Δοκιμή: VW ID.3 Pro Performance 204ps

Δοκιμή: VW ID.3 Pro Performance 204ps

To Golf της ηλεκτρικής εποχής ή όχι;

Εισαγωγή

Μπαίνοντας ολοένα και περισσότερο στην εποχή που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυριαρχήσουν, ή που θα επιβληθεί η κυριαρχία τους, η VW έχει επενδύσει πολλά στην εμπορική επιτυχία του ID.3, ενός ηλεκτρικού οχήματος στα μέτρα του Golf.

Intelligent Design τα αρχικά ID και το νούμερο 3 για την κατηγορία ανάλογα του μεγέθους του, το ηλεκτρικό VW θέλει να πρωταγωνιστήσει.

Φουτουριστική εμφάνιση αλλά…με όρια

Σχεδιαστικά το ID.3 ξεφεύγει από τα συνηθισμένα σχέδια του γερμανικού group και από την εμπρός μάσκα είναι εύκολο κανείς να καταλάβει ότι είναι ηλεκτρικό όχημα. Δεν προκαλεί με την εμφάνιση του αλλά ούτε περνάει αδιάφορο και σε γενικές γραμμές είναι ευχάριστο και σύγχρονο χάρη και στα LED φωτιστικά σώματα τόσο εμπρός όσο και πίσω.

Είναι κόμπακτ σε διαστάσεις καθώς δεν ξεπερνάει τα 4,3 μέτρα σε μήκος (4.261 χλστ.) και εντυπωσιακές είναι οι 20 ιντσών ζάντες με το φουτουριστικό σχεδιασμό.

Σύγχρονο εσωτερικό

Στο εσωτερικό επικρατεί μία μινιμαλιστική διάθεση. Η απουσία φυσικών κουμπιών είναι εμφανής αλλά καθόλου εργονομική καθώς όλα πρέπει να γίνουν από την οθόνη ή από κουμπιά αφής τα οποία όπως έχουμε πει και για άλλα μοντέλα ανεξαρτήτου κατασκευαστή δεν είναι καθόλου χρηστικά.

Μία οθόνη 5,3 ιντσών που βρίσκεται πάνω στη κολόνα του τιμονιού φιλοξενεί το πίνακα οργάνων ενώ η μεγάλη κεντρική οθόνη στο κέντρο είναι 10 ιντσών και διαθέτει ένα καλό, γρήγορο και σύγχρονο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ο χειρισμός του κλιματισμού ευτυχώς δεν γίνεται από την οθόνη αλλά ακριβώς από κάτω υπάρχουν και πάλι διακόπτες αφής όπως επίσης αφής είναι και τα χειριστήρια στο τιμόνι.

Στο μόνο σημείο που υπάρχει φυσικός διακόπτης είναι αυτός για τα παράθυρα αλλά και εδώ πάλι η “πινελιά της διαφορετικότητας” έχει βάλει το χέρι της. Υπάρχουν μόνο δύο διακόπτες ένας για το δεξί και ένας για το αριστερό και ένας διακόπτης αφής για να επιλέξεις τα πίσω ή τα μπροστά παράθυρα που εκεί που είναι πολλές φορές το ακουμπάς χωρίς να το θέλεις απλά επειδή περνάς το χέρι σου από επάνω και απλά ανοίγεις ότι παράθυρο τύχει.

Τα πλαστικά της καμπίνας είναι σχετικά καλής ποιότητας αλλά όχι σαν αυτά που είχαμε συνηθίσει από την VW και τα περισσότερα σκληρά στην υφή αλλά η γενική εικόνα δείχνει ποιοτική.

Εκεί που το ID.3 υπερτερεί είναι η εργονομία, όσων αφορά τις θήκες στο εσωτερικό, το ευχάριστο περιβάλλον και ο χώρος για τους επιβάτες. Χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο του (2.770χλστ.) υπάρχει αρκετός χώρος για του πίσω επιβάτες τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια (ύψος 1.552 χλστ.) τους ενώ και στο πλάτος (1.809 χλστ.) είναι ικανό να χωρέσει άνετα τρεις ενήλικες.

Ο χώρος των αποσκευών είναι και αυτός αρκετός και από τους καλύτερους στην κατηγορία καθώς φτάνει τα 385 λίτρα.

Ποιοτική κύλιση, αυτονομία στην πόλη αλλά άγχος στο ταξίδι

Το ID.3 πατάει επάνω στην “ηλεκτρική” πλατφόρμα MEB της Volkswagen και φοράει έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος με την κίνηση να μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Το όχημα της δοκιμής μας έχει στη διάθεση του 204 ίππους και 310 Nm ροπής διαθέσιμα από το μηδέν. Οι επιδόσεις είναι υπέρ-ικανοποιητικές, αν αναλογιστείς τα 1.800 κιλά του, καθώς για τα 100χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται μόλις 7,5 δευτ. και η τελική του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ/ώρα για λόγους κατανάλωσης αλλά και γιατί τα όρια ταχύτητας είναι πολύ χαμηλότερα.

Οι μπαταρίες, των 58kWh στη περίπτωση μας, είναι τοποθετημένες κάτω από τα πίσω καθίσματα και η αυτονομία μπορεί να φτάσει σύμφωνα με τον κατασκευαστή σε ιδανικές συνθήκες στα 400χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες μέσα στην πόλη με ελαφρύ πόδι μπορεί κάποιος να δει εύκολα 350 χλμ και η αλήθεια είναι πως η πόλη είναι το πραγματικό πεδίο δράσης του καθώς είναι άνετο, με μικρό κύκλο στροφής και η ανάρτηση παρά τη σφιχτή ρύθμιση απορροφάει τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.

Στο ταξίδι παραμένει άνετο και με την απουσία ήχου από τον κινητήρα το στοίχημα των μηχανικών είναι να πετύχουν μειωμένους αεροδυναμικούς θορύβους και στην περίπτωση του τα έχουν καταφέρει σε μεγάλο βαθμό. Εδώ το μόνο που θα “ιδρώσει” τον οδηγό, ειδικά αν είναι καλοκαίρι και χρειάζεται κλιματισμό, είναι η αυτονομία και θα πρέπει να επιλέξει την ταχύτητα που θέλει να κινηθεί για να έχει αρκετή αυτονομία να φτάσει στον προορισμό του.

Στις στροφές το ID.3 δείχνει το βάρος του και δε θέλει πίεση καθώς θα υποστρέψει κάπως άτσαλα στην αρχή αλλά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα βάλουν τάξη γρήγορα. Είναι ασφαλές και άνετο αλλά δεν αγαπάει τη γρήγορη οδήγηση σε δρόμους με έντονες καμπές. Μπορεί η κίνηση να μεταδίδεται στον αγαπημένο μας άξονα αλλά μη περιμένετε να κάνετε με τα 204 hp donats καθώς τα ηλεκτρονικά που δεν απενεργοποιούνται θα σας κόψουν το χαμόγελο.

Διαθέτει τέσσερα προγράμματα επιλογής οδήγησης, το ECO, Comfort, Individual και Sport με το τελευταίο να επεμβαίνει στο γκάζι, το τιμόνι και τις αναρτήσεις χωρίς βέβαια τεράστιες διαφορές.

Αυτονομία αρκετή για την πόλη λίγη για εκτός

Εμείς με 80% αυτονομία που μας έδινε 266 χλμ ξεκινήσαμε από Θεσσαλονίκη για Κατερίνη και οδηγούσαμε με ταχύτητα 100-110 χλμ/ώρα χωρίς κλιματιστικό. Διανύσαμε συνολικά 180 χλμ και η αυτονομία στο τέλος του μικρού ταξιδιού μας ήταν στο11% με 44 χλμ αυτονομία.

Ασφάλεια

Το ID.3 πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 87% στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  89% στην προστασία των παιδιών,  71% στην προστασία των πεζών και 88% στα συστήματα ασφαλείας.

Συμπέρασμα

To ID.3 είναι ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο, με αρκετή τεχνολογία επάνω του σωστή και άνετη οδηγική συμπεριφορά για τα θέλω του μέσου οδηγού και αρκετή αυτονομία για τις εβδομαδιαίες μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

Η εργονομία του, αν εξαιρέσεις την έλλειψη φυσικών κουμπιών είναι καλή αλλά και ο χώρος αποσκευών υπεραρκετός. Στα αρνητικά πάσχει από το σύνδρομο των ηλεκτρικών που δεν είναι άλλο από το τρίπτυχο τιμή, αυτονομία και βάρος.

Θετικά:

  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Αυτονομία στη πόλη
  • Επιδόσεις
  • Φουτουριστική εμφάνιση

Αρνητικά:

  • Κουμπιά αφής
  • Τιμή
  • Βάρος

Θα θέλαμε να έχει:

  • Φυσικά κουμπιά
  • Τέσσερα κουμπιά για τα τέσσερα παράθυρα
  • Απενεργοποιούμενα ηλεκτρονικά

Εξοπλισμός – Τιμή

Η αρχική τιμή για το ID.3 με τους 204 ps και την μπαταρία των 58kWh είναι στις 32.230 ευρώ με το όφελος επιδότησης κινούμαι ηλεκτρικά.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει

Προβολείς LED με αυτόματη ρύθμιση δέσμης φωτός
‒ Πίσω φώτα LED
‒ ID. Cockpit – Ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 5,3’’ πίσω από το τιμόνι
‒ Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian & Cyclist Monitoring
‒ Lane Assist – Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, με ενεργή υποβοήθηση στο τιμόνι
‒ Emergency Steering Assist – Υποβοήθηση ελιγμού αποφυγής εμποδίου
‒ Dynamic Road Sign Display – Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας
‒ Fatigue Detection – Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού
‒ Predictive Adaptive Cruise Control (με λειτουργία “follow-to-stop”) και Speed limiter
‒ Park Pilot – Αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός – πίσω με ηχητική προειδοποίηση και οπτικές ενδείξεις και
αυτόματη λειτουργία πέδησης
‒ 7 αερόσακοι: Αερόσακος οδηγού – συνοδηγού, πλευρικοί αερόσακοι εμπρός, αερόσακοι τύπου κουρτίνας, κεντρικός
αερόσακος
‒ Keyless Start – Σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί
‒ Αυτόματος κλιματισμός Air Care Climatronic
‒ Driving Profile Selection – Σύστημα επιλογής οδηγικού προφίλ
‒ Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες
‒ Επένδυση καθισμάτων σε ύφασμα “Fragment”
‒ Πολυλειτουργικό τιμόνι με touch control
‒ Πλαίσιο οθόνης Infotainment και κεντρικά χειριστήρια σε μαύρο χρώμα
‒ Κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος
‒ Ασύμμετρα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα
‒ Εσωτερικός φωτισμός Ambient 10 χρωμάτων
‒ Κεντρική κονσόλα με 2 ποτηροθήκες, χώρο τοποθέτησης smartphone & αποθηκευτικό χώρο με 2 θύρες USB -Type C
εμπρός
‒ Σύστημα Infotainment “Discover Pro”: Σύστημα πλοήγησης / Έγχρωμη οθόνη αφής 10″ / 4+1 ηχεία
‒ Comfort telephony με LTE και ασύρματη (επαγωγική) φόρτιση κινητού τηλεφώνου
‒ Wireless We Connect App
‒ Καλώδιο φόρτισης mode 3, type 2 16 A / Καλώδιο φόρτισης για οικιακή πρίζα Mode 2
‒ Υποδοχή φόρτισης για εναλλασσόμενο ρεύμα AC με ισχύ 11 kW
‒ Υποδοχή φόρτισης για συνεχές ρεύμα DC με ισχύ 120 kw

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Ένας ηλεκτροκινητήρας
Ισχύς: 204ps
Ροπή: 310 Nm  
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,3 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 160 km/h
Μέση κατανάλωση: 15,3 kWh/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.264x 1.809 x 1.564 mm
Χώρος αποσκευών: 385/1.267 lt
Βάρος: 1.810 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us