Δοκιμή: Mercedes Benz CLA 180 d AMG line

Δοκιμή: Mercedes Benz CLA 180 d AMG line

Πολυτέλεια, τεχνολογία σε κουπέ σχεδίαση με τετράπορτη πρακτικότητα

Εισαγωγή

Η δεύτερη γενιά της CLA μας συστήθηκε το 2019 και ουσιαστικά ακολουθάει την ίδια φιλοσοφία με τον προκάτοχό της. Τέσσερις πόρτες, κουπέ σχεδίαση που συνδυάζονται με μπόλικη τεχνολογία και πολυτέλεια.

Το τετράτροχο με το αστέρι στο καπό του, βρέθηκε στα χέρια μας και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Εμφάνιση

Η CLA πατάει επάνω στην βάση της A Class και οι ομοιότητες στο εμπρός τμήμα είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς.

Το μεγάλο αστέρι κλέβει την παράσταση στο εμπρός μέρος με το μακρύ καπό και τα λεπτά φώτα LED να συμπληρώνουν τη σπορ και νεανική εικόνα.

Πηγαίνοντας προς τα πίσω, η μεγαλύτερη CLS αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τους σχεδιαστές με την CLA να έχει αποκτήσει ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση.

Η πίσω όψη μοιάζει αρκετά ογκώδης και οι διπλές, αλλά διακοσμητικές απολήξεις με τον διαχύτη, μέρος του πακέτου AMG, δημιουργούν μία υπέροχη εικόνα. Οι κουπέ γραμμές της, θα προσελκύσουν σίγουρα ένα πιο νεανικό κοινό που δεν θέλει να απολέσει όμως την πρακτικότητα.

Εσωτερικό-Χώροι

Στο εσωτερικό της CLA η εικόνα είναι πανομοιότυπη με της A-Class. Hi-tech, με σύγχρονο desing, μεγάλες οθόνες και πολυτέλεια συνθέτουν τον εσωτερικό κόσμο που περιβάλει τον οδηγό. Οι πόρτες δεν έχουν πλαίσιο γύρω από τα παράθυρα τονίζοντας τον κουπέ σχεδιασμό της.

Δύο οθόνες των 10,25 ιντσών (στην έκδοση της δοκιμής), μία στο κέντρο του ταμπλό και μία πίσω από το τιμόνι, θα τραβήξουν τα βλέμματα των επιβατών ενώ ο χρήστης θα χρειαστεί αρκετό χρόνο για να μάθει όλες τις λειτουργίες τους.

Ο χειρισμός γίνεται με πολλούς τρόπους, είτε μέσω των χειριστηρίων αφής στο τιμόνι, είτε, από την κεντρική οθόνη αφής, είτε από το κεντρικό touchpad ή ακόμα και μέσω φωνητικών εντολών.

Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό και η συναρμογή είναι αντάξια του ονόματος Mercedes και το AMG πακέτο με το σπορ τιμόνι και τα όμορφα καθίσματα είναι ένα ακόμα συν στην εντυπωσιακή εικόνα.

Η νέα CLA έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις σε σχέση με την προκάτοχο της και φτάνει τα 4.668 χλστ. σε μήκος και τα 1.830 χλστ. σε πλάτος και το μεταξόνιο τα 2.729 χλστ. Αυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό στο εσωτερικό όπου η καμπίνα προσφέρει περισσότερους χώρους, κυρίως για τους πίσω επιβάτες. Όπως και στην προηγούμενη γενιά, έτσι και εδώ, ο κουπέ σχεδιασμός επηρεάζει τον χώρο ανάμεσα στην οροφή και τα κεφάλια των πίσω επιβατών και επιβάτες άνω του 1,80 θα πρέπει να κάνουν κάποιους συμβιβασμούς.

Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 470 λίτρα και είναι ικανοποιητικός για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ασφάλεια

Η Mercedes CLA πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 96 % στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 91 % στην προστασία των παιδιών,  91 % στην προστασία των πεζών και 75% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Η CLA έχει σπορ προσανατολισμό και λογική φαίνεται να είναι η συνταγή των πιο σφιχτών αναρτήσεων που έχουν ακολουθήσει οι μηχανικοί. Παρόλα αυτά οι επιβάτες δεν θα ενοχληθούν σχεδόν ποτέ, ακόμα και στους πιο κακοτράχαλους δρόμους, καθώς οι ανωμαλίες φιλτράρονται σωστά αφήνοντας ανεπηρέαστη την καμπίνα.

Στο ταξίδι είναι άνετη και αγαπάει να ταξιδεύει στα ψηλά, με τον χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή 0,23 Cd και την πολύ καλή μόνωση να συντελούν τα μέγιστα στο να παραμένει η καμπίνα ήσυχη.

Στους επαρχιακούς δρόμους, ξεδιπλώνονται οι “σχεδόν” σπορ καταβολές της καθώς οι κλίσεις είναι ελάχιστες, το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση με μέτρια αίσθηση. Γενικά είναι ένα ισορροπημένο σύνολο με ουδέτερη συμπεριφορά, που μπορεί να κινηθεί σε κάθε οδόστρωμα με την αξιοπρέπεια που φέρει το όνομα Mercedes-Benz. Ο οδηγός, αναλόγως με τη διάθεση, μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης (Dynamic Select) Eco, Comfort, Sport και Individual.

H CLA είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης για να μειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο τις πιθανότητες ατυχήματος. Η λειτουργία όμως του Keep Lane Assist είναι λίγο απότομη (έως τρομαχτική αν δε το περιμένεις) όταν πατήσεις τη δεξιά συνεχόμενη γραμμή του δρόμου καθώς επεμβαίνει έντονα στα φρένα και στο τιμόνι. Βέβαια μπορεί κάποιος να το απενεργοποιήσει αν θέλει.

Τέλος, τα φρένα είναι δυνατά και προοδευτικά και δεν έδειξαν να “κουράζονται” σε κανένα σημείο της δοκιμής.

Κινητήρας-Επιδόσεις

Ο μικρός πετρελαιοκινητήρας των 1.461 κ.εκ. που φοράει η έκδοση 180 d αποδίδει 116 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 260 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων G-DCT επτά σχέσεων. Παρά τον σχεδόν 1,5 τόνο που γράφει στη ζυγαριά, η δύναμη του κινητήρα είναι ικανοποιητική και αν το ζητούμενο δεν είναι οι απόλυτες επιδόσεις δύσκολα θα ζητήσει κάνεις κάτι παραπάνω.

Ζωηρός ακόμα και από τα χαμηλά συνεργάζεται αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο ενώ παράλληλα προσφέρει οικονομία. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση έφτασε τα 6,8 λίτρα/100 χλμ. ( 5,3 λτ/100χλμ. ο κατασκευαστής), ενώ στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο καίει περίπου 5,5 λτ/100χλμ.

Συμπέρασμα

Η CLA είναι ένα πρακτικό τετράπορτο με κουπέ σχεδιασμό που φέρει όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουν οι κατασκευές με το όνομα Mercedes-Benz. Είναι ουδέτερη και άνετη στο δρόμο, διαθέτει οικονομικό κινητήρα (180 d) και ποιοτικό εσωτερικό. Το μεγάλο της ατού για τα δεδομένα της εποχής είναι η hi-tech εικόνα του εσωτερικού της με τις οθόνες και την τεχνολογία που προσφέρει.

Για να την αποκτήσεις βέβαια η τιμή της είναι λίγο αλμυρή καθώς ανήκει και στην premium κατηγορία.

Εξοπλισμός-Τιμή

Η CLA της δοκιμής είναι η έκδοση 180 d, με τον πετρελαιοκινητήρα των 116 ίππων και κοστολογείται στα 33.300 ευρώ ενώ φοράει επιπλέον το αισθητικό πακέτο AMG. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται, οι δύο οθόνες αφής των 10,25 ιντσών, οι ζάντες των 18 ιντσών, τα δερμάτινα σπορ καθίσματα, το σπορ τιμόνι, το Active Diastance Assist Distronic, το Active Steering Assist, το Active Lane Change Assist το Active Emergency Stop και το Pre-Safe Plus για οπίσθια σύγκρουση.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος diesel 1.461 cc
Ισχύς: 116 ps στις 4.000 rpm
Ροπή: 260 Nm στις 1.750 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: αυτόματο 7 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.7 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μέση κατανάλωση: 5.3 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 116 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.688x 1.830 x 1.439 mm
Χώρος αποσκευών: 460 lt
Βάρος: 1.480 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας