Γιατί η Porsche 956 είναι ίσως το καλύτερο αγωνιστικό (+video)

Γιατί η Porsche 956 είναι ίσως το καλύτερο αγωνιστικό (+video)

ωδή στην αυτοκίνηση

Στην ιστορία των motorsport υπάρχουν κάποια αυτοκίνητα τα οποία ξεχώρισαν με τις επιδόσεις τους αλλά κυρίως με την τεχνολογική επανάσταση που έφεραν στους αγώνες. Πολλοί κατασκευαστές επεδίωξαν την εξέλιξη στοχεύοντας στην απόλυτη επικράτηση εντός πίστας.

Το 1982 η Porsche παρουσίασε το νέο της πρωτότυπο 956  για την συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SportsCar, το γνωστό μας σήμερα Πρωτάθλημα Αντοχής – WEC, και συγκεκριμένα στη κατηγορία C.  Στη αυτή την κατηγορία η FIA άφησε ελεύθερους σχεδόν όλους τους κανονισμούς με εξαίρεση την κατανάλωση καυσίμου όπου έθεσε ένα ανώτατο όριο.

Έτσι λοιπόν η Porsche χρησιμοποίησε έναν κινητήρα –  διαμάντι με διπλό τούρμπο  2.65 λίτρων, επίπεδο και φυσικά αερόψυκτο. Η απόδοση του έφτανε μέχρι και τους 750 ίππους δίδοντας τρομερές επιδόσεις στην 956.

Η αεροδυναμική σχεδίαση που έδωσαν οι μηχανικοί της εταιρίας ήταν πραγματικά μοναδική! Το αμάξωμα παρήγαγε τόνους κάθετης δύναμης, κολλώντας το στο έδαφος παρά τις τρομακτικές ταχύτητες που ανέπτυσσε και τους κραδασμούς που δεχόταν. Εκείνη την εποχή μόνο τα μονοθέσια της F1 εκμεταλλεύονταν το ground effect και η Porsche ήταν η πρώτη που το εισήγαγε στο πρωτάθλημα SportsCar.

Φυσικά όλα αυτά διέλυσαν κάθε υποψία ανταγωνισμού κάνοντας την Porsche πρωταθλήτρια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κατακτώντας σε πολλούς αγώνες τις περισσότερες από τις 10 πρώτες θέσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο 24ώρος αγώνας στο  θρυλικό LeMans το 1983 όπου η εταιρία πήρε τις πρώτες 8 θέσεις με την 956!

Την ίδια χρονιά ο Γερμανός τεράστιος οδηγός Stefan Bellof οδήγησε την 956 στη δυσκολότερη πίστα του κόσμου. Στο Nurburgring σημειώνοντας ένα εξωπραγματικό χρόνο που κρατάει μέχρι και σήμερα, γυρίζοντας την σε 6:11:13’’!  Ακόμα δεν έχει βρεθεί αυτοκίνητο είτε παραγωγής είτε αγωνιστικό που να έχει σπάσει αυτό το ρεκόρ, υπενθυμίζοντας μας το μεγαλείο της Porsche 956.

Ήταν τέτοια η δύναμη του 6-κύλινδρου μοτέρ ώστε ο Bellof άφησε πίσω πάνω από μισό λεπτό τους αντιπάλους του στο γύρο προθέρμανσης, μεταξύ αυτών και τον Keke Rosberg, νυν πρωταθλητή F1 της σαιζόν.

Η Porsche 956 ήταν μοναδική στο είδος της, χαρίζοντας μας εξαιρετικές στιγμές, αποδεικνύοντας στον κόσμο ότι υπάρχει ενδιαφέρον και εκτός των αγώνων F1 για τους φίλους των circuit. Η 956 είναι ίσως το μοναδικό αγωνιστικό αυτοκίνητο πίστας που αναγνωρίζουν οι περισσότεροι, δίνοντας τεράστια δόξα στην Porsche.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας