Δοκιμή: Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS

Δοκιμή: Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS

Ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο “πόλης”

Εισαγωγή

Το Fabia της Skoda έφτασε αισίως στη τέταρτη γενιά του και πλέον πατάει στη πλατφόρμα MQB-A0 όπως και τα Polo και Ibiza.

Η τσέχικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει αποδείξει και με το παραπάνω την αξία της τα τελευταία χρόνια και με τη νέα Fabia μπαίνει ξανά δυνατά στη μάχη των μικρών μοντέλων.

Εμφάνιση

Ομολογουμένως μέχρι και σήμερα κανένα Fabia δεν σε έκανε να γυρίσεις το κεφάλι σου όταν περνούσε από μπροστά σου. Αυτό όμως άλλαξε κάπως καθώς οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα πιο νεανικό και σπορ σύνολο που εκτός από εμφάνιση έχει και ουσία, βλέπε αεροδυναμικό συντελεστή 0.28.

Τα LED φώτα εμπρός μαζί με τη νέα μάσκα τονίζουν το χαρακτήρα του ενώ στο πίσω μέρος αναγράφεται, όπως και στα περισσότερα νέα μοντέλα της εταιρεία, το όνομα SKODA με μεγάλα γράμματα. Πίσω έχουν τοποθετηθεί επίσης φώτα LED.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής φοράει έξτρα ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών που έρχονται με πλαστικά αεροδυναμικά καπάκια (εμπνευσμένα από τα ράλι ) με το αισθητικό αποτέλεσμα βέβαια να είναι αρκετά καλό. Στα συν βάζουμε και το πορτοκαλί χρώμα που δίνει ζωντάνια.

Εσωτερικό

 Με μήκος που φτάνει τα 4.1 μέτρα το Fabia είναι από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας του και το μεταξόνιο του φτάνει τα 2,56 μέτρα. Μέσα θα βολευτούν πολύ άνετα 4 ενήλικες και θα έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους.

Σχεδιαστικά οι μηχανικοί της Skoda είπαν να τολμήσουν λίγο παραπάνω από τις προηγούμενες γενιές και πέτυχαν να φτιάξουν ένα ευχάριστο και σύγχρονο εσωτερικό. Τα πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό είναι σχετικά καλής ποιότητα και μαλακά στην υφή αλλά αυτό που αρέσει είναι το ραμμένο κομμάτι υφάσματος που διατρέχει το ταμπλό.

Το τιμόνι των δύο ακτίνων είναι επίσης ένα στοιχείο που αρέσει και πάνω του διαθέτει όλα τα κουμπιά για να χειριστεί ο οδηγός τις οθόνες του αυτοκινήτου. Και καθώς μιλάμε για οθόνες, το Fabia διαθέτει μία στο κέντρο του ταμπλό 8 ιντσών (της έκδοσης Style) με πολύ καλά γραφικά, καλό και εύχρηστο μενού και με πολύ καλή ταχύτητα λειτουργίας. Τα όργανα έχουν αντικατασταθεί με έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων τoν οπoίο ο οδηγός μπορεί να τον παραμετροποιήσει και να τον φέρει στα μέτρα του.

Στα συν βάζουμε τη δυνατότητα ρύθμισης του κλιματισμού από κουμπιά εκτός οθόνης ενώ μας άρεσαν και οι έξυπνες λύσεις όπως η αφαιρούμενη ποτηροθήκη στην κεντρική κονσόλα, η θήκη για ομπρέλα στην θέση του οδηγού και η διπλή θήκη για ταμπλετ και κινητό πίσω από τα εμπρός καθίσματα.

Τελειώνοντας με το εσωτερικό, ο χώρος αποσκευών είναι κορυφαίος καθώς προσφέρει 380 λίτρα και μπορεί να φτάσει τα 1190 με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.

Επίσης αρκετές έξυπνές λύσεις αποθήκευσης υπάρχουν και εδώ.

Ασφάλεια

Το Fabia πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 85% στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  81% στην προστασία των παιδιών,  70% στην προστασία των πεζών και 71% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Ένα «μικρό» αυτοκίνητο πόλης, τουλάχιστον τα παλαιότερα χρόνια, έπρεπε απλά και μόνο να είναι μικρό και βολικό για την πόλη. Αυτό πλέον άλλαξε και με ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας μπορείς να κάνεις τα πάντα. Να παρκάρεις εύκολα, να βολέψεις μέσα όλη την οικογένεια και να ταξιδέψεις με άνεση και ασφάλεια στο αυτοκινητόδρομο.

Αυτό το ρόλο τον εκτελεί και με το παραπάνω το νέο Fabia. Είναι πολύ ευέλικτο και άνετο μέσα στην πόλη, χάρη στο κοφτό τιμόνι με την έντονη υποβοήθηση, αλλά και την καλή ορατότητα. Η ανάρτηση αν και λίγο σφιχτή δεν κοπανούσε ούτε κούρασε σε καμία περίπτωση ακόμα και σε πολύ κακοτράχαλους δρόμους.

Στον αυτοκινητόδρομο, η άνεση που ταξιδεύει είναι εντυπωσιακή και δεν έχει να ζηλέψει τίποτα ακόμα και από μεγαλύτερα οχήματα. Αποδείχτηκε σταθερό και ευθύβολο ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες ενώ η καμπίνα είναι καλά μονωμένη από εξωτερικούς θορύβους.

Σε επαρχιακούς στριφτερούς δρόμους, για τον μέσο οδηγό που θέλει να κινηθεί με χαλαρούς ρυθμούς, το Fabia έχει όλα τα χαρακτηριστικά εκείνα για να σε κάνει να νιώθεις ασφάλεια και άνεση. Για τους ενθουσιώδης που θέλουν να ακολουθήσουν πιο γρήγορο ρυθμό, η ελαφριά αίσθηση του τιμονιού δεν θα τους εντυπωσιάσει παρόλο που η πληροφόρηση είναι καλή. Επίσης και η διάταξη με τον ημιάκαπτο άξονα πίσω δεν είναι και η ιδανική λύση όταν θέλεις μία γνήσια σπορ κατασκευή.  Βέβαια μετά από μερικά χιλιόμετρα μαζί του στο βουνό θα μάθεις τα όρια του και θα το εμπιστευτείς περισσότερο καθώς το σασί του είναι πολύ καλό.

Τα φρένα πάντως είναι αρκούντος δυνατά και αντέχουν σε καταπόνηση παρόλο που τα δουλέψαμε αρκετά στους βουνίσιους δρόμους ενώ και το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων έχει πολύ καλή κλιμάκωση.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας τρικύλινδρος κινητήρας τούρμπο 999 κ.εκ. TSI απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.000 σ.α.λ. Το τρικύλινδρο σύνολο θα το χαρακτηρίζαμε εύστροφο και αρκετά δυνατό, για το μέγεθος του βέβαια και τα 1100 κιλά του . Αυτό που μας παραξένεψε ήταν οι τριγμοί που έρχονταν μέσα στην καμπίνα από τη λειτουργία του και λέμε μας παραξένεψε γιατί τον ίδιο κινητήρα τον έχουμε οδηγήσει σε πολλά αυτοκίνητα του VW group και είχε βελούδινη λειτουργία. ΄

Από πλευράς επιδόσεων τα 100 χλμ\ώρα από στάση έρχονται σε 9,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ/ώρα. Τέλος και σημαντικότερο η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 6.5 λίτρα/100χλμ κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με την Skoda να δηλώνει 5.1 λτ/100χλμ.

Συμπέρασμα

Το νέο Fabia είναι ένα ευρύχωρο μικρό με πλούσιο εξοπλισμό, νεανική εμφάνιση και καλή συμπεριφορά στο δρόμο. Δεν είναι το πιο σπορ της κατηγορίας αλλά δεν θα φοβηθεί και κυρίως δε θα φοβίσει να πάει γρήγορα.

Θα το χαρακτηρίζαμε μία προσιτή οικονομικά επιλογή και ιδανική λύση πέρα από την φιλοσοφία των SUV’s για τις καθημερινές και όχι μόνο μετακινήσεις μίας οικογένειας. Στα στοιχεία που δεν μας άρεσαν είναι η έντονη υποβοήθηση στο τιμόνι και το τρέμουλο από τη λειτουργία του κινητήρα.

Θετικά:

  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Ολοκληρωμένη οδική συμπεριφορά
  • Εμφάνιση

Αρνητικά:

  • Αίσθηση τιμονιού
  • Τρέμουλο από τον κινητήρα

Θα θέλαμε να έχει:

  • Λιγότερη υποβοήθηση στο τιμόνι

Εξοπλισμός – Τιμή

Η βασική έκδοση Active του Fabia με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 80 ίππων ξεκινάει από τις 16.900 ευρώ. Η πλούσια έκδοση Style της δοκιμής μας με τον 1.0 TSI κινητήρα των 110 ίππων ξεκινάει από τις 20.500 ευρώ. Ο εξοπλισμός της έκδοσης περιλαμβάνει, Ζάντες αλουμινίου 16″, Ψηφιακό πίνακα οργάνων, Αυτόματο 2-ζωνικό κλιματισμό, Ηχοσύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8″ HD, Κάμερα οπισθοπορείας, Keyless Entry.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τρικύλινδρος τούρμπο βενζίνης 999 cc
Ισχύς: 110ps
Ροπή: 200 Nm  
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,1λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 117 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4108 x 1780 x 1459  mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Βάρος: 1.100 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us