Δοκιμή: Suzuki S-Cross 1.4 24V Hybrid 2WD

Δοκιμή: Suzuki S-Cross 1.4 24V Hybrid 2WD

Ένα ολοκληρωμένο crossover

Εισαγωγή

Ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της Suzuki αλλά και της ελληνικής αγοράς, το S-Cross ανανεώθηκε, περισσότερο τεχνολογικά και συνεχίζει να κεντρίζει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού.

Το facelift της τρίτης γενιάς του μοντέλου διαθέτει υβριδικά σύνολα και περισσότερα συστήματα ασφαλείας.

Εμφάνιση

Χωρίς ουσιαστικές αλλαγές στην εμφάνιση το ανανεωμένο S-Cross καταφέρνει να ξεχωρίζει. Εμπρός είναι αρκετά δυναμικό με τη μεγάλη μάσκα και τους με τους LED προβολείς 3 σημείων αλλά και τα διακοσμητικά – προστατευτικά που θέλουν να τονίσουν τον off road χαρακτήρα του.

Στο πίσω μέρος η φιλοσοφία παραμένει ίδια, με πλαστικά στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα για off road style και τα μεγάλα LED φώτα να κλέβουν τις εντυπώσεις.

Εσωτερικό – Χώροι

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του S-Cross δε θα βρεις διαφορές με το pre face lift μοντέλο και αν εξαιρέσεις την οθόνη 9 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό θυμίζει αυτοκίνητο προ οθονών εποχής και αυτό δεν είναι ιδιαίτερα και κακό. Μπορεί να μην εντυπωσιάζει σχεδιαστικά αλλά είναι εργονομικό και τα φυσικά κουμπιά βοηθάνε να βρεις τα πάντα και με κλειστά τα μάτια.

Η εικόνα στο εσωτερικό του δεν είναι premium καθώς στο ταμπλό τα περισσότερα πλαστικά είναι σκληρά, εκτός από ένα κεντρικό σημείο που είναι πιο μαλακά, αλλά η συναρμογή είναι πολύ καλή. Το infotainment system δεν είναι από τα κορυφαία της κατηγορία αλλά διαθέτει τα βασικά και είναι εύκολο στη χρήση του. Επίσης εξοπλίζεται και με πανοραμική κάμερα 360 μοιρών για ευκολία στο παρκάρισμα.

Πίσω από το τιμόνι επιμένει “παραδοσιακά” και τα όργανα είναι αναλογικά με μία μικρή οθόνη ανάμεσα σε ταχύμετρο και στροφόμετρο.

Σε χώρους το S-Cross δεν θα αφήσει κανέναν ανικανοποίητο καθώς στα 4,3 μέτρα μήκος του και 1,78 πλάτος θα βολευτούν άνετα και 5 επιβάτες. Ο χώρος ανάμεσα στα γόνατα των πίσω επιβατών και τα εμπρός καθίσματα είναι επαρκής ενώ και ο χώρος για το κεφάλι είναι ικανοποιητικός για τους ενήλικους επιβάτες.

Το πόρτμπαγκαζ είναι αρκετά τετραγωνισμένο και έχει χωρητικότητα 430 λίτρων που είναι ικανοποιητικά για την κατηγορία και με τα καθίσματα σε ανάκληση (60/40) φτάνει τα 1230 λίτρα.

Στο δρόμο

Το S-Cross είναι αρκετά ισορροπημένο και άνετο στο δρόμο. Μέσα στη πόλη ο μαζεμένος όγκος του και η άνετη ανάρτηση το καθιστούν ιδανικό μέσω για τις καθημερινές μετακινήσεις. Σε επαρχιακούς δρόμους θα κινηθεί σβέλτα χωρίς να εμφανίζει μεγάλες κλήσεις στις στροφές, το τιμόνι έχει σχετικά καλή πληροφόρηση αλλά δεν προδιαθέτει για σπορ οδήγηση. Το κοντό σε κλιμάκωση 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (έχει λίγο χαλαρή αίσθηση στο κούμπωμα) και ο ζωηρός κινητήρας βοηθάνε στο να μη “μένεις” εύκολα από ισχύ.

Στον αυτοκινητόδρομο είναι επίσης άνετο και ευθύβολο με την καμπίνα να διαθέτει καλή ηχομόνωση.

Το προσθιοκίνητο S-Cross χάρη και στα 175 χλστ. που το χωρίζουν από το έδαφος θα κινηθεί άνετα και σβέλτα σε πατημένους χωματόδρομους χωρίς να κοπανάει ιδιαίτερα αλλά λίγο θα ταρακουνήσει τους πίσω επιβάτες.

Κινητήρας – Επιδόσεις

Ο S-Cross της δοκιμής φοράει κάτω από το καπό ένα 1.373 κ.εκ. τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα απόδοσης 129 ίππων και 235 Nm ροπής και συνεργάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48Volt με ηλεκτροκινητήρα 14 ίππων και 53 Nm ροπής που βοηθάει στις επιταχύνσεις κυρίως μέσα στην πόλη.

Το θερμικό μοτέρ είναι αρκετά εύστροφο και ζωηρό και κινεί άνετα τα 1.240 κιλά του αυτοκινήτου. Από στάση τα πρώτα 100χλμ/ώρα έρχονται σε 9,5 δευτ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 195 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν στα 6,7λτ/100χλμ με το εργοστάσιο να δηλώνει 5.4 λτ/100χλμ εργοστασιακή κατανάλωση.

Συμπέρασμα

Το S-Cross της Suzuki είναι ένα αρκετά ισορροπημένο αμάξι που μπορεί να καλύψει εύκολα και άνετα τις ανάγκες μίας οικογένειας τόσο για τις μετακινήσεις της εντός πόλης όσο και για τις εκδρομές της εκτός πόλης, εντός και εκτός ασφάλτου. Οδηγικά θα ικανοποιήσει σε όλους τους τομείς τον μέσο οδηγό

Οι χώροι στο εσωτερικό του είναι καλοί, διαθέτει αρκετά πλούσιο εξοπλισμό και πληθώρα συστημάτων ασφαλείας και όλα αυτά σε μία πολύ δελεαστική τιμή. Στα αρνητικά θα βάλουμε τόσο τη ποιότητα του εσωτερικού με τα σκληρά υλικά αλλά και το design του που είναι απλό και λιτό σε σχέση με άλλα μοντέλα της κατηγορίας του.

Θετικά:

  • Εργονομία
  • Χώροι για τους επιβάτες
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Κινητήρας
  • Άνεση ανάρτησης

Αρνητικά:

  • Χαλαρή αίσθηση κιβωτίου στο κούμπωμα

Θα θέλαμε να έχει:

  • Λίγο καλύτερο design στο εσωτερικό του

Εξοπλισμός – Τιμή

Η αρχική τιμή του S-Cross 1.4 Hybrid GL 2WD είναι στις 22.680 ευρώ. Η πλούσια έκδοση1.4 Hybrid 2WD GL+ της δοκιμής μας ξεκινάει από τις 24.880 ευρώ. Στο εξοπλισμό του περιλαμβάνει: Drive monitoring System που αναγνωρίζει την κόπωση του οδηγού, συστήματα ασφαλείας όπως Lane Keep Assist, Speed Assistant, ζάντες 17 ιντσών, κάμερα 360 μοιρών, θερμαινόμενα καθίσματα, Led φώτα, διζωνικός κλιματισμός , ράγες οροφής και πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: Τετρακύλινδρος βενζίνης τούρμπο 1.373 cc  24V hybrid
Ισχύς: 129PS/5000σ.α.λ.
Ροπή:  235Nm/2000-3000σ.α.λ.
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Μηχανικό 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς 
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,5 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Μέση κατανάλωση: 5.4 WLTP (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 121-122 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.305 x 1.785 x 1.580 mm
Χώρος αποσκευών: 430/1230 lt
Βάρος: 1240 kg

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us