Δοκιμή: Alfa Romeo Tonale Q4 280 PHEV

Δοκιμή: Alfa Romeo Tonale Q4 280 PHEV

Η πρώτη εξ ‘ηλεκτρισμένη Alfa έχει ταπεραμέντο

Εισαγωγή

Οι εποχές αλλάζουν και η τεχνολογία εξελίσσεται, είτε μας αρέσει είτε όχι και δεν θα μπορούσε να ξεφύγει από αυτή την πορεία ούτε και η αυτοκίνηση.

Έτσι λοιπόν ήρθε ο καιρός να κάτσουμε στο κάθισμα μίας Alfa Romeo που εκτός από βενζίνη ή πετρέλαιο κινείται και ηλεκτρικά. Ο λόγος για την Tonale Plug in Hybrid Q4 των 280hp και των 65+ χλμ ηλεκτρικής αυτονομίας .

Εμφάνιση

Tonale ακούγαμε για πολλά χρόνια και Tonale δε βλέπαμε καθώς σαν γνήσια diva μας έστησε αρκετά για να κάνει την παρουσία της μάλλον πιο εκκωφαντική. Αυτό βέβαια δεν ξέρω αν δούλεψε σωστά για το μάρκετινγκ των Ιταλών καθώς πολύ καιρό τη βλέπαμε σε φωτογραφίες στο διαδίκτυο και λίγο πολύ τα κάλλη της τα συνήθισε το μάτι μας που ομολογουμένως στην σύγχρονη εποχή βαριέται εύκολα.

Πάραυτα εμφανισιακά το suv της Alfa, δια χειρός του Έλληνα σχεδιαστή Αλέξανδρου Λιώκη, είναι ένα πανέμορφο τετράτροχο με εντυπωσιακές πινελιές.

Μαγευτική η μούρη με το θυρεό της μιλανέζας φίρμας και τα Led φωτιστικά σώματα που θυμίζει την καταγωγή της που όμως ίσως δεν δένει και τόσο με το πίσω μέρος που είναι και αυτό με τη σειρά του εντυπωσιακό σχεδιαστικά καθώς διαθέτει πολλά σπορ στοιχεία όπως η διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Σαν σύνολο η Tonale παραμένει ένα μοντέλο που ξεχωρίζει από το πλήθος και μας άρεσε πολύ ντυμένη με το πράσινο χρώμα τριπλής επίστρωσης που είχε το όχημα της δοκιμής μας.

Εσωτερικό – Χώροι

Η Tonale πατάει επάνω στην πλατφόρμα του Jeep Compass και είναι γενναιόδωρη σε χώρους τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Ο μόνος τομέας που υστερεί είναι ο χώρος αποσκευών καθώς λόγω του ηλεκτρικού συστήματος έχει χάσει περίπου 115 lt σε σχέση με τις απλές Tonale και είναι στα 385 λίτρα.

Η εικόνα του εσωτερικού της είναι premium με πολύ καλής ποιότητας υλικά και εξαιρετικό design. Η εργονομία είναι επίσης πολύ καλή ενώ είναι φορτωμένη με τη τελευταία λέξη της τεχνολογίας της αυτοκίνησης. Στα συν είναι τα φυσικά κουμπιά που διαθέτει, η αλκαντάρα στα καθίσματα, το όμορφο τιμόνι και φυσικά τα μοναδικά αλουμινένια padles που χαίρεσαι να τα αγγίζεις.

Τεχνολογικά η Tonale διαθέτει ένα πολύ πλούσιο και εύχρηστο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που φιλοξενείται σε μία οθόνη αφής 10.25 ιντσών ενώ πίσω από τιμόνι βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,25 ιντσών.

Στα μείον, εκτός από το μικρό χώρο αποσκευών θα προσθέταμε και την ορατότητα πίσω που βέβαια δεν ενοχλεί και τόσο καθώς στον εξοπλισμό της διαθέτει κάμερα 360 μοιρών.

Ασφάλεια

H Tonale πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 83% στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  85% στην προστασία των παιδιών,  67% στην προστασία των πεζών και 85% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Μπαίνοντας πίσω από το τιμόνι της πρώτης plug in Alfas και σκεπτόμενοι τα σχεδόν 1900 κιλά της είμασταν πολύ επιφυλακτικοί. Το πρώτο αρνητικό που εντοπίσαμε από τα πρώτα χιλιόμετρα είναι το τιμόνι της που είναι πολύ ελαφρύ για σπορ μοντέλο και σίγουρα αν έχεις βρεθεί πίσω από το τιμόνι της Stelvio έχεις ευλόγως την απορία γιατί; Περνώντας περισσότερο χρόνο όμως μαζί της και ταξιδεύοντας σε στριφτερούς δρόμους αντιλαμβάνεσαι την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτησή της (ενεργά αμορτισέρ) καθώς στρίβει σαν ένα καλοστημένο hatchback χάρη βέβαια και στην πολύ καλή λειτουργία της τετρακίνησης. Βέβαια λόγω του τιμονιού είναι σαν να οδηγείς στο Play Station αλλά αυτό δεν στερεί με τίποτα από την Tonale τη σπορ της φιλοσοφία και την ικανότητα της να καταπίνει χιλιόμετρα με εξαιρετική άνεση και να στρίβει γρήγορα χωρίς να σε τρομάζει πουθενά, αν δεν υπερβάλεις βέβαια.

Εξαιρετικά σε αίσθηση αλλά και απόδοση είναι και τα φρένα της ενώ πολύ καλή λειτουργία έχει το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων που αλλάζει σχέσεις γρήγορα και ομαλά ενώ τον έλεγχο του μπορεί να τον αναλάβει και ο οδηγός παίζοντας με τα υπέροχα αλουμινένια paddles. 

Στην πόλη κινείται με άνεση αλλά και με μηδενικούς ρύπους για σχεδόν 65 χλμ. H ορατότητα πίσω είναι περιορισμένη λόγω του μικρού τζαμιού αλλά αυτό δεν μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στο παρκάρισμα γιατί διαθέτει στον εξοπλισμό της εκτός από αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα 360 μοιρών.

Τα 156 χλστ. που την χωρίζουν από το έδαφος δίνουν μία έξτρα ελευθερία στον οδηγό να κινηθεί και εκτός δρόμου αλλά τα ελαστικά χαμηλού προφίλ που φοράει θέτουν τα όριά της.

To B SUV της Alfa είναι επίσης άνετο και στον αυτοκινητόδρομο με πολύ καλή ηχομόνωση στην καμπίνα. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν περίπου στα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ. νούμερο που μπορεί να διαφέρει αρκετά αναλόγως το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και τη διαδρομή. Ο κατασκευαστής δίνει μέση κατανάλωση 1,3 λίτρων ανά 100χλμ.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Η Plug in Tonale Q4 των 280 ίππων εξοπλίζεται με έναν τετρακύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 180 ίππων και 270 Nm ροπής που δίνει κίνηση στον εμπρός άξονα και έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα με 122 ίππους ισχύ και 250 Nm ροπής. Μεταξύ των δύο κινητήρων δεν υπάρχει καμία σύζευξη μέσω αξόνων και τον συντονισμό τους αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης.

Οι επιδόσεις δε λείπουν από την ψηλή Alfa καθώς για τα πρώτα 100χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 6,2 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 206χλμ/ώρα.

Συμπέρασμα

Η Plug in Tonale είναι μία πραγματική Alfa Romeo με οδηγικό ταπεραμέντο ανάλογο με αυτό που αρμόζει στο όνομα και την ιστορία της ιταλικής φίρμας. Διαθέτει εξαιρετική ανάρτηση, πλαίσιο και φρένα που τα εκτιμάς όταν την οδηγείς γρήγορα. Η μόνη παραφωνία στο όλο σύνολο είναι το ελαφρύ τιμόνι, που ακόμα και στο σπορ πρόγραμμα δεν αποκτάει ιδιαίτερο βάρος σε αίσθηση παρόλα αυτά είναι γρήγορο με καλή πληροφόρηση.

Σχεδιαστικά είναι μοντέρνα τόσο απ’ έξω όσο και από μέσα ενώ έχει όση πολυτέλεια χρειάζεται για να μπει στο club των premium κατασκευών. Στα μείον συγκαταλέγουμε το χώρο αποσκευών που λόγω του υβριδικού συστήματος έχασε αρκετά λίτρα.

Θετικά:

  • Εργονομία
  • Desing μέσα έξω
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Επιδόσεις
  • Σπορ οδηγική συμπεριφορά
  • Αλουμινένια Paddles

Αρνητικά:

  • Μικρός χώρος αποσκευών
  • Ελαφρύ τιμόνι

Θα θέλαμε να έχει:

  • Μεγαλύτερο χώρο αποσκευών
  • Έκδοση 280ps με τον τούρμπο κινητήρα των 2lt

Εξοπλισμός – Τιμή

H Alfa Romeo Tonale είναι διαθέσιμη με κινητήρα πετρελαίου, απλή υβριδική με κινητήρα βενζίνης και τη κορυφαία Plug in υβριδική των 280 ίππων. Η τιμή της πιο οικονομικής Tonale ξεκινάει από τα 41.500 ευρώ ενώ η βασική έκδοση της Q4 Plug in Sprint ξεκινάει από τα 51.635 ευρώ. Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η Veloce και κοστίζει 58.100 ευρώ. Στον πλούσιο εξοπλισμό της περιλαμβάνει, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Full-LED, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί, ψηφιακός πίνακας οργάνων “Cannocchialle” με οθόνη 12,3″ Full TFT, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής HD 10,2“ και Navi, εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης με κάμερα 360 μοιρών, πλήρες πακέτο συστημάτων προηγμένης υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), ζάντες ελαφρού κράματος 18″, φρένα της brembo και πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης τούρμπο 1.332 cc plug in hybrid
Ισχύς: 280ps 
Ροπή: 270 Nm/250Nm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,2 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 206 km/h
Μέση κατανάλωση: 1,3 WLTP (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 26-33 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.528 x 1.841 x 1.601 mm
Χώρος αποσκευών: 385 lt
Βάρος: 1835 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us