Δοκιμή: VW Tiguan 1.5 eTSI 150 PS

Δοκιμή: VW Tiguan 1.5 eTSI 150 PS

Εξαιρετικό σε όλους τους τομείς

Εισαγωγή

Το VW Tiguan, γνωρίζει τεράστια εμπορική επιτυχία από το 2007 μέχρι και σήμερα και έχει στη πλάτη του δύο γενιές και δύο facelift.

Στη τρίτη γενιά του μοντέλου όμως η VW δεν εξέλιξε απλά την προηγούμενη αλλά ετοίμασε ένα τελείως νέο όχημα σε όλους τους τομείς.

Εμφάνιση

Εξωτερικά το Tiguan δείχνει μεγαλύτερο και πιο επιβλητικό από το προηγούμενο μοντέλο. Στην εμπρός μάσκα υπάρχουν νέοι προβολείς τεχνολογίας LED IQ.Light HD matrix και ενώνονται μεταξύ τους με μία οριζόντια λωρίδα που το βράδυ το κάνει να ξεχωρίζει.

Στο πίσω μέρος ακολουθείται η ίδια φιλοσοφία με LED φώτα ενωμένα επίσης με μία λωρίδα. Γενικά η γραμμές του προσδίδουν δυναμισμό χωρίς όμως να προκαλούν στο μάτι.

Εσωτερικό – Χώροι

Πέρα από την εξωτερική εμφάνιση η VW έκανε μεγάλες αλλαγές και στο εσωτερικό του σε όλους τους τομής, σχεδιαστικά, τεχνολογικά και ποιοτικά.

Αμέσως ξεχωρίζεις τα καλύτερα υλικά που έχουν μπει και την ποιοτική αναβάθμιση που έχει γίνει στη τρίτη γενιά Tiguan που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από πιο premium μοντέλα. Μαλακά πλαστικά υπάρχουν όχι μόνο ψηλά στο ταμπλό αλλά και στις πόρτες και σε άλλα σημεία , που προσδίδουν αίσθηση πολυτέλειας και γενικά όλη η συναρμογή είναι κορυφαία.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη 15 ιντσών, στην έκδοση μας, η οποία φιλοξενεί το νέο infotainment με νέα γραφικά και μενού. Δυστυχώς όλες οι λειτουργίες πρέπει να γίνουν από το μενού της οθόνης που όπως λέμε συνεχώς δεν είναι πρακτικό και ασφαλές.

Πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10.25 ιντσών που μπορείς να τον προσαρμόσεις στα μέτρα σου. Η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου γίνεται από ένα λεβιέ στο τιμόνι ο οποίος όμως θέλει λίγο χρόνο για να τον συνηθίσεις.

Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ένας περιστροφικός διακόπτης με προσαρμοσμένη μία μικρή O-LED οθόνη και από εκεί μπορείς να χειριστείς, τα drive modes, το ραδιόφωνο και τα χρώματα φωτισμού της καμπίνας.

Το Tiguan εξοπλίζεται και με ένα ψηφιακό φωνητικό βοηθό την IDA μέσω του οποίου μπορείς να δώσεις φωνητικές εντολές και να χειριστείς λειτουργίες του τηλεφώνου ή του κλιματισμού.

Πέρα από ποιότητα και τεχνολογία, το Tiguan θα το λατρέψεις και για τους χώρους του ειδικά αν είσαι οικογενειάρχης. Το μήκος του είναι λίγο πάνω από 4.5 μέτρα και οι πίσω επιβάτες θα κάτσουν πολύ άνετα ανεξαρτήτως μεγέθους ενώ τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα και ξαπλώνει και η πλάτη τους για μεγαλύτερη άνεση σε μεγάλα ταξίδια.

Πίσω από τα καθίσματα υπάρχει ένας χώρος αποσκευών 652 λίτρων, μεγαλύτερος κατά 37 λίτρα από το προηγούμενο μοντέλο και με τα καθίσματα σε ανάκληση φτάνει τα 1.650.

Ασφάλεια

Το VW Tiguan πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 83% στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  88% στην προστασία των παιδιών,  84% στην προστασία των πεζών και 78% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Το Tiguan πατάει επάνω στη νέα εξελιγμένη MQB Evo πλατφόρμα του Group και μπορεί να πάρει από θερμικό κινητήρα μέχρι και ηλεκτρικό. Η αεροδυναμική του μοντέλου έχει βελτιωθεί αρκετά σε σχέση με το προηγούμενο και ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί σε 0.28 από 0.33 που ήταν. Αυτό έχει αντίκτυπο τόσο στην κατανάλωση όσο και στη μείωση των αεροδυναμικών θορύβων και πράγματι η καμπίνα του, χάρη και στη καλή ηχομόνωση, δεν φέρνει μέσα εξωτερικούς θορύβους κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

Η άνεση στο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο παραμένει εντυπωσιακή σε όλα τα σημεία καθώς πέρα από την απουσία θορύβων και τα καθίσματα είναι πολύ άνετα αλλά και η ανάρτηση (διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση) ισοπεδώνει τα πάντα στο πέρασμα της χωρίς να κουράζει τους επιβάτες. Αυτό κάνει το Tiguan ένα καλό ταξιδευτή ενώ στα επαρχιακά κομμάτια παρά την αρχική μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δεν θα προβληματίσει σε κανένα σημείο με την συμπεριφορά του και τις κλίσεις στις στροφές ενώ αν θες κάτι σε πιο σπορ επιλέγεις το πρόγραμμα sport για περισσότερη απόλαυση.

Στην πόλη ο όγκος του C SUV δεν είναι και ο καλύτερος σύμμαχος για κίνηση στα στενά ή για να ψάξεις πάρκινγκ αλλά δεν προβληματίζει κιόλας. Θετικό είναι ότι προσφέρει καλή ορατότητα και έχει μικρό κύκλο στροφής. Στο βασικό του εξοπλισμό είναι εξοπλισμένο με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας τα οποία σου δίνουν μία σιγουριά. Τα φρένα του είναι ικανοποιητικά ενώ μόνο το DSG 7άρι αυτόματο κιβώτιο παρουσιάζει κάποια υστέρηση στα απότομα κατεβάσματα.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Το Tiguan της δοκιμής μας φορούσε το ήπιο υβριδικό 1.5 eTSI MHEV κινητήρα βενζίνης απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνεργάζεται με το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων και μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης των δύο εκ των τεσσάρων κυλίνδρων.

Η ισχύς του κινητήρα είναι αρκετή για να κινήσει άνετα τα 1650 κιλά του και οι επιδόσεις είναι ανάλογες καθώς για τα 100χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 9.1 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 210 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με ήπια οδήγηση σε μικτές συνθήκες (με αρκετό αυτοκινητόδρομο βέβαια) ήταν στα 6.6 λίτρα ανά 100 χλμ.

Συμπέρασμα

Η VW έδωσε στο νέο Tiguan μία νέα ξεχωριστή ταυτότητα σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά αναβαθμίζοντας το σε όλα τα σημεία και κυρίως σε εκείνο της ποιότητας. Το εσωτερικό είναι, premium σε αίσθηση, η πληθώρα σύγχρονων τεχνολογιών θα αρέσει στους γκατζετάκιδες ενώ οι χώροι στο εσωτερικό του είναι υπεραρκετοί για οικογενειακές μετακινήσεις ακόμα και μετακομίσεις.

Η άνεση που προσφέρει στον οδηγό και στους επιβάτες σε κάθε τύπο δρόμου είναι εντυπωσιακή για την κατηγορία και ταιριάζει στο χαρακτήρα του οχήματος. Στα αρνητικά, καθώς πρέπει να βρούμε κάτι, θα σταθούμε στη λειτουργία του κιβωτίου στα απότομα κατεβάσματα, στη λειτουργία του start-stop και στην έλλειψη φυσικών κουμπιών.

Θετικά:

  • Οδηγική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Εργονομία – χώροι για μικροαντικείμενα
  • Ποιότητα εσωτερικού

Αρνητικά:

  • Λειτουργία Start Stop
  • Έλλειψη φυσικών κουμπιών

Θα θέλαμε να έχει:

  • Λεβιέ επιλογής για το κιβώτιο στη κεντρική κονσόλα

Εξοπλισμός – Τιμή

H βασική έκδοση του Tiguan ξεκινάει από τις 34.300 ευρώ, με τoν 1.5eTSI κινητήρα 130 ίππων, αλλά διαθέτει πολύ πλούσιο εξοπλισμό όπως

  • Ζάντες αλουμινίου “Bari” διαστάσεων 7J x 17
  • Προβολείς LED
  • Δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων (paddles)
  • Υποβοήθηση εμπρός διασταυρούμενης κυκλοφορίας
  • Side Assist & Rear Cross Traffic Alert: Σύστημα επιτήρησης πίσω κυκλοφορίας, προειδοποίησης οδηγού για ύπαρξη οχήματος στο τυφλό σημείο
  • Κάμερα οπισθοπορείας
  • Park Pilot – Αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός – πίσω με ηχητική προειδοποίηση και οπτικές ενδείξεις
  • Αυτόματος κλιματισμός Air Care Climatronic 3 ζωνών
  • Κεντρικό κλείδωμα Keyless Start με σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί
  • Digital cockpit Pro – Ψηφιακός πίνακας οργάνων με επιλογές διαμόρφωσης (έγχρωμη οθόνη TFT 10”)
  • Προετοιμασία για ενεργοποίηση υπηρεσίας πλοήγησης μέσω Function on Demand
  • Wireless App-Connect – Ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay & Android Auto

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν έκδοσης εξοπλισμού Life και κοστολογείται στις 37.900 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος τούρμπο βενζίνης 1498 cc 
Ισχύς: 150 PS
Ροπή: 250 Nm / 1.500-3.500 rpm 
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 7 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.1 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μέση κατανάλωση: 6.4 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 141 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.539 x 1.842 x 1.660 mm
Χώρος αποσκευών: 652/1650 lt
Βάρος: 1.660 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us