Δοκιμή: Skoda Kodiaq 1400 TSi
Δοκιμή: Skoda Kodiaq 1400 TSi
Εισαγωγή
Η μεγάλη στροφή που έκανε η αγορά του αυτοκινήτου επικεντρώνεται στη δημοφιλή κατηγορία των κόμπακτ SUV. Η ιστορική Τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία Skoda, κατασκεύασε ένα μεγάλο μοντέλο, το Kodiaq, με το οποίο πραγματοποιεί ήδη ένα δυναμικό ξεκίνημα στον 21ο αιώνα!
Το Kodiaq, κατασκευάζεται επάνω στην επιτυχημένη και μεταβλητή πλατφόρμα MQB του ομίλου VAG το οποίο όπως και να το δει κανείς, αποτελεί μια εκδοχή ενός αυξημένου σε ύψος «Superb» που τις μέρες αυτές φιγουράρει στις διαδρομές του ποδηλατικού Γύρου της Γαλλίας!
Βέβαια σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει σχέση μεταξύ των δύο μοντέλων, απλά η ευρυχωρία όσο και τα συστήματα παθητικής ασφάλειας που συνοδεύουν και τα δύο, τα καθιστούν κορυφαία σε επίπεδο παροχών τόσο σε οδηγό όσο και σε επιβάτες! Αποτελεί δε το πρώτο 7θέσιο μοντέλο που έχει κατασκευάσει η Skoda από καταβολής της, περιλαμβάνει δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις που προσφέρονται τόσο με χειροκίνητα όσο και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων τύπου DSG.
Εμφάνιση
Εξωτερικά αποτελεί ένα αυτοκίνητο το οποίο προκαλεί θετικά με την κομψότητά που το διέπει και συμπληρώνει με τη σειρά του το επιβλητικό παρουσιαστικό.
Οι απαλές σχεδιαστικές γραμμές στα πλαϊνά, γλυκαίνουν σε μεγάλο βαθμό το μεγάλο όγκο του αυτοκινήτου, μετατρέποντάς το σε φιλικό για χρήση!
Το έμβλημα της Skoda δεσπόζει στο κέντρο του μπροστινού καπό τονίζοντας ιδιαίτερα τη γρίλια που εντυπωσιάζει με το χρωμιωμένο περίγραμμά της και δένει σχεδιαστικά με τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα τύπου led, όπως δε και τα έξυπνα και ψηλά τοποθετημένα προβολάκια ομίχλης , που φανερώνουν τον SUV χαρακτήρα του Kodiaq.
Εσωτερικό-Χώροι
Το άνοιγμα της πόρτας στο νέο Kodiaq μεταφέρει τον οδηγό σε έναν εσωτερικό διάκοσμο που εκπληρώνει τα όποια όνειρα έκανε, όταν αποφάσισε να αποκτήσει ένα πολυτελέστατο SUV. Μεγάλα είναι τα δύο μπροστινά καθίσματα, όπως και τα πίσω τα οποία διαθέτουν ρυθμίσεις και εργονομία άνεσης προκειμένου τα ταξίδια να αποτελούν την πιο ευχάριστη νότα στη μετακίνηση όπου οι επιβάτες τους μπορούν και κάθονται ακόμη και σταυροπόδι!
Η ποιότητα των υλικών επένδυσης σε ταμπλό και περιφερειακά είναι πολύ καλή και φιλική, καθώς η αφή τους είναι ιδιαίτερα μαλακή και ευχάριστη στο άγγιγμά τους.
Η περιφερειακή ορατότητα από την θέση του οδηγού, είναι καλή και εργονομικά κατανεμημένη καθώς οι κρυστάλλινες επιφάνειες του Kodiak δε στέκονται εμπόδιο «στα μάτια του οδηγού» τόσο εν κινήσει όσο και κατά το παρκάρισμα του μεγάλου οχήματος. Αρκετοί χώροι βρίσκονται διαθέσιμοι τόσο στα πλαϊνά των 4 θυρών που εφοδιάζονται με διακριτικά πλαστικά προστασίας για να αποφεύγονται οι επαφές με εμπόδια και παρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Ο χώρος των αποσκευών είναι τεράστιος, καθώς η χωρητικότητά του κυμαίνεται από τα 650 μέχρι τα 835 λίτρα, αναλόγως της θέσης που καταλαμβάνει το πίσω συρόμενο κάθισμα, φιλοξενώντας έτσι αποσκευές 5 επιβατών, συν κάποιους έξυπνους χώρους που παρεμβάλλονται στα πλαϊνά τοιχώματα.
Στα τεχνολογικά του χαρίσματα το Kodiaq είναι εφοδιασμένο με όλες τις απαραίτητες και κλασικές εξυπηρετήσεις, που ξεκινούν από το επίκεντρο που επικρατεί στο εσωτερικό της καμπίνας του, ξεκινώντας από την οθόνη αφής των 8-ιντσών, που περιλαμβάνει λειτουργίες infotainment.
O αυτόματος διζωνικός κλιματισμός ,οι έξυπνοι αισθητήρες βροχής και παρκαρίσματος, οι 9 αερόσακοι που είναι πλευρικοί, γονάτων οδηγού, μετωπικοί και οροφής προσδίδουν άπλετη ασφάλεια σε οδηγό και επιβάτες, καθώς συνεργάζονται άψογα με τα έξυπνα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, και αυτόματης ειδοποίησης ατυχήματος E-call.
Το κεντρικό καντράν πέρα από το δείκτη του ταχυμέτρου, του στροφόμετρου και τις ενδείξεις θερμοκρασίας και καυσίμου, φιλοξενεί μία μικρή οθόνη που φιλοξενεί όλες τις αναγκαίες πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός!
Ασφάλεια
Το Skoda Kodiaq, πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 92% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 77% στην προστασία των παιδιών, 71% στην προστασία των πεζών και 54% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Το δύσκολο έργο της μετακίνησης του μεγάλου Kodiaq που ζυγίζει κοντά στον 1,5 τόνο έχει αναλάβει ο δυναμικός turbo 1400άρης TSI του group VAG που αποδίδει 125 άλογα, τα οποία μπορεί να φαντάζουν λίγα για να μετακινήσουν το μεγάλο SUV, όμως η ροπή των 200Nm κάνει τη μεγάλη διαφορά, καθώς μετακινεί με αξιοπρέπεια το Kodiaq σε ένα εύρος στροφών που ξεκινούν από τις 1.800 μέχρι τις 4.500στρ.
Ο 1400άρης διαθέτει αρκετό νεύρο το οποίο εμφανίζει όταν ο ιδιοκτήτης του πατήσει βαθιά το γκάζι του.
Η επιτάχυνση του Kodiaq από τα 0-100 έρχεται σε 10,5 δεύτερα και αγγίζει τελική ταχύτητα η οποία φτάνει τα 190km/h. Η κατανάλωση του αυτοκινήτου σε σχέση με το βάρος και τον όγκο του κυμαίνεται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, της τάξεως των 8lit/100km, που είδαμε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας στην Ε.Ο Θες/νίκης –Κατερίνης.
Η κύλιση του Kodiaq είναι ποιοτική και αθόρυβη καθώς καταφέρνει και απομονώνει κάθε εξωτερικό ήχο μετατρέποντας σε μια ξεχωριστή εμπειρία το ταξίδι μαζί του.
Η ανάρτηση του είναι αρκετά σφικτή, έτσι ώστε να μην επιτρέπει στο Kodiaq να παίρνει μεγάλες κλίσεις .
Στο εμπρόσθιο μέρος του φέρει γόνατα McPherson και πίσω ένα σύστημα πολλαπλών συνδέσμων που είναι στην ευχάριστη θέση να αποσβένει όλες τις δοκιμασίες που στέλνει το οδόστρωμα σε όποιο τερέν κινείται το όχημα, χωμάτινο ή ασφάστινο, κρατώντας το όχημα με απόλυτη ασφάλεια, την οποία απολαμβάνει ο οδηγός χάρις την σωστή πληροφόρηση του δίνει το έξυπνο τιμόνι του.
Ένα έξυπνο σύστημα που ακούει στο όνομα ESC κάνει τη διαφορά στην κίνηση του Skoda Kodiaq ειδικά όταν αυτό κινείται σε ανηφορικά ή ολισθηρά τμήματα όπου το ESC αναλαμβάνει χρέη μπλοκέ διαφορικού περιορίζοντας έτσι το σπινάρισμα των τροχών βοηθώντας στον έλεγχο του αυτοκινήτου να μείνει στην σωστή πορεία, ξεπερνώντας τα όποια εμπόδια χάρις την απόσταση των 187 mm που απέχει από το έδαφος.
Το νέο αυτοκίνητο της Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας , είναι αρκετά προηγμένο, πέρα από μεγάλο και ευρύχωρο, καταφέρνει να συνδυάσει το τερπνό μετά του ωφελίμου, δηλαδή χαμηλή τιμή απόκτησης, οικονομία και τεχνολογική ποιότητα!
Εξοπλισμός – Τιμή
Το Kodiaq έρχεται με δύο βενζινοκινητήρες 1,4-λίτρων TSI, απόδοσης 125 και 150 ίππων και δύο πετρελαιοκινητήρες 2,0-λίτρων TDI, απόδοσης 150 και 190 ίππων. Γι’ αυτούς που θέλουν μεγαλύτερη ευελιξία σε εκτός δρόμου διαδρομές, υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις που συνδυάζονται με τον κινητήρα 1,4-λίτρων TSI, απόδοσης 150 ίππων και τον 2,0-λιτρων TDI, απόδοσης 190 ίππων.
Η τιμή απόκτησης του νέου Skoda Kodiaq 1400 TSI, με τον πλούσιο εξοπλισμό που διαθέτει στην βασική έκδοση Ambition, ξεκινά από τις 22.000€.
Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνει, ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών, ράγες οροφής, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες βροχής και παρκαρίσματος, 9 αερόσακους, συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος και αυτόματη ειδοποίησης ατυχήματος E-call
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΕΡΤΖΕΒΕΛΗΣ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης 1.395 cc
Ισχύς: 125 hp στις 5.000-6.000 rpm
Ροπή: 200 Nm στις 1.400-4.000 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: μηχανικό 6-σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.5 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Μέση κατανάλωση: 6.1 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 139 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.697 x 1.882 x 1.676 mm
Χώρος αποσκευών: 720 lt – 2.065 lt
Βάρος: 1.502 kg