Οριστικό: Η Stellantis “ανασταίνει” τα Opel Manta και Lancia Delta
Οριστικό: Η Stellantis “ανασταίνει” τα Opel Manta και Lancia Delta
και φυσικά χωρίς κυλίνδρους και βενζίνες…
Να που ορισμένες φορές οι συγχωνεύσεις μεγάλων εταιριών οδηγούν και σε καλά αποτελέσματα. Ή μήπως όχι; Στην περίπτωση της Stellantis τα πράγματα έχουν δύο διαφορετικές οπτικές. Ναι μεν θα δούμε ιστορικές μάρκες όπως η Lancia να επανέρχονται στο προσκήνιο ή την Dodge να γλιτώνει το λουκέτο στο…τσακ, αλλά από την άλλη υπάρχει και η αρνητική πλευρά. Για εμάς τουλάχιστον…
Πάρτε για παράδειγμα την πρόσφατη είδηση που κυκλοφόρησε ο όμιλος περί αναβίωσης του “πάλαι ποτέ” θρυλικού πισωκίνητου κουπέ της Opel από την δεκαετία του ’70. Το Manta ήταν ένα από τα πιο petrolhead αυτοκίνητα που σημάδεψε μια ολόκληρη γενιά με τα “κολπάκια” του και τις ατελείωτες “πάντες” του.
Τί να πει κανείς όμως για το θρύλο των ράλλυ με τα έξι συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα wrc και τους περίπου εκατό τίτλους σε εθνικό επίπεδο χωρών; Να αναφέρουμε ότι όλες οι εκδόσεις της Lancia Delta, είτε 8v, είτε 16v, είτε Integrale είτε και η τελευταία ακόμη, η Deltona του 1992 με την κάθετη φτερούγα, ήταν ίσως το καλύτερο αγωνιστικό αυτοκίνητο ραλλυ που είδαμε ποτέ στην ιστορία του motorsport!
Και σίγουρα η απόφαση της Stellantis να επαναφέρει στη ζωή αυτά τα δύο ονόματα από το παρελθόν μόνο χαρά μπορεί να φέρει. Υπό κανονικές συνθήκες….Αλλά φέρνει και μια μελαγχολία. Βλέπετε, τόσο το Opel Manta όσο και η Lancia Delta θα είναι ουσιαστικά φαντάσματα του original εαυτού τους καθώς θα πρόκειται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ειδικότερα, το Manta θα παρουσιαστεί το 2025 και θα βασίζεται στην μεσαία πλατφόρμα του ομίλου STLA Medium που προορίζεται για ηλεκτρικά αυτοκίνητα της C και D κατηγορίας. Όπως κυκλοφόρησε η Opel, θα πρόκειται μάλιστα για ένα SUV κουπέ αμάξωμα που θα μπορεί να συνδυαστεί με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 400 και πλέον ίππων αλλά κυρίως με με μια μεγάλη μπαταρία χωρητικότητας 104 kWh, με υποσχόμενη αυτονομία περί των 550 χιλιομέτρων. Σαν αντίπαλος της Ford Mustang Mach-E δηλαδή…
Η…ηλεκτρική Lancia Delta, από την άλλη, σύμφωνα με τον CEO της φίρμας, Luca Napolitano, θα είναι ένα αριστούργημα τεχνολογίας και η πλατφόρμα ανάδειξης της τεχνικής υπεροχής της Lancia. Το νέο μοντέλο αναμένεται να λανσαριστεί αμέσως μετά την επερχόμενη καινούργια Y το 2024.
Ανυπομονείτε και εσείς να δείτε την ηλεκτρική Delta ή το Manta σε SUV;
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας