Ράλλυ Φινλανδίας: επικεφαλής ο Rovanpera, κυριαρχία της Toyota

Ράλλυ Φινλανδίας: επικεφαλής ο Rovanpera, κυριαρχία της Toyota

εκτός οι Tanak, Katsuta και Esappeka Lappi

Εντυπωσιακά για την Toyota έκλεισε η πρώτη ημέρα του Ράλλυ Φινλανδίας για το WRC. Οι Ιάπωνες έχουν ένα άνετο 1-2-3 με τους Rovanpera, Evans και Ogier να είναι στην κορυφή της κατάταξης μετά από δέκα ειδικές διαδρομές και περίπου 160 αγωνιστικά χιλιόμετρα.

Παίζοντας εντός έδρας, ο Kalle Rovanpera φαίνεται πως ελέγχει το ρυθμό των δύο teammate του καθώς και οι τρεις απέχουν μεταξύ τους μόνο 8.6 δευτερόλεπτα. Η μάχη φαινόταν πως θα ήταν μεταξύ Evans και Rovanpera αλλά γρήγορα ο νεαρός πρωταθλητής πήρε κεφάλι κερδίζοντας τις πρωινές ειδικές. Βέβαια, και η βροχή που έπεφτε από το πρωί έπαιξε το ρόλο της. Κατά διαστήματα ήταν αρκετά δυνατότερη δυσχεραίνοντας την προσπάθεια των πληρωμάτων.

Στην 4η θέση της ημέρα ήρθε ο Thierry Neuville με το Huyndai i20N R1 σε έναν καταστροφικό αγώνα για τους Κορεάτες. Ο Ott Tanak είχε σφοδρή έξοδο χτυπώντας σε δέντρο. Αποτέλεσμα, να εγκαταλείψει οριστικά τον αγώνα, αφού το i20Ν δεν επισκευάζεται. Κυρίως όμως ο συνοδηγός του, Martin Jarveoja, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο όπου θα παραμείνει για προληπτικούς λόγους.

Επιπλέον, ο Lappi είχε επίσης έξοδο σε δέντρο εγκαταλείποντας για την ημέρα. Για την Hyundai, αυτές οι δύο εγκαταλείψεις σημαίνουν οτι μένει αρκετά πίσω στο πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Η Toyota είχε έτσι και αλλιώς εκμηδενίσει τη διαφορά ήδη από το Ράλλυ Λετονίας. Και για αυτό άλλωστε πιέζει τους Rovanpera και Ogier να κάνουν όσους περισσότερους αγώνες μπορούν, όντας “part timers”.

Στις εγκαταλείψεις να συμπεριλάβουμε τον Katsuta με Toyota Yaris R1, ο οποίος απλώς έκανε τα…συνηθισμένα του. Στην 5η θέση ανέβηκε ο Adrien Fourmaux με Ford Puma R1, σε έναν “φυλαγμένο” αγώνα. Ο Γάλλος σίγουρα είναι σε…άγνωστα νερά αφού δεν έκανε καθόλου δοκιμές για τον αγώνα. Ουσιαστικά τρέχει με τις ρυθμίσεις του Ράλλυ Λετονίας.

Στα αξιοσημείωτα, η πρώτη νίκη σε ειδική του νεαρού Pajari στην κατηγορία Rally1. Ο “πιτσιρικάς” Φινλανδός είναι μόλις 21 ετών και τρέχει με Yaris R1. Σίγουρα θα μας απασχολήσει στο μέλλον. Αν και δεν πρόκειται για περίπτωση Martin Sesks…

Στο WRC2, ο Oliver Solberg κάνει “υγιεινό περίπατο” με το Skoda Fabia να είναι άνετα μπροστά. Γενικά ο Σουηδός έχει βρει το ρυθμό του, σίγουρα το 2025 θα τον δούμε να επιστρέφει στη μεγάλη κατηγορία.

Ο αγώνας συνεχίζεται το Σάββατο με έξι ειδικές διαδρομές.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Contact Us