Δοκιμή: Volvo C40 P8 Recharge 408 PS

Δοκιμή: Volvo C40 P8 Recharge 408 PS

Ένα ηλεκτρικό SUV που μας τρέλανε

Η ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στις ζωές μας και πλέον όλο και περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα παρουσιάζονται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σε βάρος πάντα αυτών με τα θερμικά μοτέρ, που αγαπάμε. Ξεκινώντας ας ξεκαθαρίσουμε πως δεν θεωρούμε οικολογικό ένα όχημα με ισχύ 408 ίππους και βάρος που ξεπερνάει τους 2 τόνους και ιδιαίτερα σε ένα κράτος που η παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πήγες είναι ακόμα στο 33%.

Ας φύγουμε όμως από αυτή τη συζήτηση και ας περάσουμε σε αυτό το τετράτροχο που κατασκεύασε η Volvo και ΝΑΙ είναι το πρώτο ηλεκτρικό που μας πήρε τα μυαλά.

Η εμφάνιση μετράει!

Εμφανισιακά είναι εντυπωσιακό καθώς υιοθετεί την coupe SUV σχεδιαστική φιλοσοφία κομμένη και ραμμένη στις όμορφες γραμμές που μας έχει συνηθίσει η σουηδική εταιρεία τα τελευταία χρόνια. Τις διαστάσεις του θα τις χαρακτηρίζαμε ιδανικές για όλες τις χρήσεις, καθώς δεν ξεπερνάει τα 4,5 μέτρα στο μήκος (4.440 χλστ) ενώ το πλάτος του αγγίζει τα 1.873 χλστ. και διαθέτει επάρκεια χώρου για κάθε δραστηριότητα.

Τα γνωστά πλέον Led φωτιστικά σώματα εμπρός, γνωστά και ως το το σφυρί του Θωρ φιλοξενούν ανάμεσα τους την “κλειστή” μάσκα με το σήμα της Volvo καθώς ως ηλεκτρικό δεν έχει ψυγείο για τον κινητήρα.

Στο πίσω μέρος ωραία εικόνα δημιουργούν τα Led φώτα που ξεκινάνε από την οροφή, κατεβαίνουν, σχηματίζουν ένα C και παραλληλίζονται με τη γραμμή του πόρτπαγκαζ. Η ορατότητα πίσω, λόγω σχεδιασμού, είναι περιορισμένη αλλά αυτή είναι παραχώρηση για λόγους αισθητικής που χάρη στην χρήση κάμερας δεν δημιουργεί ιδιαίτερο πρόβλημα.

Το αμάξι της δοκιμής φοράει τις 20άρες ζάντες με τα ελαστικά 235/45 εμπρός και 255/40 πίσω που έχουν το δύσκολό ρόλο να τιθασέψουν τους 408 συνολικά ίππους των δύο ηλεκτροκινητήρων.

Πολυτέλεια και οικολογική συνείδηση μαζί

Έχοντας το κλειδί στην τσέπη και μπαίνοντας στο εσωτερικό του ο αισθητήρας στο κάθισμα του οδηγού δίνει εντολή να ξεκινήσουν όλα τα συστήματα χωρίς να υπάρχει κάποιο άλλο κουμπί εκκίνησης. Αυτό είναι λίγο έξω από αυτά που έχουμε μάθει τόσα χρόνια αλλά συνηθίζεται.

Εντυπωσιακή είναι η πανοραμική οροφή που όλως περιέργως δεν υπάρχει σκίαστρο και η μόνη προστασία είναι το φιμέ της χρώμα που οι μηχανικοί της Volvo διαβεβαιώνουν ότι προσφέρει πλήρη προστασία από τον ήλιο. Η οικολογική φιλοσοφία των Σουηδών έχει υιοθετηθεί για τα καλά στο εσωτερικό του C40 καθώς τα περισσότερα υλικά, όπως τα πλαστικά στο ταμπλό, τα καθίσματα και οι μοκέτες, είναι από ανακυκλώσιμα υλικά.

Κατά τα άλλα το εσωτερικό του C40 είναι παρόμοιο με του XC40 και στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής 9 ιντσών με πολύ καλό μενού και λειτουργικό σύστημα, ενώ υπάρχουν από κάτω και φυσικά κουμπιά για κάποιες λειτουργίες.

Πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με πολύ καλά γραφικά και αρκετές επιλογές παραμετροποίησης. Η κάμερα των 360 μοιρών βοηθάει πάρα πολύ στην οδήγηση καθώς οι γωνίες του αυτοκινήτου και κυρίως η ορατότητα πίσω είναι περιορισμένη.

Σε γενικές γραμμές το εσωτερικό αποπνέει πολυτέλεια, είναι σύγχρονο, ευήλιο λόγω ηλιοροφής και ευρύχωρο και μόνο οι ψηλοί πίσω επιβάτες θα έχουν πρόβλημα χώρου με την κλίση της οροφής.

Από χώρους αποσκευών διαθέτει 413 λίτρα πίσω και εντός αυτού διαθέτει και αναδιπλούμενο δάπεδο που λειτουργεί ως διαχωριστικό για να ασφαλίζετε τις τσάντες ενώ κάτω από το δάπεδο υπάρχει κρυφός χώρος αποθήκευσης με δυνατότητα κλειδώματος.

Οι έξυπνες λύσεις δε τελειώνουν εδώ καθώς και στο εμπρός μέρος διαθέτει άλλα 30 λίτρα κάτω από το καπό του.

Πάνω απ’ όλα η ασφάλεια

Το Volvo C40 πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 92% στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  89% στην προστασία των παιδιών,  70% στην προστασία των πεζών και 89% στα συστήματα ασφαλείας.

0-100 σε πόσο;;;;;;

Και πάμε τώρα στο λόγο που μας πήρε τα μυαλά και δεν είναι άλλος από τον τρόπο που επιταχύνει. Δεν μπορούσαμε να φανταστούμε την αμεσότητα που οι κινητήρες βγάζουν τα 408 Hp και 660 Nm ροπής στο δρόμο και βέβαια πόσο εντυπωσιακός είναι και ο τρόπος που διαχειρίζεται το όλο σύνολο αυτή τη δύναμη. Το απόλυτο κρυφό όπλο που δεν περιμένεις ότι θα εκτοξευθεί έτσι στο φανάρι χάρη στους δύο ηλεκτροκινητήρες των 204 hp έκαστος, έναν σε κάθε άξονα.

Τα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 4,7 δευτερόλεπτα και ακόμα πιο εντυπωσιακά είναι τα ρεπρίζ εν κινήσει με την τελική των 180χλμ/ώρα να μην εντυπωσιάζει αλλά για ηλεκτρικό είναι αρκετά. Η αυτονομία του μπορεί να φτάσει, αν ο οδηγός δεν επιδίδεται σε όλα τα παραπάνω, μέχρι 440 χλμ. Στον αυτοκινητόδρομο βέβαια θα πέσει παρακάτω.

Πέρα από τις επιδόσεις, ταξιδεύει με περίσσεια άνεση στον αυτοκινητόδρομο και όταν χρειαστεί φόρτιση σε μόλις 30 λεπτά θα ανακτήσει το 80% της αυτονομίας του. Η κατανάλωση κατά την δοκιμή μας κυμάνθηκε στα 25kWh/100χλμ με τον κατασκευαστή να δηλώνει 17.4kWh/100χλμ.

Το μόνο μειονέκτημα του C40, όταν μιλάμε για σπορ κατασκευή και επιδόσεις, είναι οι κλειστές καμπές που λογικό είναι όταν πας να στρίψεις ένα όχημα που απέχει από το έδαφος 175 χλστ και ζυγίζει κοντά στους 2,2 τόνους οι νόμοι της φυσικής να εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους. Παρόλα αυτά ο λογικός χρήστης θα κινηθεί σε επαρχιακούς στριφτερούς δρόμους γρήγορα και με ασφάλεια όταν έχει στο νου του τα παραπάνω. Για εκτός δρόμου χρήση, η απόσταση από το έδαφος είναι υπέρ του αλλά τα ελαστικά χαμηλού προφίλ που φοράει δεν είναι για πολύ χώμα και πέτρα.

Στο C40 υπάρχει η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (one pedal drive) και μόλις το συνηθίσεις προσφέρει άνεση στις μετακινήσεις μέσα στην πόλη και ξεχνάς τελείως το φρενάρισμα καθώς θα χρειαστεί να έρθεις σε επαφή με το πεντάλ του φρένου μόνο για πολύ απότομο φρενάρισμα.

Συμπέρασμα

Το C40 είναι ένα πρακτικό, ποιοτικό, σύγχρονο και όμορφο σχεδιαστικά κουπέ SUV. Οι εντυπωσιακές επιδόσεις ανάλογες με supercar περασμένης δεκαετίας είναι ένας ακόμα σημαντικός λόγος να θέλεις να το αποκτήσεις.

Η αυτονομία είναι υπεραρκετή για τις καθημερινές και γιατί όχι τις εβδομαδιαίες μετακινήσεις μέσα στην πόλη και πέριξ αυτής. Η τιμή είναι τσουχτερή για SUV της κατηγορίας αλλά αν σκεφτείς τα 408 Hp είναι μια χαρά. Το βάρος και το άγχος της αυτονομίας στο ταξίδι είναι τα μόνα μειονεκτήματα του.

Θετικά:

  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Επιδόσεις
  • Εμφάνιση

Αρνητικά:

  • Βάρος
  • Ορατότητα πίσω
  • Τιμή

Θα θέλαμε να έχει:

  • Κουμπί εκκίνησης

Εξοπλισμός – Τιμή

Η αρχική τιμή για το Volvo C40 με τον έναν κινητήρα Single Motor Plus των 252 PS είναι στις 55.924 ευρώ. Για την έκδοση P8 Twin Motor Ultimate των 408 ίππων η τιμή είναι στις 67.000 ευρώ και διαθέτει υπέρ πλούσιο εξοπλισμό, όπως κάμερα 360 μοιρών, πανοραμική οροφή, ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα, οθόνη αφής 9 ιντσών, Ψηφιακό πίνακα οργάνων, ηχοσύστημα Harman Kardon, σύστημα διεύθυνσης με προσαρμοζόμενη υποβοήθηση, παιδικό κάθισμα ISOFIX στη θέση του συνοδηγού, Driver Assistance, Adaptive cruise control, σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας και οπίσθιας σύγκρουσης και πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς: 408ps
Ροπή: 660 Nm  
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 4,7 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 17,4 kWh/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.440x 1.873 x 1.591 mm
Χώρος αποσκευών: 413+30 lt
Βάρος: 2.185 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us