Δοκιμή: Jeep Compass 1.6 Multijet 130 hp 2WD
Δοκιμή: Jeep Compass 1.6 Multijet 130 hp 2WD
Με αναβαθμισμένη εικόνα στο εσωτερικό
Εισαγωγή
To Compass είναι από τα πιο εμπορικά μοντέλα της Jeep στην Ευρώπη και η Αμερικάνικη εταιρεία το ανανέωσε, όχι μόνο εξωτερικά στα σημεία , αλλά του έδωσε ένα εντελώς νέας σχεδίασης εσωτερικό κάνοντας το ακόμα πιο δυνατό παίκτη στη μικρομεσαία premium κατηγορία των SUVs.
Έχοντας συμβιώσει ευχάριστα στο παρελθόν με το τετρακίνητο Compass (διαβάστε τη δοκιμή εδώ) ήρθε στα χέρια μας τώρα η ανανεωμένη 2WD έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Εμφάνιση
Εξωτερικά το ανανεωμένο Compass έχει δεχτεί κάποιες μικρές αλλαγές στις γρύλιες και τα φώτα στο εμπρός τμήμα καθώς και χαμηλότερα στον προφυλακτήρα και τους προβολείς ομίχλης.
Στο πίσω μέρος η εικόνα του έχει διατηρηθεί σχεδόν απαράλλαχτη με το προ facelift μοντέλο, παραμένει όμως φρέσκο και δυναμικό.
Εσωτερικό – Χώροι
Εκεί που η Jeep επέλεξε να δώσει το μεγαλύτερο βάρος στις αλλαγές του μοντέλου ήταν το εσωτερικό του και η αναβάθμιση της συνολικής εικόνας. Εντελώς νέες σχεδιαστικές γραμμές, βελτίωση της πρακτικότητας και υψηλή τεχνολογία είναι τα συστατικά που συνθέτουν το νέο εσωτερικό του Compass.
Η εικόνα είναι εμφανώς πιο premium από την προηγούμενη γενιά και σε αυτό βοηθούν το όμορφης σχεδίασης τιμόνι, το ταμπλό με τις ακμές και τα μαλακά πλαστικά που χρησιμοποιήθηκαν και η νέα οθόνη αφής των 10,1 ιντσών με τα πολύ καλά γραφικά.
Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων πολλαπλών λειτουργιών 10,25 ιντσών. Το μόνο που θα μπορούσαμε να του προσάψουμε σαν ποιότητα κατασκευής είναι η κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί το λεβιέ ταχυτήτων, που θα τη θέλαμε πιο στιβαρή.
Η εργονομία έχει βελτιωθεί πάρα πολύ και οι θήκες για μικροαντικείμενα έχουν πλέον τριπλάσια χωρητικότητα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Οι χώροι για τους επιβάτες δεν έχουν διαφοροποιηθεί και παραμένει ένα άνετο οικογενειακό όχημα που θα φιλοξενήσει τόσο εμπρός όσο και πίσω μεγαλόσωμους επιβάτες χωρίς παράπονα.
Ο χώρος αποσκευών έχει παραμείνει στα 438 λίτρα και με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.387 λίτρα.
Ασφάλεια
Το Jeep Compass πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 90% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 83% στην προστασία των παιδιών, 64% στην προστασία των πεζών και 59% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
To Compass παραμένει ένα αυτοκίνητο για άνετες μετακινήσεις και το ιταλικό ταμπεραμέντο του, του προσδίδει χαρακτήρα στο δρόμο. Στην πόλη είναι αρκετά ευκίνητο για τον όγκο του προσφέροντας καλή ορατότητα ενώ η ανάρτηση δουλεύει σωστά και δεν αφήνει τις κακοτεχνίες να περάσουν στην καμπίνα.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι πολύ ευθύβολο και άνετο ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες και οι θόρυβοι από αντιστάσεις αεροδυναμικές και κύλισης παραμένουν σε καλά επίπεδα αλλά θα μπορούσε και καλύτερα. Στις στροφές η συμπεριφορά του Compass παραμένει προβλέψιμη ακόμα και υπο πίεση και δεν εμφανίζει ιδιαίτερες κλίσεις με αποτέλεσμα να ταξιδεύει άνετα και σε επαρχιακά κομμάτια ενώ μόνο το τιμόνι του θα θέλαμε να έχει λίγο παραπάνω “βάρος” στην αίσθηση.
