Δοκιμή: Hyundai Kona 1.0Τ 120PS 48V Hybrid

Δοκιμή: Hyundai Kona 1.0Τ 120PS 48V Hybrid

Μοντέρνο, πλούσιο σε εξοπλισμό και με μεγάλους χώρους

Εισαγωγή

To νέο Hyundai Kona μεγάλωσε σε διαστάσεις σε σχέση με το προκάτοχo του, απέκτησε πιο φουτουριστικό σχεδιασμό και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την υβριδική έκδοση με τον 1.000άρι τούρμπο κινητήρα και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.

Εμφάνιση

Εμπρός η μάσκα χαρακτηρίζεται από τις απαλές καμπύλες, τα φώτα ημέρας που διατρέχουν κατά μήκος τη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα που είναι τοποθετημένα εκατέρωθεν στις άκρες του προφυλακτήρα.

Ακριβώς ίδια εικόνα και στο πίσω μέρος, με τα Led φώτα να είναι τοποθετημένα όσο πιο άκρη γίνεται και μία γραμμή από led από τη μία άκρη στην άλλη.

Από τα πλάγια η σχεδίαση έχει περισσότερες ακμές, πιο δυναμικό σχεδιασμό που συνδυάζεται με τα φουσκωμένα φτερά και σκουρόχρωμα πλαστικά να τονίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του.

Εσωτερικό – Χώροι

Στο εσωτερικό του Kona ξεχωρίζουν οι δύο ενωμένες οθόνες των 12.3 ιντσών η κάθε μία, που είναι στάνταρ στην έκδοση distinctive της δοκιμής και ουσιαστικά είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.

Τα γραφικά είναι πολύ καλά και στις δύο περιπτώσεις, το μενού πλήρες και σχετικά εύκολο στη λειτουργία και ο οδηγός μπορεί να πάρει ότι πληροφορία θέλει από τον πίνακα οργάνων. Όλα αυτά βέβαια δεν έχουν στερήσει από την καμπίνα τα φυσικά κουμπιά και κυρίως του κλιματισμού και αυτό είναι θετικό ως προς την ευκολία χρήσης αλλά και την ασφάλεια. Η εργονομία είναι πολύ καλή, με πολλές πρακτικές μικρές θήκες, ποτηροθήκες, θήκες για μπουκάλια νερού και μικροπράγματα. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα είναι σκληρά πλαστικά κατά κύριο λόγο αλλά η συναρμογή τους είναι κορυφαία και γενικά η όλη εικόνα είναι αρκετά premium για την τιμή του, τόσο ποιοτικά όσο και τεχνολογικά.

Το Kona έχει φτάσει τα 4.335 χλστ σε μήκος, περίπου 150 χλστ μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, το πλάτος του αυξήθηκε κατά 25 χλστ. και το μεταξόνιο του κατά 60 χλστ. Αυτό συνεπάγεται περισσότερη άνεση για τους επιβάτες στο εσωτερικό του και κυρίως για τους πίσω επιβάτες όπου θα βολευτούν πολύ άνετα 2 ενήλικες.

Ο χώρος αποσκευών επωφελείται την αύξηση των διαστάσεων και έχει φτάσει τα 466λτ νούμερο εντυπωσιακό για την κατηγορία και με τα πίσω καθίσματα στην ανάκληση αγγίζει τα 1.300λτ.

Στο δρόμο

Το Kona αποδείχτηκε ιδιαιτέρα άνετο στις μετακινήσεις μας με την μαλακή σε ρύθμιση ανάρτηση να αποτελεί μαγικό χαλί που περνάει πάνω απ’ όλες τις κακοτεχνίες του δρόμου αφήνοντας την καμπίνα των επιβατών ανεπηρέαστη. Στην ηχομόνωση επίσης έχει γίνει πολύ καλή δουλειά, τόσο από αεροδυναμικούς θορύβους όσο και από τα ελαστικά γεγονός που προσφέρει άνεση στα πολύωρα ταξίδια στην εθνική.

Θα επισημάνουμε το γεγονός, καθώς οδηγήσαμε αρκετά χλμ νύχτα σε επαρχιακούς δρόμους, ότι η δέσμη φωτός από τα φωτιστικά φώτα δεν ήταν όσο θα θέλαμε δυνατή στο κέντρο του δρόμου λόγω της τοποθέτησης του από τους σχεδιαστές στις άκρες και πίσω.

To Kona δεν είναι από τα SUV που θα σε προκαλέσουν να πιέσεις στις στροφές για να χαρείς οδήγηση (ημιάκαμπτος άξονας πίσω) αλλά θα στρίψει παντού με άνεση και ασφάλεια χωρίς να τρομάξει πουθενά τον οδηγό. Το τιμόνι είναι ελαφρύ σε αίσθηση αλλά έχει καλή πληροφόρηση.

Το κιβώτιο έχει πολύ καλή κλιμάκωση και βοηθάει τον οδηγό να πάρει τα μέγιστα από τον κινητήρα χωρίς πολλά ανεβοκατεβάσματα.

Ασφάλεια

To Hyundai Kona πήρε 4 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 80% στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  83% στην προστασία των παιδιών,  64% στην προστασία των πεζών και 60% στα συστήματα ασφαλείας.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Κάτω από το καπό του υπάρχει ένας τρικύλινδρος χιλιάρης κινητήρας τούρμπο T-GDI με 120 ίππους ισχύς και 200 Nm ροπής που συνδυάζεται με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το θερμικό μοτέρ βοηθάει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με έναν ηλεκτροκινητήρα που βοηθάει στις επιδόσεις και στην κατανάλωση. Τα πρώτα 100χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 11.7 δευτ. και η τελική αγγίζει τα 180 χλμ/ώρα. Αν και τα νούμερα δεν προκαλούν η απόδοση του κινητήρα είναι ικανοποιητική και “τραβάει” άνετα τα 1350 κιλά του αυτοκινήτου. Από πλευράς κατανάλωσης ο κατασκευαστής δηλώνει 5,5 με 5,9 λτ/100χλμ αλλά σίγουρα με ήπια οδήγηση ο οδηγός θα δει κατανάλωση λίγο πάνω από 7 λτ/100χλμ.

Συμπέρασμα

Το νέο Hyundai Kona είναι από τα μεγαλύτερα Β SUV που μπορείς να αγοράσεις σήμερα σε εξωτερικές διαστάσεις και αυτό έχει αντίκτυπο και στους χώρους μέσα που είναι από τους πιο άνετους της κατηγορίας.

Άνετο στην οδήγηση τόσο εκτός όσο και εντός πόλης αλλά του λείπει, θελημένα βέβαια, ο σπορ χαρακτήρας. Στο εσωτερικό του συναντάμε πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό αλλά και πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και στα συν βάζουμε και την εργονομία που προσφέρουν οι φυσικοί διακόπτες.

Θετικά:

  • Άνετο στην οδήγηση
  • Χώροι επιβατών και αποσκευών
  • Εργονομία
  • Πληθώρα συστημάτων ασφαλείας στο βασικό εξοπλισμο

Αρνητικά:

  • Χαμηλά και μετατοπισμένα πίσω φωτιστικά σώματα

Θα θέλαμε να έχει:

  • Αυτόματο κιβώτιο

Εξοπλισμός – Τιμή

Η βασική έκδοση του Hyundai Kona ξεκινάει από τις 22.990 ευρώ. Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η Distinctive με αρχική τιμή 24.990 ευρώ. Στο εξοπλισμό του περιλαμβάνει. Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα, Κάμερα παρακολούθησης της κατάστασης του οδηγού στο τιμόνι, Σύστημα Έξυπνης Αναγνώρισης και Προσαρμογής στα Όρια Ταχύτητας, Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες με φλας LED, A Σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα, Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης, Ηχομονωτική επένδυση πρόσθιου παρμπρίζ (acoustic film windshield), 18″ Ζάντες αλουμινίου, Πληροφοριακή οθόνη 12,3” πλήρως ψηφιακή TFT LCD, Έγχρωμη οθόνη πολυμέσων και πλοήγησης 12,3” AVN τεχνολογίας αφής LCD και πολλά ακόμη.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τρικύλινδρος τούρμπο βενζίνης 998 cc 
Ισχύς: 120PS/6.000 rpm
Ροπή: 200 Nm / 2.000-3.500 rpm 
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,7 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,5-5,9 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 125-134 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.355 x 1.825 x 1.575 mm
Χώρος αποσκευών: 466/1300 lt
Βάρος: 1.350 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us