Αφιέρωμα: Alfa Romeo Brera

Αφιέρωμα: Alfa Romeo Brera

Ένα έργο τέχνης σε τέσσερις τροχούς αλλά το αδίκησαν οι επιλογές κινητήρα

Pinacoteca di Brera, από εκεί εμπνεύστηκε η Alfa Romeo το όνομα του αυτοκινήτου της και όχι άδικα καθώς θα μπορούσε να αποτελεί έκθεμα της συγκεκριμένης πινακοθήκης.

Ένα αυτοκίνητο που η ομορφιά του μάγεψε τους πάντες όταν παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο το 2002 στη διεθνή έκθεση της Γενεύης και δε θα μπορούσε να κάνει αλλιώς καθώς για το σχεδιασμό της εργάστηκαν το στούντιο Italdesign του Giorgetto Giugiaro.

Tότε η Brera εκτός από εμφάνιση είχε και καρδιά και τι καρδιά, έναν V8 της Maserati που έστελνε την ισχύ του και στους τέσσερις τροχούς. Όλο αυτό το πακέτο ήταν αρκετό για να κάνουν τη Brera ένα από τα πιο όμορφα Concept car της χρονιάς με το σχεδιαστή της να κερδίζει το βραβείο Compasso d’Oro.

Αφού άρεσε τόσο πολύ στο κοινό δεν ήθελε και πολύ σκέψη από τους ανθρώπους της Alfa Romeo για να αποφασίσουν να τη βγάλουν στη παραγωγή ως αντικαταστάτη της GTV, έτσι και έγινε. Το 2005 παρουσιάστηκε η έκδοση παραγωγής ένα 2+2 coupe, χωρίς πολλές διαφορές εξωτερικά από το πρωτότυπο αλλά οι διαφορές ήταν κάτω από το καπό όπου τη θέση του V8 πήραν μικρότεροι κινητήρες αλλά το σημαντικότερο, δεν είχαν την υπογραφή της “μαμάς” Alfa.

Αυτό οφείλονταν στο κλείσιμο της γραμμής παραγωγής των κινητήρων της Alfa Romeo και ως αποτέλεσμα τη θέση των Τwin Spark και V6 Busso που φορούσαν οι GTV και GT πήραν τα μοτέρ της GM.

Αυτό για τους Alfisti ήταν προδοσία παρόλο που ο 2.2 JTS των 185 ίππων και ειδικά ο 3.2 JTS V6 έδιναν ικανοποιητικές επιδόσεις στην Ιταλίδα, 8,6 δευτερόλεπτα και 7 δευτερόλεπτα για το 0-100 αντίστοιχα.

Οι επιδόσεις αυτές βέβαια υπολείπονταν σε σχέση με άλλες σπορ κατασκευές της εποχής που είχαν υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες και επίσης ένα άλλο μειονέκτημα της Brera ήταν τα παραπάνω κιλά της, ειδικά στην τετρακίνητη έκδοση Q4 με τον V6 κινητήρα.

Έτσι η Brera που παρουσιάστηκε ως ένα concept supercar με V8 κινητήρα ήρθε στη ζωή ως ένα sport coupe χωρίς όμως να έχει μία οδηγική συμπεριφορά που αρμόζει σε ένα σπορ coupe αλλά περισσότερο σε ένα Gran Turismo όχημα για άνετα ταξίδια. Λάτρευε τις ανοιχτές καμπές και έστριβε ατσαλάκωτη με πολλά αλλά στα κλειστά κομμάτια το βάρος της ήταν εμπόδιο.

Η Alfa Romeo άργησε να καταλάβει το λάθος της και όταν ήρθε ο 1.8ΤΒΙ με τους 200 ίππους ήταν πια στο τέλος της παραγωγής της. Τα λιγότερα κιλά του κινητήρα και το τούρμπο δώσαν στην Ιταλίδα το σπορ χαρακτήρα που της έλειπε.

Αλλά η απόφαση είχε ληφθεί.

Η παραγωγή της Brera σταμάτησε το 2010 καθώς η εμπορική της πορεία δεν εκπλήρωσε της προσδοκίες της φίρμας. Μόλις 21.786 μονάδες πουλήθηκαν σε αυτό το διάστημα.

Σίγουρα η Brera είναι ένα αμάξι που θα το αδικήσεις αν το συγκρίνεις με τα ίδια κριτήρια των άλλων οχημάτων. Είναι ένα έργο τέχνης σε τέσσερις τροχούς με Ιταλική καρδιά. Τη θέλεις για να την βλέπεις κάθε μέρα στο γκαράζ σου και να χαζεύεις τις καμπύλες της ή να την έχει ο γείτονας για να την θαυμάζεις κάθε μέρα.

Η Brera είναι “Μοναδική” και όχι άδικα. Eίναι ένα αμάξι που η αξία της θα ανέβει τα επόμενα χρόνια καθώς θα είναι συλλεκτική. Ένα αμάξι που θα μπορούσε να είναι supercar αλλά έγινε πιο προσιτή. Ίσως γι’ αυτό δεν εκτιμήθηκε; Ποιος ξέρει. Άβυσσος η ψυχή των Alfisti και των petrohead’s.

Αξίζουν άραγε μερικά δεύτερα στο 0-100 και λίγα κιλά λιγότερα για να αρνηθείς κάτι τόσο όμορφο; Ιδού η απορία!

Μερικά από βραβεία που κέρδισε η Brera:

  • Best of Show Concept car από το Autoweek
  • Best of Show πρωτότυπο στη Villa d’Este Concorso D’Eleganze
  • Most Beautiful Car in the World 2006 από στο International Automobile Festival
  • European Automotive Design Award 2006

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Contact Us