Δοκιμή: Jeep Avenger 1.2 Τ 100 PS

Δοκιμή: Jeep Avenger 1.2 Τ 100 PS

Ένα Jeep για τη ζούγκλα της πόλης και όχι μόνο

Εισαγωγή

To Jeep Avenger ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα σαν ηλεκτρικό και κατέκτησε μάλιστα τον τίτλο του Ευρωπαϊκού αυτοκινήτου της χρονιάς. Γι’ αυτούς όμως που η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πρακτική στην καθημερινότητα τους υπάρχει και η βενζινοκίνητη έκδοση που βρέθηκε στα χέρια μας.

Εμφάνιση

Η μάσκα με τα επτά κάθετα χωρίσματα είναι το σήμα κατατεθέν των Jeep και δε θα μπορούσε να λείπει από το Avenger.

Η σχεδίαση είναι μοντέρνα και διαθέτει δυναμικά στοιχεία στην εμφάνισή του όπως οι φουσκωμένοι θόλοι και τα πλαστικά που βρίσκονται περιμετρικά του αυτοκινήτου. Γενικά χωρίς πολλές υπερβολές καταφέρνει να ξεχωρίζει.

Εσωτερικό – Χώροι

Το εσωτερικό του είναι ευχάριστο, ευρύχωρο εμπρός, αρκετά εργονομικό με λιτή σχεδίαση και πλαστικά που είναι σκληρά αλλά η συναρμογή είναι πολύ καλή.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής 10.25” για το infotainment, το μενού του οποίου είναι εύκολο στη χρήση και τα γραφικά της οθόνης πολύ καλά.

Στα ατού συγκαταλέγουμε την ύπαρξη φυσικών κουμπιών για τις βασικές λειτουργίες. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει μία οθόνη για πίνακα οργάνων που μπορείς εύκολα να αλλάξεις τη διαμόρφωση των ενδείξεων της.

Το μήκος του Avenger μόλις που ξεπερνάει τα 4 μέτρα αλλά στο εσωτερικό του έχει γίνει καλή διαμόρφωση χώρου και οι πίσω επιβάτες θα βολευτούν έστω και οριακά στα καθίσματα του.

Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης καλός για την κατηγορία του καθώς διαθέτει 380 λτ διαθέσιμου χώρου φόρτωσης και με τα καθίσματα στην ανάκληση αγγίζει τα 1.275λτ.

Στο δρόμο

Με το που παίρνει μπρος ο τρικύλινδρος κινητήρας και κάνεις τα πρώτα χιλιόμετρα με το Avenger καταλαβαίνεις αμέσως ότι πρόκειται για μία οδηγοκεντρική κατασκευή. Το τιμόνι είναι άμεσο με σωστό βάρος, η σφιχτή ανάρτηση δένει άψογα με το στιβαρό πλαίσιο χαρίζοντας του σπορ συμπεριφορά και είναι απολαυστικό σε δρόμους με στροφές ενώ ο ωραίος ήχος του κινητήρα συμπληρώνει τον έντονο χαρακτήρα του .

Στον αυτοκινητόδρομο είναι ευθύβολο και μπορεί να ταξιδεύει γρήγορα χωρίς να προβληματίζει ενώ η καμπίνα έχει καλή ηχομόνωση συμβάλλοντας στην άνεση στα πολύωρα ταξίδια. Βέβαια ένα B SUV έχει γονίδια για να είναι πρακτικό και ευκολοδήγητο μέσα στο αστικό περιβάλλον και το μικρό Jeep τα καταφέρνει και εδώ πολύ καλά καθώς είναι μικρό σε διαστάσεις και διαθέτει μικρό κύκλο στροφής. Το βενζινοκίνητο μοντέλο έρχεται με το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και αυτό ίσως δεν βοηθάει στην άνεση στο μποτιλιάρισμα και ένα αυτόματο θα ήταν ιδανικό αλλά από οδηγοκεντρικής άποψης αρέσει και έχει σωστή κλιμάκωση και σχετικά καλή αίσθηση στο “κούμπωμα”.

