Πρωταθλητής WRC ο Thierry Neuville
Πρωταθλητής WRC ο Thierry Neuville
η Toyota τον τίτλο στους Κατασκευαστές
Αυτό είναι σωστό! Ή αλλιώς δικαίωση για τον Thierry Neuville. Μετά από πολλά χρόνια και δύσκολες σαιζόν ο Βέλγος κατέκτησε το Πρωτάθλημα Οδηγών WRC 2024. Μαζί με το συνοδηγό του Martin Wydaeghe και το Hyundai i20N Rally1 Hybrid.
Ο τίτλος στους Κατασκευαστές πήγε στην Toyota Gazoo Racing με μόλις 3 βαθμούς διαφορά από την Hyundai Motorsport. Σε αυτό συνέβαλε η εγκατάλειψη στην 17η ειδική του Ott Tanak αλλά και η επιμονή των οδηγών της ιαπωνικής ομάδας. Οι Evans, Ogier και Katsuta έχοντας βγει εκτός κούρσας του τίτλου των Οδηγών από το δικό μας Ακρόπολις ακόμη, έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό για την ομάδα και τα κατάφεραν. Συνδυαστικά με τον μεγάλο άτυχο Ott Tanak, που ήταν ο “ιδανικός αυτόχειρας”, οι Ιάπωνες κράτησαν τον τίτλο για 4η συνεχόμενη χρονιά.
Σε έναν οργανωτικά κακό αγώνα όπως αυτός της Ιαπωνίας, ο Neuville την Παρασκευή φάνηκε να μπαίνει σε περιπέτειες μετά την απώλεια ισχύος του i20N. Καθώς δεν υπήρχε ενδιάμεσο service, o Βέλγος υποχώρησε στην 2η δεκάδα του πίνακα κατάταξης. Και κάπου εκεί, όλοι αρχίσαμε να βλέπουμε τον Tanak ως φαβορί με το…μαχαίρι στα δόντια.
Και όμως, ο Βέλγος απέδειξε επιτέλους οτι έχει στόφα πρωταθλητή. Το Σάββατο οδήγησε δίχως αύριο και μπήκε στη δεκάδα, κερδίζοντας πολύτιμους βαθμούς για τον τίτλο. Βοήθησαν βέβαια και οι εντολές της Hyundai στο αυτί των οδηγών της ομάδας. Συγκεκριμένα, του Tanak.
Όπως και να έχει, οι Thierry Neuville και Martin Wydaeghe είναι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές Ράλλυ. Και σίγουρα το άξιζαν. Είχαν την πιο σταθερή απόδοση και ήταν συγκεντρωμένοι στον σκοπό τους. Δεν επηρεάστηκαν από τα…τερτίπια του Ogier και έκλεισαν τα αυτιά στην κριτική που τους ασκούσε ο Διεθνής Τύπος. Αναφερόμαστε στην υποτίμησή τους, λόγω της part time συμμετοχής του Kalle Rovanpera.
Στην WRC2 κατηγορία, Πρωταθλητές αναδείχτηκαν οι Sami Pajari και Enni Malkonen με Toyota Yaris Rally2. Το “next big thing”, ή μάλλον ένα από αυτά, οδήγησε στρωτά και έξυπνα όλη τη χρονιά. Απέφυγε τις μεγάλες δηλώσεις και τα social media “σπρωξίματα”. Έτσι έβαλε στην άκρη τους Yohan Rossel και Oliver Solberg και έβαλε πλώρη για την μεγάλη κατηγορία.
Ραντεβού λοιπόν τον Γενάρη του 2025 με καθαρά θερμικά μοτέρ στα Rally1 αγωνιστικά. Η εγκατάλειψη του υβριδικού συστήματος, που αποφασίστηκε πριν μόλις 10 ημέρες, είναι μονόδρομος αν θέλουμε περισσότερη δράση. Και όλα αυτά εν όψει 2026 όπου όλα θα αλλάξουν.
Ελπίζουμε και το Ράλλυ Ιαπωνίας βέβαια. Μακράν ο χειρότερος οργανωτικά αγώνας. Αλλά και θεάματος και προσέλευσης κοινού στα βουνά. Η είσοδος του μπλε βαν στην 12η ειδική και η ακύρωσή της είναι πραγματικά σοκαριστική. Ο οδηγός κινήθηκε ανάποδα στη φορά του αγώνα, για 520 μέτρα. Προσπέρασε όλους τους κριτές και έφτασε στην αφετηρία όπου εκεί συνάντησε τον Elfyn Evans, έτοιμο για “Go”. Φυσικά, ο οδηγός του βαν συνελήφθη από την αστυνομία. Η οργάνωση τιμωρήθηκε με 150.000€ πρόστιμο εκ των οποίων τα 100.000 είναι με ανασταλτικό χαρακτήρα. Το 2025 οι Ιάπωνες θα πρέπει να αποδείξουν οτι μπορούν να οργανώσουν με ασφάλεια ένα αγώνα WRC. Εμείς, ελπίζουμε κάποια στιγμή να ξαναδούμε στο πρόγραμμα την Κορσική, την Αργεντινή αλλά και τη Νέα Ζηλανδία.
Εδώ μπορείτε να δείτε την τελική κατάταξη των πληρωμάτων. Για την ιστορία, να αναφέρουμε οτι τον αγώνα κέρδισε ο Evans, με Ogier και Fourmaux να κλείνουν το βάθρο. Ακολούθησαν οι Katsuta, Munster και Neuville.
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας