Δοκιμή: Volvo XC40 Plug in hybrid 262 PS

Δοκιμή: Volvo XC40 Plug in hybrid 262 PS

Η ίδια συνταγή με περισσότερο “ρεύμα”

Εισαγωγή

Το XC40 της Volvo το είχαμε οδηγήσει στο παρελθόν με τον 1.500 άρι κινητήρα βενζίνης και είχαμε μείνει με τις καλύτερες εντυπώσεις (διαβάστε τη δοκιμή μας έδω). Τώρα το μικρότερο SUV της σουηδικής εταιρείας έρχεται ανανεωμένο και εξηλεκτρισμένο με νέες plug in υβριδικές εκδόσεις.

Εμφάνιση

H εξωτερική εμφάνιση του XC40 δεν έχει “χάσει” καθόλου παρά τα 4 χρόνια που έχουν περάσει από πάνω του και συνεχίζει να τραβάει τα βλέμματα σαν την πρώτη μέρα που παρουσιάστηκε.

Τα εμπρός LED φώτα με τη μάσκα είναι το σήμα κατατεθέν του και χαρακτηρίζεται από τις δυναμικές γραμμές που διατρέχουν το κόμπακτ σώμα του.

Εσωτερικό – Χώροι

Στο εσωτερικό του η κεντρική οθόνη τύπου τάμπλετ (9 ιντσών), που έχει φέρει η Volvo σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα της, είναι αρκετά εύκολη στη χρήση της και με καλή ανάλυση στα γραφικά κλέβοντας σχεδόν όλα τα κουμπιά από την υπόλοιπη κατασκευή. Τα όργανα πίσω από το τιμόνι έχουν επίσης αντικατασταθεί από ψηφιακή οθόνη ενώ η συνολική εργονομία είναι πολύ καλή.

Η εικόνα στο εσωτερικό του XC40 είναι premium και τα περισσότερα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικά και μαλακά στην υφή.

Όσον αφορά τους χώρους, το σουηδικό αυτοκίνητο θα φιλοξενήσει άνετα πέντε επιβάτες με τους πίσω να έχουν αρκετό ελεύθερο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι.

Στο χώρο αποσκευών οι αλλαγές με την απλή έκδοση είναι τα σχεδόν 50 λίτρα λιγότερου οφέλιμου χώρου φόρτωσης, πλέον 405 λίτρα, καθώς οι μπαταρίες ήθελαν το χώρο τους.

Ασφάλεια

Το XC40 πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ. Συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 97% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 87% στην προστασία των παιδιών, 71% στην προστασία των πεζών και 76% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Οι διαφορές του υβριδικού XC40 με το απλό γίνονται αμέσως αντιληπτές με το πάτημα του μπουτόν εκκίνησης καθώς κανένας ήχος δε θα ερεθίσει τα αυτιά μας προς ενημέρωση ότι πήρε μπρος. Ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να κινήσει το SUV για απόσταση μέχρι και 48 χλμ χωρίς την παραμικρή βοήθεια του κινητήρα εσωτερικής καύσης ακόμα και με ταχύτητες εθνικής οδού. Εκεί, στον ανοιχτό δρόμο, το σουηδικό SUV είναι στο φυσικό του περιβάλλον καθώς καταπίνει τα χιλιόμετρα με απίστευτη άνεση ανεξαρτήτως ταχύτητας που θα επιλέξουμε να κινηθούμε. Το τιμόνι προσφέρει καλή πληροφόρηση και είναι αρκετά καλό σε αίσθηση αναβαθμίζοντας την πολύ καλή συνολική συμπεριφορά του στο δρόμο με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων να κάνει τη δουλειά του “αθόρυβα”.

Στα επαρχιακά κομμάτια όπου υπάρχουν κλειστές στροφές το έξτρα βάρος ( 200+ κιλά), που έχει ακοκτήσει το plug in υβριδικό XC40, γίνεται εμφανές ότι έχει επιρρεάσει την συμπεριφορά του χάνοντας λίγο τα σπορτίφ χαρακτηριστικά των απλών βενζινοκίνητων εκδόσεων.

Παρόλα αυτά παραμένει ουδέτερο, και μόνο αν πιεστεί θα ανοίξει την τροχιά όπου και θα το επαναφέρουν στην τάξη τα ηλεκτρονικά του συστήματα. Η ανάρτηση του, παρόλο που έχει σκληρύνει λίγο, παραμένει πολύ άνετη και δεν θα κουράσει τους επιβάτες σε καμιά περίπτωση όσο κακοτράχαλος και αν είναι ο δρόμος ενώ τα φρένα του είναι δυνατά αλλά λόγω της λειτουργίας ανάκτησης ενέργειας δεν είναι και τόσο προοδευτικά σε λειτουργία.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Ήρθε η ώρα να δούμε τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά της Recharge έκδοσης, που δεν είναι άλλα από την λειτουργία του υβριδικού συστήμα και το πόσο οικονομικό και συμφέρον είναι στην καθημερινή συμβίωση μαζί του. Η συνολική ισχύς του φτάνει τα 262 PS και η ροπή τα 425 Nm και αυτό γίνεται άμεσα εμφανές στο βύθισμα του γκαζιού με το αμάξι να γράφει 7,3 δευτ. στα 100 χλμ/ώρα από στάση.

Ο θερμικός κινητήρας των 180 ιππων και 265 Nm ροπής κινεί τους εμπρός τροχούς και έχει για βοήθεια τον ηλεκτροκινητήρα των 82 ίππων και 160 Nm. Σε καθημερινή χρήση, αν η μπαταρία είναι φορτισμένη, ο οδηγός θα μπορεί να καλύψει μέχρι και 48 χλμ πριν τελειώσει η μπαταρία και είναι μία ικανοποιητική απόσταση (σε εμάς μέχρι 40 χλμ). Σε αυτές τις συνθήκες ο κινητήρας βενζίνης δεν θα πάρει μπρος ποτέ και θα αφήσει όλη τη δουλειά στο ηλεκτρικό μοτέρ και μόνο όταν ζητήσουμε όλη την ισχύ ή τελειώσει η μπαταρία θα “ξυπνήσει”.

Βέβαια στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ένα κουμπί το οποίο μας δίνει τη δυνατότητα πατώντας το να φορτίσουμε την μπαταρία παίρνοντας ενέργεια από τον βενζινοκινητήρα. Αυτό βέβαια και ισχύς μας στερεί και οικολογικό δεν είναι αλλά και καθόλου καλό για την τσέπη μας καθώς η κατανάλωση εκτοξεύεται.

Κλείνοντας τα περί κινητήρα, η μέση κατανάλωση βενζίνης κατά τη δοκιμή μας, σε μικτές διαδρομές και με την μπαταρία κυρίως άδεια, έδειξε 7,7 λίτρα (Κατασκευαστής: 2,1 λίτρα/100 χλμ)

Συμπέρασμα

Το XC40 είναι ένα SUV με εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση, όμορφο με premium εσωτερικό, πολύ άνετο σε χώρους, ακλώνητο στο δρόμο με πολύ καλή οδική συμπεριφορά που αποπνέει ασφάλεια χάρη και στα συστήματα ασφαλείας που είναι φορτωμένο. Στην plug in υβριδική έκδοση Recharge T5 μπορεί να κινηθεί με περισσότερη οικονομία, κυρίως μέσα στην πόλη, αλλά για μέγιστο όφελος προϋποθέτει και να υπάρχει φορτιστής στο σπίτι ή στο χώρο εργασίας.

Στα αρνητικά τώρα, το έξτρα βάρος του ηλεκτροκινητήρα και των μπαταριών επηρέασε την συμπεριφορά του, που παραμένει ωστόσο πολύ καλή αλλά και τα φρένα έχουν λίγο περίεργη αίσθηση λόγω ανάκτησης.

Θετικά:

  • Ξεχωριστή εξωτερική εμφάνιση
  • Ηi-tech και ευχάριστο εσωτερικό
  • Χώροι επιβατών
  • Άνεση στο δρόμο
  • Κιβώτιο
  • Επιδόσεις

Αρνητικά:

  • Μη προοδευτική λειτουργία φρένων

Θα Θέλαμε να έχει:

  • Λιγότερο βάρος

Εξοπλισμός – Τιμή

Η αρχική τιμή για να αποκτήσεις ένα XC 40 σήμερα ξεκινάει από τις 30.617 ευρώ στην έκδοση 1,5λτ βενζίνης T3 163hp MT6 Momentum Core ενώ οι plug in υβριδικές εκδόσεις T4 Recharge με 211 PS ξεκινάνε από τις 49.571 ευρώ.

To αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση T5 Recharge Inscription με 262 ίππους και πάρα πολύ πλούσιο εξοπλισμό και τιμή 53.043 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τρικύλινδρος βενζίνης 1.477 cc plug in hybrid
Ισχύς: 262 ps – 180ps / 5.800 rpm + 82 ps
Ροπή: 425 Nm – 265 Nm από τις 2.500 rpm + 160 Nm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 7 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,3 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 2 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 46 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.425 x 1.863 x 1.652 mm
Χώρος αποσκευών: 405 lt
Βάρος: 1.850 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us