Μιας και μιλάμε για Jeep όμως, παρόλο που είναι προσθιοκίνητο, πρέπει να δούμε και τις δυνατότητες του εκτός δρόμου . Από το έδαφος το χωρίζουν 20 εκατοστά, νούμερο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας ενώ έκτος από τα προγράμματα Eco, Normal και Sport διαθέτει και Selec-Terrain system για άμμο (sand) ,χιόνι (snow), λάσπη (Mud) καθώς και Hill Descent.

Όλα τα παραπάνω θα βοηθήσουν το Avenger να πάει ένα βήμα παραπάνω σε εκτός δρόμου συνθήκες από τον ανταγωνισμό.

Ασφάλεια

To Jeep Avenger πήρε 3 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 79% στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  70% στην προστασία των παιδιών,  59% στην προστασία των πεζών και 53% στα συστήματα ασφαλείας.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Το βενζινοκίνητο Avenger φοράει τον 3κύλινδρο τούρμπο κινητήρα των 1.199 κ.εκ. γνωστό και από άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis με ισχύς που φτάνει τους 100 ίππους και ροπή τα 205 Nm. Το ευχάριστο, πέρα από την ωραία χροιά στον ήχο που βγάζει, είναι η αίσθηση ότι είναι πιο ισχυρός απ’ ότι λένε τα νούμερα και κινεί σβέλτα το 1.182 κιλών SUV.

Για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 10,6 δευτ. ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 184 χλμ/ώρα. Η κατανάλωση που είδαμε σε μικτές συνθήκες είναι περίπου στα 7,2 λίτρα για κάθε 100χλμ ενώ η εργοστασιακή είναι στα 6,1 λτ/100χλμ.

Συμπέρασμα

Το μικρό Jeep Avenger έχει ιδιαίτερο χαρακτήρα, όπως θα έπρεπε άλλωστε, για να φέρει το σήμα της Jeep. Ευχάριστο οδηγικά με σπορ προσανατολισμό στο στήσιμο του αλλά και με λίγο παραπάνω ικανότητες εκτός δρόμους από το σύνολο της B SUV κατηγορίας.

Σε χώρους είναι ικανοποιητικό για τους επιβάτες και ο χώρος αποσκευών αρκετά καλός για την κατηγορία. Ο κινητήρας έχει ωραία χροιά και είναι αρκετά “ζωηρός”. Λείπει ίσως ένα αυτόματο κιβώτιο από την έκδοση βενζίνης αλλά είναι διαθέσιμο στις υβριδικές εκδόσεις.

Θετικά:

  • Οδηγική συμπεριφορά
  • Ήχος και απόδοση κινητήρα
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες για την κατηγορία
  • Εργονομία – χώροι για μικροαντικείμενα

Αρνητικά:

  • Σκληρά πλαστικά

Θα θέλαμε να έχει:

  • Αν και φαν του χειροκίνητου, ένα αυτόματο κιβώτιο

Εξοπλισμός – Τιμή

H αρχική τιμή του Jeep Avenger LONGITUDE 1.2T είναι στα 24.267 ευρώ και η πλούσια έκδοση Altitude της δοκιμής μας με τα έξτρα πακέτα Led&Style και Infotainment φτάνει τις 31.600 ευρώ. Στο εξοπλισμό περιλαμβάνεται: Ζάντες αλουμινίου 18” με διαμαντέ φινίρισμα και ελαστικά 215/55/R18, Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, Οθόνη πίνακα οργάνων 10”, Σύστημα Infotainment 10.1”, Υπηρεσίες Connectivity, Adaptive Cruise Control (ACC), Αυτόνομη πέδηση εκτάκτου ανάγκης με αναγνώριση πεζών και μοτοσυκλετιστών, Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, Σύστημα ελέγχου κατάβασης, Σύστημα Selec-Terrain, Σύστημα infotainment με Navi 10.1” και πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τρικύλινδρος τούρμπο βενζίνης 1199 cc 
Ισχύς: 100PS/5.000 rpm
Ροπή: 205 Nm / 2.750 rpm 
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.6 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μέση κατανάλωση: 6.1 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 125-127 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.084 x 1.776 x 1.528 mm
Χώρος αποσκευών: 380/1275 lt
Βάρος: 1.182 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us