Όσα δεν ξέρεις για την Alpina και θέλεις να μάθεις

Όσα δεν ξέρεις για την Alpina και θέλεις να μάθεις

από τη γραφομηχανή στα supercar πολυτελείας

Αν παρακολουθείς τα γερμανικά σπορ αυτοκίνητα ή τον κόσμο του tuning, σίγουρα θα έχεις ακούσει το όνομα Alpina. Πρόκειται ουσιαστικά για τη BMW εκδοχή της AMG. Όπως και η AMG στα πρώτα της χρόνια, έτσι και η Alpina δεν ανήκε επίσημα στους Βαυαρούς, όμως επειδή σχεδόν αποκλειστικά δούλευε πάνω στα μοντέλα της βαυαρικής φίρμας, έγινε συνώνυμη με αυτήν.

Κι όμως, η Alpina δεν περιορίστηκε μόνο στα αυτοκίνητα με το μπλε άσπρο σήμα στο καπό. Έδωσε το παρών και σε άλλα project, προσφέροντας τεχνογνωσία και εξέλιξη σε οχήματα που δεν ανήκαν στους Γερμανούς. Όπως αποκαλύπτεται και σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο MotoManTV, η ιστορία της Alpina κρύβει πολλές άγνωστες λεπτομέρειες. Μάλιστα, η πορεία της μάρκας δεν ξεκίνησε καν από τον χώρο του αυτοκινήτου.

Η συνέντευξη έγινε με τον Andreas Bovensiepen, τον σημερινό CEO της Alpina. Γιο του ανθρώπου που ξεκίνησε το όνομα θρύλο του γερμανικού tuning, το οποίο πρόσφατα πέρασε στα χέρια της BMW.

Η Alpina δεν περιορίστηκε ποτέ μόνο στη δημιουργία «πειραγμένων» BMW με το δικό της λογότυπο. Έχει βάλει το χέρι της σε πολλά “μωρά” του ομίλου, δουλεύοντας ακόμα και σε project που ο μέσος φίλος της μάρκας δεν θα φανταζόταν. Για παράδειγμα, η Alpina συμμετείχε στη ρύθμιση της ανάρτησης του αμιγώς ηλεκτρικού Mini. Αλλά και στο τελικό σετάρισμα του stability control ενός μοντέλου της Rolls Royce.

Επιπλέον, η Alpina είχε λόγο και σε άλλες περιπτώσεις. Παράδειγμα η σχεδίαση αξόνων για την Toyota GR Supra. Και σαν να μην έφταναν αυτά, ο Bovensiepen υπαινίσσεται ότι συνεργασία υπήρξε ακόμη και με τη BMW Motorrad. Το τμήμα μοτοσυκλέτας της φίρμας.

Το πιο απρόσμενο, όμως, είναι πως η Alpina δεν ξεκίνησε καν ως εταιρεία αυτοκινήτου. Ο Bovensiepen αποκάλυψε ότι η αρχική επιχείρηση της οικογένειας, υπό τη διεύθυνση των παππούδων του, κατασκεύαζε… γραφομηχανές. Μετά από χρόνια η εταιρεία πουλήθηκε, όμως το όνομα «Alpina» έμεινε στην οικογένεια.

Κάπου εκεί εμφανίζεται ο πατέρας Bovensiepen, φανατικός petrolhead της εποχής. Αναζητώντας ένα γρήγορο αμάξι για να πηγαίνει βόλτα την οικογένεια. Δεν τον κέρδισε ποτέ η Mercedes. Tην έβλεπε υπερβολικά συντηρητική. Και μεταξύ μας, δεν είχε άδικο. Έτσι αγόρασε μια BMW 1500, πάνω στην οποία ανέπτυξε ένα κιτ με Weber καρμπυρατέρ.

Η τύχη και το timing βοήθησαν, Λίγο μετά η BMW λάνσαρε την 1800. Δυνατότερη και μεγαλύτερου κυβισμού, και οι κάτοχοι της 1500 αναζήτησαν τρόπους να ακολουθήσουν. Το κιτ της Alpina είχε τόσο επιτυχημένη φήμη, που ο τότε διευθυντής πωλήσεων της BMW δεχόταν να καλύπτει την εργοστασιακή εγγύηση ακόμα κι αν το αυτοκίνητο είχε τοποθετημένο το κιτ της Alpina.

Όπως λέει και ο Bovensiepen, ο πατέρας του δεν είχε εξαρχής σκοπό να αφιερωθεί αποκλειστικά στη BMW. Απλώς, τα αυτοκίνητα που παρουσίαζε η βαυαρική φίρμα στα ’60s και ’70s τον εντυπωσίαζαν τόσο, ώστε δεν ένιωσε ποτέ την ανάγκη να κοιτάξει αλλού. Έτσι γεννήθηκε η σχέση που έμελλε να γίνει ιστορική.

Σήμερα, το όνομα Alpina ανήκει εξ ολοκλήρου στη BMW, η οποία απέκτησε την εταιρεία τον Μάρτιο του 2022. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η οικογένεια Bovensiepen εγκατέλειψε το πάθος της για το ανεξάρτητο tuning. Ο Andreas και ο αδερφός του δημιούργησαν μια καινούργια εταιρεία με το δικό τους όνομα, συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση.

Μάλιστα, φέτος παρουσίασαν και το πρώτο τους δημιούργημα. Το Bovensiepen Zagato. Όπως μαρτυρά το όνομα, η αισθητική επιμελήθηκε από τον διάσημο ιταλικό οίκο Zagato, ενώ κάτω από το καπό κρύβεται μια BMW M4 Cabrio, μεταμορφωμένη όμως σε κάτι πιο ξεχωριστό. Η ανάρτηση έχει ξαναδουλευτεί, η ισχύς ξεπερνά τους 600 ίππους, κι έτσι το αποτέλεσμα παραμένει πιστό στο DNA της οικογένειας. Σπορ, εκλεπτυσμένο και γνήσια χειροποίητο.

Bovensiepen Zagato

Συμπερασματικά, ο φίλος του αυτοκινήτου σήμερα έχει δύο δρόμους. Να απολαύσει την πιο «επίσημη» και Alpina που ανήκει στη BMW, ή να αναζητήσει το αυθεντικό, ανεξάρτητο μεράκι των Bovensiepen μέσα από την καινούργια τους φίρμα. Όπως και να το δει κανείς, η παράδοση συνεχίζεται.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Contact Us