Νέα Ferrari F80 με 1200 ίππους
Νέα Ferrari F80 με 1200 ίππους
Ο υβριδικός αντικαταστάτης της LaFerrari με e-4WD και V6 κινητήρα
Μετά τις F50, F60, Enzo και LaFerrari ήρθε η ώρα για το νέο Hypercar της ιταλικής φίρμας την F80. H πολυαναμενόμενη Ferrari φοράει ένα V6 κινητήρα twin turbo (με ηλεκτρικά e-turbo) 3.0 λίτρων που συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από 3 ηλεκτροκινητήρες (2 εμπρός ένας πίσω) με την συνολική απόδοση να φτάνει τα 1200 Hp καθιστώντας την την ισχυρότερη Ιταλίδα από το Μαρανέλο μέχρι και σήμερα.
Ο κινητήρας της, που προέρχεται από την αγωνιστική 499P που κέρδισε το LeMans δύο φορές, αποδίδει 900 hp στις 8750 σ.α.λ. και το όριο περιστροφής αγγίζει τις 9.200 σ.α.λ. ενώ η συνολική ισχύς των ηλεκτροκινητήτων είναι στα 300 hp.
H διάδοχος της LaFerrari ουσιαστικά, χάρη και στους ηλεκτροκινητήρες, είναι τετρακίνητη e-4WD αλλά ο κινητήρας στέλνει την ισχύ στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου 8-τάχυτου κιβωτίου DCT τεχνολογίας προερχόμενη απευθείας από την F1. Οι επιδόσεις της Ιταλίδας είναι εντυπωσιακές και δεν θα μπορούσε και αλλιώς καθώς τα 100 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 2.15 δευτ. και τα 200χλμ/ώρα σε 5.75 δευτ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 350χλμ/ώρα.
Σχεδιαστικά η F80 δανείζεται στοιχεία από τις F40 και Daytona και αεροδυναμική από της F1 και το WEC. Η εμπρός αεροτομή παράγει 460 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ/ώρα και η συνολικά παραγόμενη κάθετη δυναμη στα 250χλμ/ώρα είναι 1 τόνος.
Η ανάρτηση της αποτελείται από 4 ανεξάρτητες αναρτήσεις που διαθέτουν η κάθε μία από έναν 48v ηλεκτροκινητήρα για να ελέγχει την λειτουργία της κάθε μίας ξεχωριστά.
Αυτό το σύστημα έχει σημαντικά οφέλη όσον αφορά την διαχείριση του βάρους στις στροφές, την άνεση και τη πρόσφυση.
Το συνολικό βάρος της F80 είναι στα 1.525 κιλά με κατανομή βάρους 42.2 εμπρός και 57.8 πίσω ενώ οι εξωτερικές της διαστάσεις είναι 4840 mm μήκος, 2060 mm πλάτος και 1138 mm ύψος.
Η Michelin μάζι με την Ferrari ανέπτυξαν δύο ελαστικά αποκλειστικά για την F80, το Pilot Sport Cup2 και Pilot Sport Cup2R διαστάσεων 285/30 R20 εμπρός και 345/30 R21 πίσω. Πίσω από τις ζάντες βρίσκονται τα εξαπίστονα φρένα της Brembo εμπρός, με τους κεραμικούς δίσκους και τα τετραπίστονα πίσω διαμέτρου 408 και 390 χλστ. αντίστοιχα. Το ιταλικό hypercar χρειάζεται μόλις 28 μέτρα για να φρενάρει από τα 100χλμ/ώρα και 98μέτρα από τα 200χλμ/ώρα.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσει του τρία προγράμματα οδήγησης, Hybrid, Performance και Qualify με το πρώτο να κάνει περισσότερο ανάκτηση ενέργειας για τις μπαταρίες, το δεύτερο να κρατάει την μπαταρία σε ένα επίπεδο φόρτισης 70% και το τρίτο να δίνει όλη την διαθέσιμη ισχύ. Επίσης η Ferrari έχει τοποθετήσει ένα Boost Optimization μία τεχνολογία που καταγράφει την πίστα κατά την διάρκεια της οδήγησης και “διαβάζει” σε πιο σημείο της πίστας χρειάζεται περισσότερο ισχυ.
Το σασί της είναι ένα ασύμμετρο monocoque πλαίσιο από κάρμπον και άλλα ελαφρά κράμματα και πολλά μέρη στο σώμα της είναι επίσης από ανθρακονήματα και τα υποπλαίσια από αλουμίνιο.
Στο εσωτερικό ο οδηγός έχει την αποκλειστικότητα καθώς το κάθισμα του είναι ρυθμιζόμενο ενώ του συνοδηγού ουσιαστικά είναι στερεωμένο στο πλαίσιο. Οι πόρτες ανοίγουν προς τα επάνω για περισσότερη άνεση στο μπες βγες.
Μόλις 799 F80 θα βγουν από το εργοστάσιο της Ferrari με την παραγωγή να ξεκινάει στα τέλη του 2025. Το τίμημα σε χρήματα που πρέπει να καταβάλουν οι ελάχιστοι τυχεροί θα ξεκινάει από τα 3.6 εκατομμύρια ευρώ.