Τα φρένα του είναι αρκούντως δυνατά για να σταματήσουν τα περίπου 1.600 κιλά του ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων έχει καλή αίσθηση και κλιμάκωση. Εκτός δρόμου, αν και δικίνητο, τα 198 mm που το χωρίζουν από το έδαφος είναι σύμμαχος για να κινηθεί άνετα χωρίς το φόβο ότι θα βρει κάτω.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Κάτω από το καπό του ανανεωμένου Compass βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας 1.598 κ.εκ. απόδοσης 130 hp στις 3.750 σ.α.λ. και 320 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ.
Η ισχύς του θερμικού μοτέρ είναι αρκετή για να κινήσει άνετα το SUV και η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου βοηθάει ακόμα περισσότερο στα ανηφορικά κομμάτια. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 10,6 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 194 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι στα 5,2λτ/100χλμ ενώ κατά την δοκιμή μας έγραψε 6,8λτ/100χλμ.
Συμπέρασμα
Με το βάρυ όνομα της Jeep στο καπό του το νέο Compass αναβαθμίστηκε ποιοτικά και αισθητικά στο εσωτερικό του ενώ εξωτερικά παραμένει δυναμικό. Φορτωμένο με ακόμα περισσότερη τεχνολογία τόσο στον τομέα της διασύνδεσης αλλά κυρίως σε αυτόν της ασφάλειας προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση ασφάλειας στους επιβαίνοντες. Στο δρόμο διαθέτει αρκετά καλή και ποιοτική κύλιση με καλή οδηγική συμπεριφορά και χάρη στον πετρελαιοκινητήρα η κατανάλωση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα για τα κιλά του.
Στα αρνητικά δεν έχει κάποιο τρανταχτό ελλάτωμα και θα αναφέρουμε μόνο τη συναρμογή της κεντρικής κονσόλας.
Θετικά:
- Brand Name
- Χώροι
- Εικόνα εσωτερικού
- Οδηγική συμπεριφορά
Αρνητικά:
- Αίσθηση τιμονιού
Θα θέλαμε να έχει:
‘Ισως λίγο καλύτερη ηχομόνωση
Εξοπλισμός – Τιμή
Η βασική έκδοση του Jeep Compass 2WD Longitude με τον κινητήρα Diesel του 1,6 λίτρου των 130 ίππων ξεκινάει από τις 27.200 ευρώ. Η έκδοση της δοκιμής ήταν η 80th Anniversary και κοστίζει 32.000 ευρώ. Στον πλούσιο εξοπλισμό της περιλαμβάνει, αυτόνομη πέδηση εκτάκτου ανάγκης με αναγνώριση πεζών και μοτοσυκλετών, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση κόπωσης οδηγού, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, Intelligent Speed Assist, προειδοποίηση πρόσθιας σύγκρουσης, σύστημα ελέγχου ταλαντώσεων ρυμουλκούμενου, σύστημα προστασίας από ανατροπή,σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, TFT οθόνη οργάνων 10,25 ιντσών, Infotainment με οθόνη 10,1 ίντσες, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών και πολλά ακόμη.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Τετρακύλινδρος πετρελαίου 1.598 cc
Ισχύς: 130ps / 3.750 rpm
Ροπή: 320 Nm / 1.500 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.6 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Μέση κατανάλωση: 5.2 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 135 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.404 x 1.874 x 1.694 mm
Χώρος αποσκευών: 438/1.387 lt
Βάρος: 1.615 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας