Νέα Ducati Multistrada V4 Rally
Νέα Ducati Multistrada V4 Rally
H πιο περιπετειώδης Multi που κατασκευάστηκε μέχρι σήμερα
Στο τρίτο επεισόδιο της διαδικτυακής σειράς “DucatiWorldPremière 2023”, ο κατασκευαστής με έδρα τη Μπολόνια παρουσίασε τη νέα Multistrada V4 Rally, τη Ducati που απευθύνεται στους λάτρεις των μεγάλων ταξιδιών .
Ένας ασταμάτητος σύντροφος της περιπέτειας, με τον οποίο μπορείτε να κατακτήσετε ανεξερεύνητα μέρη, φτάνοντας σε αυτά με τη μέγιστη δυνατή άνεση. Η ιδανική μοτοσυκλέτα για να εξερευνήσετε τον κόσμο, μόνοι ή με συνεπιβάτη.
Με την έκδοση “Rally”, η Ducati αναβαθμίζει το περιπετειώδες πνεύμα τηςMultistrada,χάρη στην βελτίωση της άνεσης που εξασφαλίζει για αναβάτη και επιβάτη, τη μεγαλύτερη αυτονομία και την αυξημένη ικανότητα στις εκτός δρόμου διαδρομές. Το αποτέλεσμα είναι μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να προσαρμοστεί το ίδιο εύκολα στους χωματόδρομους αλλά και στην καθημερινή κίνηση στις σύγχρονες μητροπόλεις. Πρόκειται για την τέλεια επιλογή για εκείνους που θέλουν να φτάσουν σε οποιονδήποτε προορισμό, με κορυφαία επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, χωρίς να θυσιάσουν τα μοναδικά οδηγικά συναισθήματα που προσφέρει μία Ducati. Και όπως συμβαίνει με ολόκληρη την οικογένεια MultistradaV4, οι επιδόσεις (170 ίπποι), η αξιοπιστία και το κόστος συντήρησης (κάθε 60.000 km και αλλαγή λαδιών κάθε 15.000 km/24 μήνες) είναι τα κορυφαία στην κατηγορία της.
Στο στοιχείο του σε κάθε δρόμο
Επιβεβαιώνοντας και στην πράξη το όνομα “Rally”, η MultistradaV4 είναι μία μοτοσυκλέτα που έχει βελτιώσει ακόμα περισσότερο την ικανότητά της να κυριαρχεί σε όλους τους δρόμους, ιδίως τους μη ασφαλτοστρωμένους. Στην πράξη και σε τέτοιου είδους συνθήκες, η MultistradaV4 Rally μπορεί να βασίζεται στις ημι-ενεργές αναρτήσεις με αυξημένη διαδρομή στα 200 mm, η οποία εγγυάται ακόμα μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Υπάρχει επίσης ένα νέο PowerMode αποκλειστικά για χρήση εκτός δρόμου, φαρδύτερα μαρσπιέ αναβάτη με πιο ανάγλυφο προφίλ και αφαιρούμενο πλαστικό προστατευτικό, και νέα ρύθμιση στην ανάρτηση SkyhookDSSEVO, η οποία είναι ακόμα πιο ακριβής και αποτελεσματική σε αυτό το μοντέλο.
Η Multistrada V4 Rally είναι επίσης εξοπλισμένη με την λειτουργία Autoleveling, η οποία ρυθμίζει το ύψος της μοτοσυκλέτας όταν αλλάζει το φορτίο (αναβάτης, συνεπιβάτης, αποσκευές), προκειμένου να διατηρούνται αμετάβλητα τα χαρακτηριστικά της. Η ικανότητα εκτός δρόμου αυξάνεται στη Multistrada V4 Rally χάρη στις ελαφριές ακτινωτές ζάντες και τα ενισχυμένα προστατευτικά για τον κινητήρα.
Με το νέο ρεζερβουάρ αλουμινίου των 30 λίτρων, το οποίο ενσωματώνεται αρμονικά στο μυώδες και κομψό design της μοτοσυκλέτας, επιτυγχάνεται η αύξηση της απόστασης ανάμεσα στους ανεφοδιασμούς. Χάρη σε αυτό το νέο ρεζερβουάρ, η Multistrada V4 Rally είναι πλέον έτοιμη να ανταπεξέλθει σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων στα πιο απομακρυσμένα μέρη του πλανήτη.
Περισσότερη άνεση για αναβάτη και επιβάτη
Η Multistrada V4 Rally είναι η ιδανική μοτοσυκλέτα για ταξίδια με συνεπιβάτη, καθώς έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αναβαθμίζει την άνεση που παρέχει τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον επιβάτη. Για αυτό το λόγο ο ανεμοθώρακας έχει επανασχεδιαστεί (αυξήθηκε κατά 40 mm σε ύψος και 20 mm σε πλάτος), η ουρά έχει επιμηκυνθεί και η βάση για την στήριξη της βαλίτσας έχει τοποθετηθεί πιο πίσω, έτσι ώστε να δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για τα πόδια του συνεπιβάτη. Ο τελευταίος έχει στην διάθεσή του μαρσπιέ με πιο μεγάλες ελαστικές επενδύσεις για μείωση των κραδασμών που φθάνουν στα πόδια του. Επιπλέον, χάρη στη διαθεσιμότητα σε σέλες διαφορετικού ύψους τόσο για τον αναβάτη όσο και για τον συνεπιβάτη και το κιτ χαμηλώματος της ανάρτησης, ηMultistradaV4 Rally μπορεί να προσαρμοστεί ώστε να ταιριάζει σε κάθε συνδυασμό αναβάτη και συνεπιβάτη.
Η λειτουργία MinimumPreload, που έχει ήδη εμφανιστεί στηMultistradaV4 S του 2022, επιτρέπει στον αναβάτη να χαμηλώνει τη μοτοσυκλέτα όταν σταματά ή όταν οδηγεί σε χαμηλή ταχύτητα, ελαχιστοποιώντας την προφόρτιση του αμορτισέρ. ΗMultistradaV4 Rally κάνει ένα ακόμη βήμα σε ό,τι αφορά την ευκολία χρήσης, εισάγοντας τη λειτουργία EasyLift, η οποία, τοποθετώντας το υδραυλικό σύστημα της ανάρτησης στην θέση ON, μειώνει την προσπάθεια που απαιτείται για την ανύψωση της μοτοσυκλέτας από το πλαϊνό σταντ χάρη στην συμπίεση του πιρουνιού και του αμορτισέρ.
Επιπλέον, για να διευκολυνθεί η φόρτωση και η εκφόρτωση των πλαϊνών βαλιτσών και να γίνει ευκολότερη οποιαδήποτε μικροσυντήρησηπου μπορεί να απαιτηθεί κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης διαδρομής,ηMultistradaV4 Rally διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό κεντρικό σταντ.
Ασφάλεια και κορυφαία τεχνολογία
Η οικογένεια Ducati Multistrada συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς από άποψη τεχνολογίας και ασφάλειας, κάτι που ενισχύεται ακόμα περισσότερο με την έκδοση Rally. Η MultistradaV4 υπήρξε η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο εξοπλισμένη με μπροστινό και πίσω σύστημα ραντάρ που υποστηρίζει το AdaptiveCruiseControl (ACC), το οποίο κάνει την οδήγηση λιγότερο κουραστική στα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Υπήρξε επίσης πρωτοπόρος και στο σύστημα BlindSpotDetection (BSD), το οποίο εντοπίζει την παρουσία των οχημάτων που πλησιάζουν στην τυφλή γωνία των καθρεπτών και ειδοποιεί τον αναβάτη.
Η έγχρωμη οθόνη TFT 6,5 ιντσών προσφέρει λειτουργίες πλοήγησης χάρτη χάρη στην εφαρμογή DucatiConnect. Η εφαρμογή αυτή υποστηρίζει την χρήση κινητού τηλεφώνου για απάντηση κλήσεων ή ακρόαση μουσικής, σε συνδυασμό με το κράνος το οποίο μπορεί να εξοπλιστεί με σύστημα ενδοεπικοινωνίας.
Για ακόμα περισσότερη ενεργητική ασφάλεια, η MultistradaV4 Rally προσφέρει CorneringABS, το οποίο επιτρέπει την μέγιστη αξιοποίηση των φρένων ακόμα και μέσα στις στροφές, το σύστημα DucatiCorneringLights (DCL) που βελτιώνουν την ορατότητα τη νύχτα φωτίζοντας το εσωτερικό των στροφών, και τα συστήματα DucatiWheelieControl (DWC) και DucatiTractionControl (DTC). Αυτά τα συστήματα χρησιμοποιούν την αδρανειακή πλατφόρμα (IMU) η οποία υπολογίζει τις κλίσεις της μοτοσυκλέτας και ανάλογα παρεμβαίνει ώστε να εξασφαλιστεί η σωστή και ασφαλής λειτουργία της.
EnduroRidingMode με αποκλειστική λειτουργία PowerMode
Για να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητες της MultistradaV4 σε κάθε είδους διαδρομή, η Ducati έχει αναπτύξει τέσσερα προγράμματα οδήγησης (Sport, Touring, Urban και Enduro). Στη MultistradaV4 Rally η λειτουργία Enduro είναι σημαντικά εξελιγμένη. Επιλέγοντας την λειτουργία EnduroRidingMode, ενεργοποιείται μία νέα λειτουργία PowerMode, η οποία περιορίζει την αποδιδόμενη ισχύ στους 114 ίππους, με δυναμική και άμεση απόκριση από τον κινητήρα. Το σύστημα DSSEvolution μπαίνει σε λειτουργία εκτός δρόμου οδήγησης, εμφανίζοντας ένα συγκεκριμένο εικονίδιο στην οθόνη, το οποίο απεικονίζει ένα offroad κράνος. Το DTC γίνεται λιγότερο παρεμβατικό και το DWC απενεργοποιείται, όπως και το ABS στον πίσω τροχό, με την απόδοση στις στροφές και την ανίχνευση της ανύψωσης του πίσω μέρους να περιορίζονται, έτσι ώστε να προσαρμοστεί καλύτερα η μοτοσυκλέτα στην χρήση εκτός δρόμου.
Εξελιγμένo σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων
Ηνέα MultistradaV4 Rally εισάγει επίσης ένα νέο σύστημα απενεργοποίησης της πίσω συστοιχίας κυλίνδρων, μια τεχνική λύση που κάνει ντεμπούτο για πρώτη φορά στον κόσμο σε μοτοσυκλέτα παραγωγής με δυνατότητα απενεργοποίησης και εν κινήσει. Εκτός από την απενεργοποίηση των πίσω κυλίνδρων με τη μοτοσυκλέτα εν στάσει (μία λειτουργία που υπάρχει ήδη στηMultistradaV4), oV4 Granturismo μπορεί πλέον να διατηρεί απενεργοποιημένους τους δύο πίσω κυλίνδρους και σε άλλες συνθήκες της λειτουργίας του, προς όφελος της κατανάλωσης καυσίμου, της μείωσης των εκπομπών ρύπων και της μικρότερης δυνατής θερμότητας.
Με αυτή τη νέα προσέγγιση, η απενεργοποίηση πραγματοποιείται ακόμα και με τη μοτοσυκλέτα σε κίνηση σε συνθήκες ρολαρίσματος ή χαμηλών απαιτήσεων σε ισχύ. Καθώς αυξάνεται η ταχύτητα ή ο αναβάτης ζητά περισσότερη ισχύ με το γκάζι, οι πίσω κύλινδροι ενεργοποιούνται ξανά σε κλάσματα του δευτερολέπτου, εξασφαλίζοντας ότι ο V4 Granturismo θα διατηρήσει τον χαρακτήρα και τις κορυφαίες επιδόσεις του. Αυτό το νέο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων διατίθεται σε όλα τα modes οδήγησης.
Κινητήρας και πλαίσιο
Ο κινητήρας V4 Granturismo των 1.158 cc αποδίδει 170 ίππους (125 kW) στις 10.750 rpm και 121 Nm (12,3 kgm) στις 8.750 rpm, με ιδιαίτερα γραμμική καμπύλη ροπής για να εξασφαλίζει ομαλή και προοδευτική απόκριση σε όλη την κλίμακα των στροφών. Οι επιδόσεις αυτού του κινητήρα, σε συνδυασμό με το συνολικό βάρος του που φθάνει τα μόλις 66,7 κιλά, επιτρέπουν στονV4 Granturismo να συνεχίζει να είναι το σημείο αναφοράς στην κατηγορία, τόσο σε ότι αφορά την ισχύ όσο και το χαμηλό του βάρος.
Αυτοί οι αριθμοί συνδυάζονται με προηγμένες τεχνικές λύσεις, όπως ένας αντίθετα περιστρεφόμενος στροφαλοφόρος άξονας, που προέρχεται από την εμπειρία που απέκτησε η DucatiCorse στο MotoGP, και η οποία λειτουργεί “κόντρα” στη γυροσκοπική αδράνεια των τροχών. Οι καμπύλες ροπής για κάθε μία από τις σχέσεις του κιβωτίου, εξασφαλίζουν ομαλή απόδοση στις χαμηλές στροφές, δυνατό τράβηγμα στις μεσαίες και πολύ μεγάλη ισχύ στις υψηλές.
Σε ό,τι αφορά το πλαίσιο, ηMultistradaV4 Rally συνεχίζει με το μονοκόκ αλουμινένιο πλαίσιο, το οποίο παραμένει ελαφρύ και συμπαγές, ενώ παραμένει και το διπλό αλουμινένιο ψαλίδι. ΗMultistradaV4 Rally προσφέρεται αποκλειστικά με ακτινωτές ζάντες με tubeless ελαστικά, επανασχεδιασμένες και χαμηλού βάρους, έτσι ώστε να βελτιώσει ακόμα περισσότερο τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά της.
Εξοπλισμός
Η νέαDucatiMultistradaV4 Rally προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις: το AdventureRadar, το οποίο είναι εξοπλισμένο με AdaptiveCruiseControl και BlindSpotDetection, το AdventureTravel&Radar, στο οποίο προστίθενται πλαϊνές βαλίτσες αλουμινίου, θερμαινόμενα grips& σέλα, ενώ το FullAdventure συμπληρώνει επιπλέον στην προηγούμενη έκδοση τελικό εξάτμισης της Akrapovic και εμπρός λασπωτήρα από ανθρακονήματα.
Αξεσουάρ και ένδυση
Εκτός από τον κορυφαίο για την κατηγορία στάνταρ εξοπλισμό, ηMultistradaV4 Rally διαθέτει επίσης μια μεγάλη γκάμα αξεσουάρ. Εκτός από τις διαφορετικές σέλες, για την κάλυψη των εργονομικών αναγκών αναβάτη και συνοδηγού, και τα εξαρτήματα που προτείνονται στα τρία διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού, θα είναι διαθέσιμα και τα εξής: διαφορετικές επιλογές για την ζελατίνα, ατσάλινο προστατευτικό για τον κινητήρα, πρόσθετοι προβολείς LED, σύστημα δορυφορικής πλοήγησης Sat-Nav με αποκλειστική υποστήριξη καθώς και διάφορες λύσεις μεταφοράς, όπως topcase&softbag, για όσους θέλουν να βελτιώσουν περαιτέρω τις απεριόριστες ταξιδιωτικές ικανότητες τηςMultistradaV4 Rally.
Επιπλέον ο αναβάτης μπορεί να κάνει τηMultistradaV4 Rally ακόμα πιο σπορ, με ανθρακονήματα σε διάφορα σημεία της μοτοσυκλέτας, λεβιέδες και μαρσπιέ αλουμινίου, δυναμικά φωτιστικά σώματα LED και μεταλλικά δοχεία υγρού φρένων και συμπλέκτη.
Η Ducati δημιούργησε επίσης και είδη ένδυσης που ταιριάζουν με το μοναδικό ταξιδιωτικό χαρακτήρα της νέας MultistradaV4 Rally. ToAtacamaC2, για παράδειγμα, διαθέτει μεγάλες ανοιγόμενεςεπιφάνειες για καλύτερο αερισμό, αποσπώμενα μανίκια και τρεις ανεξάρτητες στρώσεις, συμπεριλαμβανομένων της θερμικής επένδυσης και της αδιάβροχης μεμβράνης, για άνεση σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Το StradaC5 είναι κατασκευασμένο από άνετο ελαστικό ύφασμα, στιβαρό και με θερμική προστασία, χάρη στην αποσπώμενη εσωτερική μεμβράνη Gore-Tex® και ένα εσωτερικό πουπουλένιο μπουφάν που μπορεί επίσης να φορεθεί μόνο του, εκτός μοτοσυκλέτας.
Διαθεσιμότητα
Η νέαDucatiMultistradaV4 Rallyαναμένεται στην Ελλάδα τον Απρίλιο 2023 σε δύο χρώματα: DucatiRed και BrushedAluminium&MattBlack, με μαύρες ακτίνες και για τα δύο χρώματα. Ηνέα MultistradaV4 Rally – όπως όλα τα μοντέλα Ducati καλύπτεται από την εργοστασιακή εγγύηση “4EverDucati”, που ισχύει για 4 χρόνια με απεριόριστα χιλιόμετρα.