Ο Akio Toyoda “ξαναχτυπά”: Δεν είναι μονόδρομος η ηλεκτροκίνηση
Ο Akio Toyoda “ξαναχτυπά”: Δεν είναι μονόδρομος η ηλεκτροκίνηση
και σίγουρα δεν είναι ένας απλός γραφικός τύπος
Δεν είναι μυστικό οτι η Toyota είναι μία από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως που δεν έχει “σκύψει” ακόμη το κεφάλι μπροστά στη λαίλαπα των ηλεκτρικών αυτοκίνητων. Οι κατευθύνσεις-εντολές που έχουν δώσει τόσο η Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και γενικότερα ο ΟΗΕ για περιορισμό των ρύπων των οχημάτων και σταδιακή εξάλειψή τους έχουν οδηγήσει τυφλά τις ευρωπαϊκές κυρίως εταιρίες στην υιοθέτηση αποκλειστικά της ηλεκτροκίνησης ως μοναδικού “καυσίμου” των αυτοκινήτων.
Από την άλλη μεριά, είναι γνωστό εδώ και μερικά χρόνια οτι στην Ιαπωνία – που επίσης “πνίγεται” από τα καυσαέρια – η Toyota δεν ακολουθεί πιστά αυτόν τον δρόμο. Ο πρόεδρος της και CEO, της φίρμας, Akio Toyoda, έχει δηλώσει πολλές φορές οτι είναι αντίθετος στην αποκλειστική υιοθέτηση του ηλεκτρικού ρεύματος ως μοναδική πηγή κίνησης των οχημάτων. Και μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ο η Toyota επιμένει να είναι…αντιρρησίας καθώς έχει ξοδέψει τρομερά μεγάλα χρηματικά ποσά στην έρευνα και ανάπτυξη τόσο των υβριδικών κινητήρων όσο και της υδρογονοκίνησης ως καύσιμο σε θερμικό μοτέρ αλλά και και σε ηλεκτρικό κινητήρα. Και προφανώς δεν θέλει όλα τα χρήματα απλώς να πεταχτούν στα σκουπίδια. Αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι…
Σε πολύ πρόσφατες δηλώσεις του στην Ταϊλάνδη όπου παρουσιάστηκε το…ηλεκτρικό Hilux, ο Toyoda ούτε λίγο ούτε πολύ είπε οτι πλέον υπάρχει μια σιωπηλή πλειοψηφία κόσμου σε όλον τον πλανήτη που αρχίζει να αναρωτιέται αν η ηλεκτροκίνηση είναι ο μοναδικός δρόμος για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Και μάλιστα του άμεσου, των επόμενων λίγων χρόνων που έρχονται.
Συνέχισε λέγοντας πως πιστεύει στο αναλογικό μοίρασμα της “πίτας” και οτι η μείωση των ρύπων παγκοσμίως θα έρθει μόνο από την συνδυασμένη χρήση πολλών μορφών ενέργειας ταυτόχρονα. Ορυκτά καύσιμα, υβριδικά μοτέρ, υδρογονοκίνηση, ηλεκτροκινητήρες και ενεργειακές κυψέλες είναι το μέλλον της αυτοκίνησης. Με λίγα λόγια όχι η αποκλειστική χρήση μπαταριών, αμπέρ και βόλτ θα προσθέταμε εμείς!
Ειρωνεία της τύχης; Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν “κόλλημα” με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τροφοδοτούν τις έρευνες τους από τις τεράστιες πωλήσεις των μοντέλων τους με θερμικό μοτέρ…
Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας