Δοκιμή: Hyundai i10 1.2 MPi 84 PS

Δοκιμή: Hyundai i10 1.2 MPi 84 PS

Μικρό μόνο στο μάτι

Εισαγωγή

Στην εποχή των τούρμπο κινητήρων, των ηλεκτρικών και των ψηλών οχημάτων υπάρχουν ακόμα αληθινοί εκπρόσωποι της μικρής κατηγορίας με ατμοσφαιρικά μοτέρ και κόμπακτ διαστάσεις.

Το νέο i10 είναι ένα γνήσιο δείγμα και εκτός από το μέγεθος έχει και τη χάρη.

Εμφάνιση

Το i10 δεν περνά απαρατήρητο παρά το μικρό του όγκο. Οι σχεδιαστές του έδωσαν όμορφες καμπύλες και δούλεψαν αρκετά με τις λεπτομέρειες για να δημιουργήσουν μία σπορ εικόνα.

Τα εμπρός φωτιστικά σώματα “κοιτούν” αγριεμένα και από κάτω τους βρίσκεται η οκταγωνική μάσκα με τους προβολείς ημέρας.

Από πίσω η εικόνα είναι πιο λιτή σε σχέση με το εμπρος τμήμα αλλά παραμένει όμορφο.

Εσωτερικό – Χώροι

Λιτό και απέρριτο το εσωτερικό του αλλά ιδιαίτερα άνετο. Τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά η γενική εικόνα είναι πολύ καλή για την κατηγορία και δεν βρίσκεις σημεία στη συναρμογή που θα προβληματίσουν.

Πίσω από το τιμόνι βρίσκονται τα “παραδοσιακά” αναλογικά όργανα και στο κέντρο του ταμπλό μία σύγχρονη οθόνη αφής 8” που μοιάζει σχεδιαστικά σαν προέκταση του πίνακα οργάνων.

Η λειτουργία του κλιματισμού, ευτυχώς, γίνεται με φυσικά κουμπιά που βρίσκονται κάτω από τους κεντρικούς αεραγωγούς ενώ δεξιότερα και πάνω από το μεγάλο ντουλαπάκι υπάρχει μία εργονομική εσοχή για μικροαντικείμενα.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του i10 περιλαμβάνει τις βασικές λειτουργίες με καλά γραφικά.

Σε χώρους τώρα, το μικρό αυτοκίνητο της Hyundai είδε το μεταξώνιο του να μακραίνει κατά 4 εκατοστά, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, με αποτέλεσμα περισσότερους χώρους στο εσωτερικό του. Στις πίσω θέσεις θα κάτσουν παραπάνω από άνετα δύο ενήλικες επιβάτες σε βαθμό που εντυπωσιάζει για το μέγεθος του.

Ο χώρος των αποσκευών βέβαια δεν μεγάλωσε καθόλου και είναι στα 252 λίτρα και η αλήθεια είναι ότι χωράει μόνο μικρά κουτιά και καμιά τσάντα πλάτης αλλά πάντοτε υπάρχει η δυνατότητα τα πίσω καθίσματα να αναδιπλωθούν (1050 λτ).

Ασφάλεια

Το Hyundai i10 πήρε 3 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 69% στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  75 % στην προστασία των παιδιών,  52% στην προστασία των πεζών και 59% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Όταν το i10 αρχίσει να κινείται εκπλήσει ευχάριστα για ακόμα μία φορά με την οδηγική του ωριμότητα. Στην πόλη είναι παιχνιδάκι χάρη στο μέγεθος του και στο κοφτό τιμόνι ενώ η ανάρτηση διαχειρίζεται αξιοπρεπώς τις κακοτεχνίες του δρόμου.

Στον ανοιχτό δρόμο συμπεριφέρεται σαν αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και ταξιδεύει με περίσσεια άνεση και ταχύτητες εθνικής οδού. Είναι ευθύβολο, με καλή ηχομόνωση και δε θα κουράσει τους επιβαίνοντες σε μεγάλα ταξίδια ενώ συγχρόνως τα συστήματα αυτόματης πέδησης, προειδοποίησης σύγκρουσης και διατήρησης λωρίδας προσφέρουν έξτρα ασφάλεια.

Σε επαρχιακούς δρόμους με πολλές στροφές, το πλαίσιο του i10 δεν εμφανίζει μεγάλες κλίσεις και παραμένει φιλικό και προβλέψιμο ακόμα και αν αυξηθεί ο ρυθμός καθώς η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη. Το τιμόνι είναι μέτριο σε αίσθηση αλλά προσφαίρει καλή πληροφόριση.

Τέλος, τα φρένα του είναι προοδευτικά σε λειτουργία και ικανοποιητικά σε απόδοση.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Σε μία εποχή που οι μικροί τούρμπο κινητήρες βρίσκονται παντού το i10 φοράει έναν ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο των 1.197 κ.εκ με την ισχύ του να φτάνει τα 84 PS και η ροπή τα 118 Nm. Τα νούμερα από μόνα τους μπορεί να μη προκαλούν αλλά ο αρκετά γραμμικός και εύστροφος κινητήρας δεν θα τα βρει σκούρα σχεδόν πουθενά. Ο 1,2 MPi συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων με πολύ καλή αίσθηση και σωστή κλιμάκωση.

Όσον αφορά την κατανάλωση, το i10 κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κατανάλωσε 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ που διανύσαμε με το κατασκευαστή να δηλώνει 4,7 λίτρα. Επίσης σύμφωνα με τη Hyundai για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση το μικρό της όχημα χρειάζεται μόλις 12,6 και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 170 χλμ/ώρα.

Συμπέρασμα

Το νέο i10 είναι ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης αλλά διαθέτει χώρους για τους επιβάτες και οδηγική συμπεριφορά οχήματος μεγαλύτερης κατηγορίας. Θα κινηθεί άνετα τόσο μέσα όσο και έξω από την πόλη και η δύναμη του κινητήρα είναι όσο χρειάζεται για τα 935 του κιλά.

Η τιμή του βέβαια είναι λίγο υψηλότερη σε σχέση με τον ανταγωνισμό και θα μπορούσε να είναι και πιο οικονομικό στην κατανάλωση.

Θετικά:

  • Χώροι για τους επιβάτες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Συστήματα ασφαλείας
  • Αίσθηση κιβωτίου ταχυτήτων

Αρνητικά:

  • Τιμή

Θα Θέλαμε να έχει:

  • Λίγο μεγαλύτερο χώρο αποσκευών

Εξοπλισμός – Τιμή

H αρχική τιμή για το Hyundai i10 Fresh με το μικρότερο χιλιάρι κινητήρα των 67 ίππων είναι στις 11.490 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η πολύ πλούσια σε εξοπλισμό έκδοση Distictive που ξεκινάει από τις 14.640 ευρώ και αν προσθέσεις το μεταλλικό χρώμα και τη διχρωμία φτάνει τις 15.240.

Συγκεκριμένα το αυτοκίνητο διαθέτει, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών, φιμέ τζάμια, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια, κάμερα οπισθοπορίας, ηλεκτρονικό κλιματισμό, δισκόφρενα μπρος πίσω και τέλος το Πακέτο Προηγμένων Τεχνολογιών Ενεργητικής Ασφαλείας Hyundai SmartSenseTM με 10 συστήματα όπως Σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Λωρίδας, Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, Σύστημα Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού, Σύστημα Αυτόματης Ρύθμισης Υψηλής Σκάλας Φώτων,Σύστημα Προειδοποίησης Μετωπικής Σύγκρουσης, Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (χαμηλών ταχυτήτων), Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (μεσαίων ταχυτήτων), Σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (αναγνώριση πεζών), Σύστημα Περιοριστή Ταχύτητας, Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης σε Ανηφόρα, Συνεργασία Ηλεκτρικής Υποβοήθησης Τιμονιού (MDPS) και Ελέγχου Ευστάθειας (ESC), Στατικά Φώτα Στροφής.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης 1.197 cc
Ισχύς: 84 ps / 6.000 rpm
Ροπή: 118 Nm από τις 4.200 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Μηχανικό 5 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,6 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 171 km/h
Μέση κατανάλωση: 4,7 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 105-113 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 3.670 x 1.680 x 1.480 mm
Χώρος αποσκευών: 252-1050 lt
Βάρος: 935 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας