Δοκιμή: Hyundai Tucson 1.6 T 180 PS 48V Hybrid

Δοκιμή: Hyundai Tucson 1.6 T 180 PS 48V Hybrid

Σε πάει παντού με άνεση και στυλ ακριβότερης κατασκευής

Εισαγωγή

Έχουμε ακούσει πολλές φορές, κατά την παρουσίαση ενός αυτοκινήτου, τη φράση σχεδιασμένο από λευκό χαρτί αλλά στην περίπτωση του νέου Tucson ταιριάζει όσο πουθενά αλλού.

Με εντελώς νέα εμφάνιση τόσο απ’ έξω όσο και από μέσα, το κορεάτικο SUV βάζει δυνατά το όνομα Hyundai στην κατηγορία κοιτώντας πλέον ψηλά.

Εμφάνιση

Σίγουρα σχεδιαστικά δεν κρύβει τις εξ’ ανατολάς καταβολές του αλλά αν δεν δεις το σήμα δεν φαντάζεσαι ότι είναι Hyundai.

H τεράστια τρισδιάστατη μάσκα με τα κρυμμένα πολυεπίπεδα φώτα είναι αυτή που κλέβει αμέσως τις εντυπώσεις και το κάνει να δείχνει premium και επιθετικό.

Από εκεί και πίσω η εικόνα είναι παρόμοια καθώς οι έντονες ακμές που διατρέχουν το σώμα του, προσφέρουν έξτρα οπτικό όγκο και το όμορφο σύνολο συμπληρώνει το πίσω μέρος όπου τα φώτα παίζουν και πάλι πρωταγωνιστικό ρόλο.

Εσωτερικό – Χώροι

Αφού το περιεργαστήκαμε εξωτερικά, ήρθε η ώρα να περάσουμε στο εσωτερικό του και όντως η μεγαλύτερη έκπληξη ήταν εκεί. Αρχικά η ποιότητα που αποπνέει η καμπίνα είναι εξαιρετική καθώς η πλειοψηφία των πλαστικών είναι καλής ποιότητας και μαλακά στην αφή αλλά καθώς περάσαμε αρκετές ώρες μέσα σε αυτό βρήκαμε μερικές ατέλειες στο φινίρισμα αλλά σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζουν την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει.

Σχεδιαστικά το ταμπλό μοιάζει σα να χωρίζεται σε δύο τμήματα που ένα αγκαλιάζει τον οδηγό και ένα τον συνοδηγό και στη μέση μία οθόνη αφής 10,25 ιντσών που φαντάζει ακόμα πιο μεγάλη καθώς από κάτω βρίσκονται τα κουμπιά αφής του συστήματος κλιματισμού, που όμως δεν είναι αρκετά βολικά στη χρήση και θα προτιμούσαμε φυσικά κουμπιά.

Οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες που αρέσουν στο εσωτερικό του νέου Tucson είναι οι μεγάλοι αεραγωγοί που “τρέχουν” από τη μία μεριά της καμπίνας στην άλλη και το τετράκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια. Πίσω από το τελευταίο βρίσκεται ακόμα ένα σύγχρονο gadget της αυτοκίνησης (που εμείς δεν είμαστε fun) ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που μπορείς με τα ανάλογα κουμπιά να τον φέρεις στα μέτρα σου.

Καθώς όταν είχαμε στα χέρια μας το κορεάτικο SUV ηταν ακόμα καλοκαίρι, το ταξίδι ήταν αναμενόμενο και οι χώροι του ήταν επαρκέστατοι για μία τετραμελή οικογένεια με δύο τερατάκια και τα isofix καθισματάκια τους. Άπλετος χώρος για μεγαλόσωμους ενήλικες υπάρχει πίσω με αρκετό χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι ενώ ακόμα και τρία άτομα θα βολευτούν στα καθίσματα του.

Και καθώς τα μπαγάζια για την καλοκαιρινή εξόρμηση περιλαμβάνουν από βαλίτσες μέχρι και φουσκωτά, τα 577 λίτρα (618 στις μη υβριδικές εκδόσεις) θα χωρέσουν και των φίλων σας ενώ ο ωφέλιμος χώρος φόρτωσης αυξάνεται στα 1799 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.

Στο δρόμο

Διανύωντας πάνω από 1.000 χλμ με το Tucson είμαστε βέβαιοι πως οι κορεάτες μηχανικοί ξεπέρασαν τον εαυτό τους και δημιούργησαν ένα πολύ άνετο ψηλό όχημα που καταπίνει χιλιόμετρα στην εθνική όδο. Το τιμόνι είναι καλό σε αίσθηση και γενικά το αυτοκίνητο προσφέρει μία αίσθηση ασφάλειας σε ταχύτητες της τάξης των 140 χλμ/ώρα και λίγο παραπάνω. Η ηχομόνωση της καμπίνας είναι αρκετά καλή και απομονώνει σε μεγάλο βαθμό θορήβους αεροδυναμικούς και κύλισης. Στα επαρχιακά κομμάτια με στροφές, το μεσαίο SUV συμπεριφέρεται πολύ καλά χωρίς να προκαλεί για κάτι παραπάνω από το κανονικό, χωρίς όμως και να τρομάζει τον οδηγό όταν αυτός το πιέσει.

Η ανάρτηση προσφέρει άνεση χωρίς να αφήνει το ψηλό αμάξι να γέρνει στις στροφές πέρα από τα φυσιολογικά επίπεδα για το μεγεθός και το χαρακτήρα του. Τα φρένα του είναι πολύ καλά και έχουν αρκετή δύναμη και το κερασάκι στην τούρτα των οδηγικών ταπεραμέντων του είναι η άνεση που είχε και στα χωμάτινα κομμάτια που κινηθήκαμε.

Το μόνο που μας ξένισε και αυτό γίνεται αντιληπτό στις εντός πόλεως μετακινήσεις, είναι ο ασύρματος συμπλέκτης που μόλις το καβαλήσαμε κοιτούσαμε δεξιά και αριστερά μη μας περάσει κανένας για αρχάριους καθώς δυσκολευόμασταν να το ξεκινήσουμε. Θέλει βέβαια λίγο προπόνηση αλλά αυτό βοηθάει τον κινητήρα να σβήνει εν κινήσει παρόλο που έχει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (6iMT) που παρεπιπτόντως έχει καλή κλιμάκωση αλλά μέτρια αίσθηση.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Περνώντας στο επόμενο βασικό κομμάτι, αυτό του κινητήρα και των επιδόσεων, το νέο ήπια υβριδικό σύνολο 48V με τον κινητήρα του 1,6 λίτρου, αποδίδει 180 ίππους και 250 Nm ροπής. Η δύναμη πάει στον εμπρός άξονα, στην συγκεκριμένη έκδοση, μέσω του εξατάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων που για τη λειτουργία του αναφερθήκαμε παραπάνω.

Χάρη στο υβριδικό σύστημα, όταν αφήναμε τον επιταχυντή, ακόμα και σε ταχύτητα ταξιδιού, ο κινητήρας έσβηνε και η μπαταρία κρατούσε ζωντανά τα συστήματα αφήνοντας το αμάξι να ρολάρει. Επίσης, θα σταθούμε και στη λειτουργία ECO των προγραμμάτων οδήγησης που ήταν πολύ φυσιολογική και δεν έπνιγε τον κινητήρα και αυτό ήταν αρκετό για να κινηθούμε στο μεγαλύτερο μέρος του ταξιδιού μας με αυτή επιλεγμένη χωρίς να νιώθουμε ότι χρειαζόμαστε έξτρα δύναμη. Έτσι η μέση κατανάλωση που είδαμε στο trip computer του αυτοκινήτου ήταν στα 8,2 λίτρα, με κλιματισμό πάντα, με τον κατασκευαστή να δηλώνει 6,6 λίτρα/100χλμ.

Από επιδόσεις, για τα πρώτα 100χλμ/ώρα από στάση το χρονόμετρο θα γράψει 9,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ/ώρα.

Συμπέρασμα

Το νέο Tucson είναι ένα σύγχρονο SUV που προσφέρει ότι χρειάζεται ο μέσος οικογενειάρχης. Χώροι, άνεση, ποιότητα υλικών, design και καλή οδική συμπεριφορά είναι τα στοιχεία που μας άρεσαν στο ψηλό Hyundai.

Αρνητικά είναι δύσκολο να του βρεις αλλά αν ψάξεις θα βρεις κάποιες ατέλειες στο φινίρισμα του εσωτερικού ενώ o ασύρματος συμπλέκτης είναι λίγο δύσκολος στη χρήση, τουλάχιστον μέχρι να τον συνηθίσεις, ενώ και τα χειριστήρια αφής για τον κλιματισμό δεν είναι ιδιαίτερα εύχρηστα όταν οδηγάς.

Θετικά:

  • Εμφάνιση
  • Άνεση ανάρτησης
  • Χώροι για τους επιβάτες
  • Αίσθηση ποιότητας στο εσωτερικό
  • Χώρος αποσκευών
  • Κινητήρας

Αρνητικά:

  • Αίσθηση συμπλέκτη

Θα Θέλαμε να έχει:

  • Κανονικό συμπλέκτη

Εξοπλισμός – Τιμή

Η αρχική τιμή για ένα Tucson Mild Hybrid 48v 1.6 TGDI 150 ίππων είναι τα 25.490 ευρώ ενώ η έκδοση Distictive των 180 ίππων της δοκιμής μας ξεκινάει από τις 29.090 ευρώ. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης, δερμάτινα θερμαινόμενα καθίσματα, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, οθόνη αφής 10,25 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων και πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης mild hybrid 1.598 cc 
Ισχύς: 180ps / 5.500 rpm
Ροπή: 250 Nm από τις 1.500 rpm 
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 205 km/h
Μέση κατανάλωση: 6.6 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 132 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.500 x 1.865 x 1.650 mm
Χώρος αποσκευών: 577/1.756 lt
Βάρος: 1.463 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us