Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Q4 Veloce Ti 280 PS

Δοκιμή: Alfa Romeo Giulia Q4 Veloce Ti 280 PS

H απόλαυση ξεκινάει με Alfa

Εισαγωγή

Λίγα είναι τα αυτοκίνητα που σήμερα μπορούν να σε ξεσηκώσουν και να ξυπνήσουν μέσα σου αισθήματα και αισθήσεις που έχουν μπει στην φορμόλη εξαιτίας των δεκάδων αποστειρωμένων μοντέλων που βγαίνουν από τα εργοστάσια.

Η Giulia Veloce Q4 Ti όμως ανήκει σε αυτή τη μικρή ομάδα που υπόσχεται επί τη εμφανίσει ότι η εμπειρία οδήγησης πίσω από το τιμόνι της θα σου μείνει αξέχαστη.

Εμφάνιση

Η ομορφιά είναι υποκειμενική και μπορεί προσωπικά να μη θεωρώ τη Giulia ομορφότερη της 159, τουλάχιστον στο εμπρός μέρος, αλλά κάνει αρκετούς λαιμούς να στραβώνουν στο πέρασμά της ειδικά σε αυτό το χρώμα Blue Misano με τις εντυπωσιακές 19 άρες ζάντες και τα κίτρινα δισκόφρενα.

H μούρη είναι επιβλητική με το θυρεό της φίρμας να φιγουράρει στο κέντρο. Τα Led φωτιστικά σώματα, σε σχήμα σαν σταγόνες, γεμίζουν τη μάσκα και πάνε και λίγο προς τα φτερά.

Πίσω η εικόνα είναι πιο εντυπωσιακή καθώς ο υπέροχος διαχύτης της έκδοσης και η μικρή κάρμπον αεροτομή στο καπό δημιουργούν μία δυναμική εικόνα.

Εσωτερικό – Χώροι

Αφού τελειώσει το “χάζεμα” γύρω από τις καμπύλες της ήρθε η ώρα να πηδήξουμε στο εσωτερικό της που μας είναι βέβαια γνώριμο από την παλαιότερη συνάντησή μας με την πετρελαιοκίνητη ντίβα.

Για να μπεις στην Alfa θα ζοριστείς λίγο καθώς κάθεσαι χαμηλά και η κολόνα είναι λίγο μπροστά αλλά το ηλεκτρικό κάθισμα με τα αυτόματα μπρος πίσω που κάνει όταν είναι να βγεις και να μπεις βοηθάει να γίνει η διαδικασία με μεγαλύτερη άνεση.

Εκεί ξεκινάει ένα δεύτερο μαρτύριο για τις αισθήσεις καθώς δεν ξέρεις που να πρώτο κοιτάξεις και τι να πρώτο αγγίξεις. Το δερμάτινο τιμόνι της κρύβει από πίσω τα υπέροχα αλουμινένια παντελς που η αίσθηση τους είναι τέτοια που θέλεις να τα αγγίζεις συνέχεια σε σημείο που μπορεί οι γύρω σου να σε παρεξηγήσουν. Αφού κατάφερα να αποδεσμεύσω τα χέρια από το ζεστό πλέον αλουμίνιο δια της αφής μετράω τη σκληρότητα και την ποιότητα των υλικών του εσωτερικού της. Τα πλαστικά στην καμπίνα είναι τα περισσότερα ποιοτικά και μαλακά στην υφή και η συναρμογή αρκετά καλή και η Giulia δε θα αισθανθεί μειονεκτικά απέναντι στον premium ανταγωνισμό.

Ο λεβιές του επιλογέα του ZF αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων με συριακή λειτουργία θυμίζει τα αντίστοιχα της BMW στην εμφάνιση.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής 8,8 ιντσών που η λειτουργία της μπορεί να γίνει πολύ εύκολα και μέσω του περιστροφικού διακόπτη που θυμίζει επίσης οχήματα προερχόμενα από τη Γερμανία. Θετικό είναι πως η Alfa δεν επέλεξε τη λύση ακόμα μίας οθόνης και τα όργανα πίσω από το τιμόνι παρέμειναν αναλογικά με μία μικρή TFT ανάμεσα τους.

Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετές ενώ η εργονομία είναι εξαιρετική κυρίως όσων αφορά το τιμόνι και γενικά ότι βρίσκεται γύρω από τον οδηγό με τα δερμάτινα καθίσματα να προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη.

Οι πίσω θέσεις, αν και δεν το περιμένεις κοιτώντας την από έξω, είναι άνετες και θα φιλοξενήσουν 2 ενήλικες χωρίς παράπονα.

Τέλος ο χώρος αποσκευών έχεις 480 διαθέσιμα λίτρα και τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν.

Ασφάλεια

H Alfa Romeo Giulia πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 98% στην προστασία των ενήλικων επιβατών,  81 % στην προστασία των παιδιών,  69% στην προστασία των πεζών και 60% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Πάνω στο τιμόνι της Alfa, βρίσκεται ο ala Ferrari διακόπτης εκκίνησης και μπαίνεις αμέσως στο “παιχνίδι”. Αν η εμφάνιση είναι θέμα γούστου και σε κάποιους να “μην” αρέσει η Giulia, στο δρόμο δεν υπάρχει περίπτωση να μην την λατρέψει ο κάθε petrolhead ανεξαρτήτως φρονήματος.

Τετρακίνηση, κάρμπον διαφορικό, σώμα από αλουμίνιο, ZF αυτόματο κιβώτιο, 280 ίπποι και ατελείωτη πρόσφυση είναι όσα ζητάς από ένα σπορ αυτοκίνητο και όταν αυτό διαθέτει τέσσερις πόρτες και τέσσερα καθίσματα γίνεται ο πόθος του κάθε οικογενειάρχη και όχι μόνο.

Στον αυτοκινητόδρομο η σέξι Ιταλίδα παραμένει ευθύβολη, άνετη και αθόρυβη ανεξαρτήτου ταχύτητας και η αλήθεια είναι πως δεν έγραψα πολλά χιλιόμετρα εκεί καθώς με τραβήξαν τα βουνά.

Εκεί η τετρακίνητη Giulia, με την πισωκίνητη συμπεριφορά, καταπίνει τις στροφές αγνοώντας τους νόμους της φυσικής χάρη και στα ηλεκτρονικά που είναι φορτωμένη καθώς μοιράζουν την ισχύ στους τροχούς όπως πρέπει και όταν πρέπει. Η πληροφόρηση που φτάνει από το πολύ άμεσο τιμόνι στα χέρια του οδηγού είναι άψογη και η κάθε κίνηση των χεριών μεταφράζεται σε κίνηση των εμπρός τροχών. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει πολύ γρήγορα σχέσεις, είτε το ζητήσει ο οδηγός τραβώντας το αντίστοιχο paddle πίσω από το τιμόνι είτε όταν αποφασίζει μόνο του στη τελείως αυτόματη λειτουργία.

Η ανάρτηση είναι σφιχτή και δεν αφήνει το σώμα της να πάρει κλίση στις στροφές τονίζοντας τη σπορ εικόνα. Το πιο εντυπωσιακό όμως στη λειτουργία της είναι το πώς περνάει επάνω από τις κακοτεχνίες του δρόμου χωρίς να μεταφέρει τίποτα στην καμπίνα των επιβατών.

Τα τετραπίστονα φρένα της Alfa είναι το κερασάκι στην τούρτα στην οδηγική της συμπεριφορά καθώς είναι εντυπωσιακά σε απόδοση και γραμμικά στη λειτουργία τους.

Η αλήθεια είναι πως πριν την οδηγήσω είχα τις αμφιβολίες μου ως προς το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (την ήθελα με χειροκίνητο) και τη μη απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών αλλά μετά την συμβίωση μαζί της δεν θα άλλαζα τίποτα επάνω της. Όσο για το αν είναι παιχνιδιάρα, στην επιλογή Dynamic αφήνει το πίσω μέρος να γλιστρήσει όσο πρέπει για να την απολαύσεις.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Κάτω από το αλουμινένιο καπό της Giulia Veloce Q4 βρίσκεται ένας δίλιτρος τετρακύλινδρος κινητήρας τούρμπο απόδοσης 280 ίππων στις 5.250 σ.α.λ. και 400 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.250 σ.α.λ. Η απόδοση του είναι γραμμική χωρίς ξεσπάσματα με πολλά αποθέματα ροπής και μπορεί τα 510 ps της QV να προκαλούν δέος, τα 280 ps της Veloce είναι όσα πρέπει για να τα διαχειριστεί ο μέσος οδηγός.

Για τα πρώτα 0-100 χλμ/ώρα η βάρους 1.429 κιλών Giulia χρειάζεται μόλις 5,2 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 240 χλμ/ώρα.

Τέλος, να με συγχωρέσετε αλλά μετρήσεις για την πραγματική κατανάλωση της Veloce σε πραγματικές συνθήκες δεν έκανα καθώς ήθελα να την απολαύσω όσο το δυνατόν περισσότερο και το νούμερο θα ήταν πολύ πάνω από τα 6,9 λίτρα/100 χλμ που δίνει το εργοστάσιο.

Συμπέρασμα

Την Giulia, όπως και κάθε Alfa, δύσκολα την κρίνεις με το μυαλό αλλά αφήνεις την καρδιά να μιλήσει. Αυτή η Ιταλίδα όμως έχει αυτό που έψαχνε η Alfa Romeo τα τελευταία χρόνια και στην έκδοση Veloce Q4 Ti δεν έχει αντίπαλο στα χρήματα της. Εμφάνιση, επιδόσεις, χαρακτήρας και συμπεριφορά που βάζει νέα όρια στην κατηγορία είναι αυτά που θα λατρέψει κανείς επάνω της και τα ατού της απέναντι στον ανταγωνισμό.

Η facelift έκδοση βελτίωσε τα σημεία που “πονούσε” η πρώτη γενιά, όπως τα multimedia και τα συστήματα ασφαλείας βάζοντας μας δύσκολα να τις βρούμε αρνητικά.

Θετικά:

  • Εμφάνιση
  • Κινητήρας
  • Σπορ χαρακτήρας
  • Εικόνα εσωτερικού
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Φρένα

Αρνητικά:

  • Άνεση στο μπες – βγες
  • Τιμή

Θα θέλαμε να έχει:

  • Να απενεργοποιούταν το ESP ( για να μας φύγει η περιέργεια που μπορούμε να τη φτάσουμε )

Εξοπλισμός – Τιμή

Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν η Veloce Q4 Ti και για να την αποκτήσει κάποιος χρειάζεται 65.000 ευρώ αλλά τον ανταμείβει με πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού με μνήμη, διζωνικό κλιματισμό, cruise control με speed limiter, ALFA D.N.A., σπορ καθίσματα με δέρμα και Alcantara, οθόνη αφής 8,8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορίας, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, κίτρινες δαγκάνες φρένων, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, paddles στο τιμόνι, carbon pack, δερμάτινο θερμαινόμενο τιμόνι, πακέτο Drive Assistance και πολλά ακόμα. Η βασική έκδοση της Giulia 2.0 TB των 200 ίππων ξεκινάει από τα 43.500 ευρώ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος τούρμπο βενζίνης 1.995 cc
Ισχύς: 280 ps / 5.250 rpm
Ροπή: 400 Nm από τις 2.250 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 8 σχέσεων
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,2 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 240 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,9 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 156 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.643 x 1.860 x 1.411 mm
Χώρος αποσκευών: 480 lt
Βάρος: 1.429 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας