Δοκιμή: VW Taigo 1.5 TSI 150 PS
Δοκιμή: VW Taigo 1.5 TSI 150 PS
Ένα ολοκληρωμένο B SUV
Εισαγωγή
Έχοντας οδηγήσει στο παρελθόν το μικρό SUV της VW με τον χιλιάρι κινητήρα των 110 PS ήρθε η ώρα να δούμε και μία ισχυρότερη έκδοση του μοντέλου και συγκεκριμένα με τον 1,5 λίτρων κινητήρα των 150 ίππων.
Εμφάνιση
Σχεδιαστικά δεν προκαλεί καθώς έχει καθαρές σχεδιαστικές γραμμές με κουπέ στυλ χάρη στην κλίση της πίσω κολώνας. Οι μικρές γυάλινες επιφάνειες προσδίδουν στιβαρότητα στο αμάξωμα.
LED φωτιστικά σώματα τεχνολογίας IQ.LIGHT LED Matrix υπάρχουν στη μάσκα και ενώνονται μεταξύ τους με μία LED μπάρα.
Το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω μέρος όπου επίσης μία LED μπάρα ενώνει τα τρισδιάστατης σχεδίασης LED φώτα.
Εσωτερικό – Χώροι
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό του Taigo είναι κυρίως σκληρά πλαστικά αλλά η συναρμογή είναι πολύ καλή και γενικά η εικόνα είναι αρκετά καλή αναλογουμένως και την κατηγορία του. Εμφανισιακά είναι λιτό χωρίς ιδιαίτερα σχεδιαστικά στοιχεία αλλά διαθέτει καλή εργονομία.
Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής 8 ιντσών με καλά γραφικά που φιλοξενεί το πλήρες και εύκολο στη χρήση μενού του infotainment. Πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 8 ιντσών που μπορείς να αλλάξεις τα γραφήματα ανάλογα τα γούστα σου.
Κάτω από την οθόνη υπάρχει ένας πίνακας με κουμπιά αφής για την λειτουργία του κλιματισμού που διευκολύνουν τον οδηγό να τον χρησιμοποιήσει χωρίς να τρέχει μόνο στο μενού της οθόνης.
Πίσω από τις θέσης του οδηγού και του συνοδηγού υπάρχει επαρκείς χώρος για να κάτσουν άνετα δύο ενήλικες επιβάτες και μόνο οι ψηλοί θα νιώσουν την χαμηλή οροφή, λόγω σχεδιασμού, κοντά στα κεφάλια τους.
Ο χώρος αποσκευών είναι πολύ καλός σε μέγεθος και σχήμα καθώς διαθέτει 440 λίτρα και με τα πίσω καθίσματα σε ανάκληση φτάνει τα 1,220 λίτρα.
Ασφάλεια
Το VW Taigo πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 94% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 84% στην προστασία των παιδιών, 71% στην προστασία των πεζών και 70% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Η MQB πλατφόρμα της VW έχει δώσει τα διαπιστευτήρια της καθώς την δανείζονται πολλά μοντέλα και οι εντυπώσεις είναι παραπάνω από θετικές. Το Taigo ουσιαστικά είναι ένα πιο σπορ σχεδιαστικά T-Cross και στην έκδοση style της δοκιμής διαθέτει 17άρες ζάντες. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή, με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και δεν αφήνει το αμάξι να πάρει μεγάλη κλίση στις στροφές ενώ το τιμόνι προσφέρει καλή πληροφόρηση και η αίσθηση του είναι καλή.
Η καμπίνα του έχει καλή ηχομόνωση και στον αυτοκινητόδρομο είναι ήσυχο, άνετο και σταθερό ακόμα και σε σχετικά μεγάλες ταχύτητες.
Ως B SUV όμως, πρέπει να είναι άνετο και εύκολο στην οδήγηση μέσα στην πόλη και εκεί το Taigo τα πάει επίσης πολύ καλά χάρη στο μικρό του όγκο, την ανάρτηση που απορροφάει τα πάντα, το κόψιμο του τιμονιού ενώ το μόνο αρνητικό είναι η ορατότητα πίσω που μετριάζεται από την ύπαρξη της κάμερας.
Το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων του αυτοκινήτου της δοκιμής είναι σύμμαχος για μεγαλύτερη άνεση στις αστικές μετακινήσεις. Κατά την λειτουργία του είναι σχετικά γρήγορο στα ανεβάσματα και καλό στα κατεβάσματα ενώ διαθέτει και σπορ επιλογή που κρατάει πιο ψηλά τις στροφές του κινητήρα για περισσότερη οδηγική απόλαυση.
Τα 18 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος θα δώσουν στον οδηγό περισσότερη αυτοπεποίθηση να κινηθεί και εκτός δρόμου χωρίς βέβαια υπερβολές. Τα φρένα του είναι δυνατά και προοδευτικά στη λειτουργία τους και δεν έδειξαν να κουράζονται ακόμα και μετά από σκληρή χρήση.
Κινητήρας – Επιδόσεις
To αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον τετρακύλινδρο 1500-άρι τούρμπο κινητήρα των 150 ίππων και 250 Nm ροπής και είναι υπέρ αρκετός για να κινήσει σβέλτα τα 1230 κιλά του . Η λειτουργία του είναι γραμμική με την ροπή να είναι διαθέσιμη από τις 1500 σ.α.λ. και ανεβάζει εύκολα στροφές και προσφέρει επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 212χλμ/ώρα. Παρόλο που διαθέτει 150 ίππους, η κατανάλωση καυσίμου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα χάρη στο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων που διαθέτει. Έτσι η κατανάλωση ήταν γύρω στα 6,8 λίτρα σε μικτές συνθήκες με το εργοστάσιο να δηλώνει 5,1λίτρα ανά 100χλμ.
Συμπέρασμα
To VW Taigo είναι ένα Β SUV που συμπληρώνει την πλούσια γκάμα της VW και απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν μία πιο σπορ εμφάνιση. Το εσωτερικό του είναι αρκετά ευρύχωρο, για το μέγεθός του και διαθέτει αρκετά ευρύχωρο και πρακτικό χώρο αποσκευών.
Οδηγικά είναι αρκετά καλό χωρίς να εντυπωσιάζει με τον σπορ του χαρακτήρα αλλά μπορεί να κινηθεί γρήγορα με σχετική σπορ διάθεση σε στριφτερούς δρόμους όπως επίσης και με άνεση στον αυτοκινητόδρομο. Τα σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό δεν δικαιολογούν την τιμή του και η μόνη παραχώρηση που θα κάνει κάποιος, κυρίως ψηλός, είναι ο χώρος για το κεφάλι στο πίσω κάθισμα και τέλος σχεδιαστικά θα μπορούσε να έχει πιο τολμηρές γραμμές.
Θετικά:
- Οδηγική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
- Χώροι
- Εργονομία – χώροι για μικροαντικείμενα
Αρνητικά:
- Χώρος πίσω για τους ψηλούς επιβάτες
- Σκληρά πλαστικά
Θα θέλαμε να έχει:
- Πιο τολμηρή σχεδίαση
Εξοπλισμός – Τιμή
Δύο εκδόσεις εξοπλισμού είναι διαθέσιμες για το Taigo, η Life και η Style και τρεις επιλογές κινητήρα με 95 – 110 και 150 ίππους. Η τιμή εκκίνησης του είναι τα 23.900 ευρώ (1.0 TSI 95 PS , Life) ενώ το αμάξι της δοκιμή μας ( 1.5 TSI 150 PS DSG, Style ) ξεκινάει από τα 30.250 ευρώ. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται, ράγες οροφής σε ασημί χρώμα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, IQ.LIGHT – LED matrix προβολείς με φώτα ημέρας LED και δυναμικό φωτισμό στροφής, σύστημα Travel Assist με Lane Assist(Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας), Adaptive Cruise Control με Speed Limiter, Αυτόματος κλιματισμός Air Care Climatron ic δύο ζωνών, Sport comfort καθίσματα εμπρός, ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 8 ιντσών, infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG κτλ.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος τούρμπο βενζίνης 1498 cc
Ισχύς: 150ps
Ροπή: 250 Nm / 1.500-3.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 7 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,3 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 212 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,1 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 116 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.266 x 1.757 x 1.518 mm
Χώρος αποσκευών: 440/1220 lt
Βάρος: 1.230 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας