Δοκιμή: Jeep Avenger e-Hybrid 100PS
Δοκιμή: Jeep Avenger e-Hybrid 100PS
Πρακτικό, όμορφο και με χαρακτήρα
Εισαγωγή
To Jeep Avenger ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα σαν ηλεκτρικό και κατέκτησε μάλιστα τον τίτλο του Ευρωπαϊκού αυτοκινήτου της χρονιάς.

Γι’ αυτούς όμως που η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πρακτική στην καθημερινότητά τους υπάρχει, πέρα από την βενζινοκίνητη έκδοση που οδηγήσαμε και υβριδική έκδοση e-hybrid.
Εμφάνιση
Η μάσκα με τα επτά κάθετα χωρίσματα είναι το σήμα κατατεθέν των Jeep και δε θα μπορούσε να λείπει από το Avenger και πέρα από το διακριτικό “e” δεν μπορείς να ξεχωρίσεις την υβριδική έκδοση από την απλή βενζίνη.

Η σχεδίαση είναι μοντέρνα και διαθέτει δυναμικά στοιχεία στην εμφάνισή του όπως οι φουσκωμένοι θόλοι και τα πλαστικά που βρίσκονται περιμετρικά του αυτοκινήτου.

Γενικά χωρίς πολλές υπερβολές καταφέρνει να ξεχωρίζει και το κυριότερο, έχει χαρακτήρα.
Εσωτερικό – Χώροι
Το εσωτερικό του είναι ευχάριστο, ευρύχωρο εμπρός, αρκετά εργονομικό με λιτή σχεδίαση και πλαστικά που είναι σκληρά αλλά η συναρμογή είναι πολύ καλή.

Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής 10.25” για το infotainment, το μενού του οποίου είναι εύκολο στη χρήση και τα γραφικά της οθόνης πολύ καλά και παρόλο που οι περισσότερες λειτουργίες γίνονται μέσα από το μενού της οθόνης στα θετικά βάζουμε ότι υπάρχουν και μερικά φυσικά κουμπιά για τις βασικές λειτουργίες. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει μία οθόνη για πίνακα οργάνων που μπορείς εύκολα να αλλάξεις τη διαμόρφωση των ενδείξεων της.

Επίσης πολύ πρακτικός αλλά και όμορφος είναι και ο χώρος στην κεντρική κονσόλα που διαθέτουν το ηλεκτρικό και υβριδικό μοντέλο, λόγω απουσίας του λεβιέ ταχυτήτων. Συνολικά 34 λίτρα είναι διαθέσιμα σε διάφορες θήκες μέσα στην καμπίνα του.

Το μήκος του Avenger μόλις που ξεπερνάει τα 4 μέτρα αλλά στο εσωτερικό του έχει γίνει καλή διαμόρφωση χώρου και οι πίσω επιβάτες θα βολευτούν έστω και οριακά στα καθίσματά του.

Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης καλός για την κατηγορία του, δεν έχει χάσει όγκο λόγω της μπαταρίας σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση, διαθέτει 380 λτ διαθέσιμου χώρου και με τα καθίσματα στην ανάκληση αγγίζει τα 1.275λτ.
Ασφάλεια
To Jeep Avenger πήρε 3 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 79% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 70% στην προστασία των παιδιών, 59% στην προστασία των πεζών και 53% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Η εμπειρία μας από το βενζινοκίνητο Avenger ήταν η καλύτερη και μας απέδειξε ότι είναι ένα οδηγοκεντρικό σύνολο και το υβριδικό Avenger απλά είναι λίγο πιο άνετο χάρη στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Το τιμόνι είναι άμεσο με σωστό βάρος, η σφιχτή ανάρτηση δένει άψογα με το στιβαρό πλαίσιο χαρίζοντας του σπορ συμπεριφορά και είναι απολαυστικό σε δρόμους με στροφές ενώ ο ωραίος ήχος του κινητήρα συμπληρώνει τον έντονο χαρακτήρα του .

Μέσα στην πόλη, πέρα από τον μικρό του όγκο, το αυτόματο κιβώτιο προσφέρει ευκολία και άνεση και οι αλλαγές σχέσεων γίνονται πολύ ομαλά όπως και η εναλλαγή από το ηλεκτρικό στο θερμικό κινητήρα. Βέβαια ο ηλεκτροκινητήρας είναι κυρίως για την εκκίνηση και μπορεί να κινηθεί κάποια μέτρα με χαμηλή ταχύτητα.
Στον αυτοκινητόδρομο είναι ευθύβολο και μπορεί να ταξιδεύει γρήγορα χωρίς να προβληματίζει ενώ η καμπίνα έχει καλή ηχομόνωση συμβάλλοντας στην άνεση στα πολύωρα ταξίδια.

Μιας και μιλάμε για Jeep όμως, παρόλο που είναι προσθιοκίνητο, πρέπει να δούμε και τις δυνατότητές του εκτός δρόμου . Από το έδαφος το χωρίζουν 20 εκατοστά, νούμερο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας ενώ έκτος από τα προγράμματα Eco, Normal και Sport διαθέτει και Selec-Terrain system για άμμο (sand) ,χιόνι (snow), λάσπη (Mud) καθώς και Hill Descent.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Το υβριδικό Avenger φοράει τον ίδιο τρικύλινδρο κινητήρα 1.199 κ.εκ. απόδοσης 100 ίππων και 205 Nm ροπής και στην περίπτωση του υπάρχει και ένας ηλεκτροκινητήρας 29 ίππων που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο εξάρι e-DCS κιβώτιο ταχυτήτων. Η μπαταρία τεχνολογίας Li-Ion 48v έχει χωρητικότητα 0.9 kWh και το όλο σύστημα έχει προσθέσει περίπου 60 κιλά στο όχημα. Ο ηλεκτροκινητήρας δεν δουλεύει όταν δουλεύει ο βενζινοκινητήρας και γι’ αυτό η ονομαστική ισχύς του οχήματος είναι μόνο τα 100 hp του βενζινοκινητήρα και δεν προστίθενται και του ηλεκτροκινητήρα.

Η τελική ταχύτητα του αγγίζει τα 184 χλμ/ώρα και το σπριντ των 0-100χλμ/ώρα γίνεται σε 10,6 δευτ. Γενικά ο θερμικός κινητήρας είναι αρκετά εύστροφος και δίνει την αίσθηση ότι είναι πιο δυνατός από αυτά που λένε τα νούμερα. Τώρα και για να πάμε στο ζητούμενο του υβριδικού που δεν είναι άλλο από τη κατανάλωση, εμείς γράψαμε σε μικτές συνθήκες 6.5 λίτρα ανά 100 χλμ (με το εργοστάσιο να ανακοινώνει 5,1 λτ/100χλμ.). Είχαμε δει 7,2λτ/100χλμ με την έκδοση μόνο βενζίνης.
Συμπέρασμα
Το μικρό Jeep Avenger έχει χαρακτήρα, όπως θα έπρεπε άλλωστε, για να φέρει το σήμα της Jeep. Οδηγικά είναι ευχάριστο διαθέτει σπορ προσανατολισμό στο στήσιμο του αλλά και λίγο παραπάνω ικανότητες εκτός δρόμους από το σύνολο της B SUV κατηγορίας.

Σε χώρους είναι ικανοποιητικό για τους επιβάτες και ο χώρος αποσκευών πολύ καλός για την κατηγορία. Ο κινητήρας έχει ωραία χροιά και είναι αρκετά “ζωηρός” ενώ το αυτόματο κιβώτιο προσφέρει έξτρα άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις. Το design και μέσα και έξω είναι ωραίο και μόνο τα σκληρά πλαστικά χαλάνε λίγο την εικόνα.
Θετικά:
- Οδηγική συμπεριφορά
- Ήχος και απόδοση κινητήρα
- Εκτός δρόμου δυνατότητες για την κατηγορία
- Εργονομία – χώροι για μικροαντικείμενα
Αρνητικά:
- Σκληρά πλαστικά
Θα θέλαμε να έχει:
- Περισσότερη αυτονομία από το υβριδικό σύστημα
Εξοπλισμός – Τιμή
H αρχική τιμή του Jeep Avenger LONGITUDE 1.2T είναι στα 24.267 ευρώ και η αρχική τιμή της e-Hybrid έκδοσης στα 26.767 ευρώ. Η έκδοση της δοκιμής μας κοστολογείται στις 27.942 ευρώ και περιλαμβάνει stone Grey χρώμα με μαύρη οροφή, πακέτο lether, ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή, Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, Οθόνη πίνακα οργάνων 10”, Σύστημα Infotainment 10.25”, Υπηρεσίες Connectivity, Adaptive Cruise Control (ACC), Αυτόνομη πέδηση εκτάκτου ανάγκης με αναγνώριση πεζών και μοτοσυκλετιστών, Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, Σύστημα ελέγχου κατάβασης, Σύστημα Selec-Terrain, Σύστημα infotainment με Navi και πολλά ακόμα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Τρικύλινδρος τούρμπο βενζίνης 1199 cc + e-Hybrid 48V Li-Ion
Ισχύς: 100PS/5.000 rpm 29PS/55Nm
Ροπή: 205 Nm / 2.750 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 6 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.6 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 184 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,1 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 111 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.084 x 1.776 x 1.528 mm
Χώρος αποσκευών: 380/1275 lt
Βάρος: 1.210 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας
