τροχούς είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί εκεί έξω σε… συσκευασία τσέπης!

MAZDA MX5

Από που να ξεκινήσει κανείς με το γιαπωνέζικο πανέμορφο αυτοκίνητο που έμαθε σε όλο τον κόσμο τι σημαίνει Roadster; Η τελευταία του γενιά με τον κωδικό ND ενσωματώνει όλα όσα θα θέλαμε από το θρυλικό αυτό όχημα.

Χαμηλό κέντρο βάρους και απόλυτη ισορροπία μεταξύ των 2 αξόνων, με τον καλό ατμοσφαιρικό κινητήρα 2000 κυβικών, τοποθετημένο εμπρός,με απόδοση 182 ίππων που ταιριάζει γάντι στο ανοικτό αμάξωμα, κίνηση πίσω,  ανάρτηση από άλλο “πλανήτη” και φυσικά ένα σφιχτό, άψογο 6άρι χειροκίνητο σασμάν που σου επιτρέπει να παίξεις μέχρι να ανακαλύψεις τα όρια του αυτοκινήτου! Πραγματικά σε όποια έκδοση και αν το προτιμήσεις το ΜΧ5 θα σου φτιάξει τη διάθεση.

BMW M2

Με όνομα βαρύ σαν ιστορία, ο,τι βγαίνει από το M Division είναι καταδικασμένο να πετύχει! Όχι μόνο εμπορικά αλλά κυρίως καταφέρνει να μιλήσει στην καρδιά του petrolhead! Έτσι και η Μ2, καταφέρνει να σε συναρπάσει με τα χαρίσματα της. Είτε θέλεις να πας μια χαλαρή βόλτα ένα καλοκαιρινό βράδυ, είτε τη στήσεις στις Σέρρες για ένα track day, απλώς θα σε αφήσει άφωνο!

Ο 6κύλινδρος 3λίτρος κινητήρας βγάζει 370 άλογα και σε συνδυασμό με τα 465 Nm ροπής, την πίσω κίνηση και τα απενεργοποιημένα ηλεκτρονικά, υπόσχονται ατελείωτες συγκινήσεις. Και ευτυχώς που η Μ2 έχει και αυτή 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων δίνοντας μας τη χαρά να κοντρολάρουμε εμείς όλη αυτή την ιπποδύναμη και όχι κάποιο… ηλεκτρονικό τσιπάκι…Γιατί η οδήγηση θέλει ακόμη το μοχλό ταχυτήτων…τουλάχιστον προς το παρόν!

Εσείς τι πιστεύετε; Αξίζει ένα καλό old time classic 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων στο δεξί σας χέρι ή βαριέστε και προτιμάτε το…foot rest;

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Contact Us