Επιτέλους πράσινα φώτα για την Formula 1

Επιτέλους πράσινα φώτα για την Formula 1

μια πρόγευση από το τί να περιμένουμε φέτος…

Η αλήθεια είναι πως φέτος είμασταν πιο υποψιασμένοι σε σχέση με την περσινή σαιζόν της Formula 1 και την πανδημία του Covid-19. Έτσι, η ακύρωση του εναρκτήριου grand prix της Αυστραλίας δεν μας έπιασε απροετοίμαστους. Η FIA αντέδρασε όντως πολύ γρήγορα και αυτή τη χρονιά δε θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι τον Ιούλιο για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Όπως λέμε και εμείς οι…χωμάτινοι, πάμε για… 3-2-1 Go ή αλλιώς πράσινα φώτα στο Μπαχρέιν το ερχόμενο Σαββατοκύριακο.

Ας δούμε όμως τί μπορούμε να περιμένουμε από αυτό το πολύχρωμο “τσίρκο” των 20 πιλότων, των 10 ομάδων και των εκατοντάδων μηχανικών. Ξεκινώντας από τους πρωταθλητές, φαίνεται πως στην Mercedes-AMG αντιμετωπίζουν κάποια θέματα ταχύτητας με το φετινό W12 μονοθέσιο. Ακόμη και ο “πολύς” Toto Wolff εμμέσως το έχει παραδεχτεί αν και όλοι υποψιαζόμαστε οτι ρίχνει και πάλι στάχτη στα μάτια του κόσμου! Ένα ακόμη θέμα είναι αν τελικά θα καταφέρει ο Valterri Bottas να…απογαλακτιστεί και να δείξει τις ικανότητες του. Για τον 7άκις Lewis Hamilton δεν έχουμε καμία αμφιβολία.

Πιο αισιόδοξα από ποτέ ξεκινά τη χρονιά η Red Bull Racing θέλοντας να αρχίσει το 2021 όπως τελείωσε το 2020, με νίκη. Και φυσικά μπορεί πολύ εύκολα να το πετύχει καθώς ο Max Verstappen φαίνεται πως φέτος θα βρίσκεται στην καλύτερη του χρονιά. Και με την προσθήκη του Sergio Perez η RBR έχει πολλές πιθανότητες να πάρει τα σκήπτρα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Επιπλέον το φετινό μονοθέσιο είναι ουσιαστικά ένα νέο αυτοκίνητο καθώς έχει εξελιχθεί σε ποσοστό 40% σε σχέση με το 2020.

Με θετικό πρόσημο ξεκινά και η McLaren αφού έχοντας κατακτήσει την 3η θέση στο περσινό πρωτάθλημα κατασκευαστών, θέλει να κρατήσει τον άτυπο “τίτλο” και ίσως να κάνει το κάτι παραπάνω πετυχαίνοντας κάποιες νίκες μέσα στη χρονιά. Και με το δίδυμο-φωτιά των Dani Ricciardo-Lando Norris, οι Βρετανοί φαίνεται πως πέτυχαν τζακ-ποτ. Προσωπικά, αναμένουμε θεαματικά αποτελέσματα από τους δύο πιλότους.

Πιάνοντας την Aston Martin τα ερωτηματικά είναι πολλά. Καλό και “άγιο” το θεαματικό πράσινο livery με το ομορφότερο μονοθέσιο και όλος ο ντόρος που σήκωσε η ομάδα στα social media, αλλά επιτρέψτε μας να έχουμε τις αμφιβολίες μας. Όχι τόσο για το μονοθέσιο και τις επιδόσεις του αλλά κυρίως για τους πιλότους. Θα καταφέρει άραγε ο μπαμπάς Stroll να τιθασεύει τον υιό Lance κάτω από τις…εντολές του βετεράνου Sebastian Vettel; Ή μήπως θα δούμε σκηνές…απείρου κάλλους στα paddock;

Σε περίεργη κατάσταση εμφανίζεται η Renault, συγγνώμη, η Alpine. Η επιλογή του Alonso ως κύριου οδηγού σε ηλικία 39 ετών πλαισιωμένο από τον ικανό Esteban Ocon, δεν ξέρουμε σε τι αποσκοπεί. Πέρα από τα διαφημιστικά έσοδα δηλαδή και τις συμβουλές που προφανώς θα προσφέρει στην ομάδα….Κάτι που θα μπορούσε να κάνει και από τη θέση του συμβούλου από τα pit. Παρ’ όλα αυτά, η παρουσία του Ισπανού έτσι και αλλιώς προσφέρει σημαντική αίγλη στο θεσμό της F1 που τόσο την χρειάζεται. Ακατανόητη για εμάς και η αλλαγή του ονόματος καθώς η Renault είχε διαρκή παρουσία στις πίστες δεκαετίες τώρα.

Στη Ferrari τα πράγματα φέτος αναμένονται καλύτερα από το 2020. Θα πει κάποιος, υπάρχει και χειρότερα; Φυσικά υπάρχει ο…πάτος του βαρελιού αλλά όταν είσαι Ferrari, κάτι τέτοιο είναι απλώς μη αποδεκτό! Η SF21 είναι σαφώς ταχύτερο μονοθέσιο από το περσινό και αν δεν υπάρξουν θέματα αξιοπιστίας, οι “κόκκινοι” αναμένεται να επανέλθουν στις πρώτες θέσεις του grid. Άλλωστε με τους Charles Leclerc και Carlos Sainz έχουν όλα τα φόντα. Αν όλα πάνε καλά, φαίνεται πως ο Binotto θα σώσει την…παρτίδα.

Κάτι που δεν ξέρουμε αν θα καταφέρει ο Gunther Steiner της Haas με το ρίσκο των δύο rookies που έφερε στην ομάδα. Πρωταθλητής F2 και βαρύ όνομα ο Mick Schumacher μένει να αποδεχτεί αν θα τα καταφέρει στην μεγάλη κατηγορία. Από την άλλη, ο Nikita Mazepin προερχόμενος και αυτός από την F2 και έχοντας πάρει “συγχωροχάρτι” πριν μερικούς μήνες, θα μπορούσε απλώς να…αγοράσει τη Haas και να τρέχει μόνος του! Όπως και να έχει, το 2021 θα είναι μια πειραματική χρονιά για τους Αμερικανούς με απώτερο στόχο το…2022.

Το “σιγουράκι” της Alpha Tauri με την ομπρέλα της RBR δε φαίνεται να σπάει ούτε φέτος. Ο πολύ καλός Pierre Gasly και ο “νέος” αλλά αναπάντεχα γρήγορος Yuki Tsunoda, υπόσχονται να βάλουν δύσκολα στις ομάδες του midfield. Η άλλοτε συμπαθής Minardi φαίνεται πως απλώνει τα “δίχτυα” της και στους μικρούς “ταύρους” αφού και αυτοί παραμένουν “πιστοί” στη Faenza

Δεν το κρύβουμε πως η προσωπική μας αδυναμία είναι η Williams. Δεκαετίες τώρα, με όποιον κινητήρα κουβαλά στην πλάτη των μονοθεσίων της. Είτε με Renault, είτε με BMW και Mercedes η σπουδαία ομάδα του Sιr Frank Williams και των πολλών, αμέτρητων, μεγάλων ονομάτων, είναι μία από τις σπουδαιότερες ομάδες της Formula 1. Τα εννέα πρωταθλήματα κατασκευαστών και οι επτά τίτλοι οδηγών είναι σίγουρα μεγάλο βάρος στις πλάτες των George Russell και Nicolas Latifi. Επιπλέον, δεν κρύψαμε την ανησυχία μας όταν είδαμε το νέο μονοθέσιο FW43B γυμνό από χορηγούς. Κάτι που άλλαξε τις τελευταίες ημέρες με την έλευση κάποιων σημαντικών ονομάτων ως σπόνσορες.

Από την άλλη η νέa ιδιοκτήτρια Dorilton με τις κινήσεις πρόσληψης του “παλιού” Jost Capito ως CEO και του “rallyman” Francois-Xavier Demaison ως τεχνικού διευθυντή, φαίνεται πως θέλει να υπάρξει φως στο τούνελ! Στόχος για την ομάδα φέτος είναι να ξεκολλήσει από τους 0 βαθμούς και γιατί όχι, μια θέση τερματισμού μέσα στην πρώτη δεκάδα!

Alfa Romeo. Ένα όνομα που μόνο στο άκουσμα του φέρνει ρίγη συγκίνησης σε όλους τους φίλους της αυτοκίνησης. Ακόμη περισσότερο στη Formula 1 όπου ουσιαστικά πρόκειται για τη “μαμά” της Ferrari. Όσο περίεργο και αν ακούγεται…Μόνο που στην εποχή μας η ομάδα της Alfa είναι η…Sauber.Ακόμη μία ιστορική φίρμα στην F1 αλλά με περιορισμένο budget. Έτσι το φετινό μονοθέσιo C41 αναμένεται να κοντραριστεί και πάλι με την Williams για την αποφυγή των τελευταίων θέσεων. Τεράστιο όνομα ο έτσι και αλλιώς μοναδικός Kimi Raikkonen αλλά με “μπουκωμένο” μονοθέσιο. Μαζί του και πάλι ο Antonio Giovinazzi να κρατά την ιταλική σημαία ψηλά. Το σίγουρο πως θα είναι το πιο συμπαθητικό δίδυμο πιλότων σε όλο το grid.

Το πρόγραμμα του GP Bahrain έχει ως εξής:

Παρασκευή 26 Μαρτίου 2021

Ελεύθερες Δοκιμές 1: 13:30-14:30 (ΕΡΤ Sports μέσω ERTFLIX)
Ελεύθερες Δοκιμές 2: 17:00-18:00 (ΕΡΤ Sports μέσω ERTFLIX)

Σάββατο 27 Μαρτίου 2021
Ελεύθερες Δοκιμές 3: 14:00-15:00 (ΕΡΤ Sports μέσω ERTFLIX)
Κατατακτήριες Δοκιμές: 16:55-18:15 (ΕΡΤ2)

Κυριακή 28 Μαρτίου 2021
Αγώνας: 18:00-20:00 (σύνδεση με την πίστα του Μπαχρέιν) (ΕΡΤ2)

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας