Δοκιμή: Audi A3 Allsteet 35 TFSI 150PS S-Tronic
Δοκιμή: Audi A3 Allstreet 35 TFSI 150PS S-Tronic
Ένα Hatchback με off road εμφάνιση
Εισαγωγή
Σε μία εποχή που τα SUV’s κυριαρχούν στη προτίμηση του αγοραστικού κοινού πολλές εταιρίες παρουσιάζουν και “ψηλές” εκδόσεις των “κλασικών” μοντέλων τους για να πάρουν ένα μερίδιο από την αγορά.

Ένα τέτοιο ψηλό όχημα είναι και το A3 Allstreet της Audi που ψήλωσε και απέκτησε πιο περιπετειώδη εμφάνιση.
Εμφάνιση
To Α3 Allstreet ξεχωρίζει αμέσως από το απλό αδελφάκι του και πέρα από την μεγαλύτερη απόσταση, +3cm που το χωρίζει από το έδαφος, στο εμπρός μέρος ο φουσκωμένος προφυλακτήρας διαθέτει ασημένιες λεπτομέρειες χαμηλά στη ποδιά αλλά και στις ψεύτικες εισαγωγές αέρα.

Όμορφα είναι τα LED φωτιστικά σώματα εμπρός και η μαύρη μάσκα με το σήμα της AUDI πάνω της.

Οι ασημί ράγες στην οροφή θέλουν να τονίσουν τον off road χαρακτήρα του ενώ και περιμετρικά υπάρχουν μαύρα προστατευτικά για τους θόλους και τα μαρσπιέ.

Στο πίσω μέρος το μαύρο λογότυπο Α3 και το μαύρο σήμα κάνουν αντίθεση πάνω στο κίτρινο του αυτοκινήτου. Αεροτομή, LED φώτα και ο ασημί διαχύτης συμπληρώνουν την όμορφη εικόνα του πίσω μέρους.
Εσωτερικό
Σχεδιαστικά το εσωτερικό του Allstreet είναι ίδιο με αυτό του κανονικού Α3 με μόνη διαφορά ότι μπαίνεις λίγο πιο άνετα για να κάτσεις χάρη στην μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Τα υλικά στο εσωτερικό του είναι στη πλειοψηφία τους μαλακά ποιοτικά πλαστικά και μόνο χαμηλά στις πόρτες και στην κονσόλα θα βρούμε σκληρά πλαστικά .

Ένα κομμάτι στο χρώμα του αλουμινίου βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και διατρέχει το εσωτερικό του ενώ στοιχεία αλουμινίου υπάρχουν και στις πόρτες. Οι κόκκινες ραφές στο ταμπλό ενισχύουν την premium εικόνα του.
Πολύ όμορφο σε όψη αλλά και σε αίσθηση είναι το τριάκτινο δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με το κόψιμο χαμηλά όπου φέρει και το σήμα S της έκδοσης. Οι ορθογώνιοι αεραγωγοί δεξιά και αριστερά από το τιμόνι θυμίζουν λίγο από εσωτερικό Lamborghini ενώ οι υπόλοιποι αεραγωγοί είναι κρυμμένοι στο ταμπλό.

Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένα ψηφιακό cock pit 10.25 ιντσών με πολύ ωραία γραφικά που μπορείς να αλλάξεις διαμόρφωση αναλόγως τα γούστα σου. Το ταμπλό όπου βρίσκεται η κεντρική οθόνη των 10.1 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης είναι ελαφρώς στραμμένο προς τον οδηγό με τα γραφικά της οθόνης να είναι πολύ καλά όπως επίσης και το μενού που είναι πλήρες και εύκολο στη χρήση. Ευτυχώς για την εργονομία υπάρχουν φυσικά κουμπιά για την ρύθμιση του κλιματισμού. Δυστυχώς ακόμα και στην αρκετά ακριβή έκδοση της δοκιμής μας δεν υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας , όπως επίσης απουσιάζει και το navigator όπου πρέπει να τα πληρώσεις έξτρα.

Εργονομικά είναι πολύ καλό, με τα χειριστήρια να είναι έξυπνα τοποθετημένα όπως έξυπνα τοποθετημένες είναι και οι διάφορες θήκες για μικροαντικείμενα. Στα συν της έκδοσης S βάζουμε και τα όμορφά backet καθίσματα που είναι άνετα αλλά προσφέρουν και σωστή πλευρική στήριξη.
Στις πίσω θέσεις θα βολευτούν άνετα 2 ενήλικες επιβάτες με επαρκή χώρο για τα γόνατα αλλά και το κεφάλι.

Ο σωστά διαμορφωμένος χώρος αποσκευών με το διπλό πάτωμα σου επιτρέπει να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τα 380 λτ του ενώ με τα καθίσματα (40:20:40) σε ανάκληση φτάνει τα 1.200λτ.
Ασφάλεια
To Audi A3 πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 89% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 81% στην προστασία των παιδιών, 68% στην προστασία των πεζών και 73% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Το απλό Α3 έχει δώσει τα διαπιστευτήρια του σχετικά με τις “οδηγικές του ικανότητες” και οι μηχανικοί της Audi έπρεπε να κρατήσουν τη σπορ συμπεριφορά του μοντέλου παρά την έξτρα απόσταση που το χωρίζει από το έδαφος. Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει και έτσι η διάταξη των αναρτήσεων όπως επίσης και το πολύ καλό τιμόνι με την κρεμαργιέρα μεταβλητής υποβοήθησης δεν άλλαξαν οπότε το Allstreet παραμένει ένα πολύ καλό οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο χωρίς να έχει απολέσει την άνεση του . Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει πολύ άνετα και παραμένει σταθερό ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες , με την ηχομόνωση της καμπίνας να είναι σε καλά επίπεδα, αν και είναι λίγο αυξημένος ο θόρυβος σε σχέση με το απλό Α3 όσων αφορά τους αεροδυναμικούς θορύβους και αισθητή την παρουσία του κάνει, σε ταχύτητες ταξιδιού και θόρυβος από τα ελαστικά .

Σε επαρχιακούς δρόμους το Α3 Allstreet θα κινηθεί σβέλτα με σπορ διάθεση χωρίς να εμφανίζει κλίσεις στις στροφές με το πολύ καλό τιμόνι να προσφέρει καλή πληροφόρηση ενώ τα δυνατά φρένα σου επιτρέπουν να φρενάρεις με σιγουριά. Η ανάρτηση αν και είναι σφιχτή δε θα κουράσει και μόνο σε πολύ μεγάλες λακκούβες θα φέρει κραδασμούς στην καμπίνα . Γενικά διαθέτει πολύ ποιοτικό πάτημα αντάξιο ενός premium μοντέλου και σπορ συμπεριφορά αντάξια του ονόματος της Audi. Το S tronic κιβώτιο των 7 σχέσεων αλλάζει γρήγορα και αθόρυβα σχέσεις στο κιβώτιο τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα.
Στη πόλη ο πολύ μικρός κύκλος στροφής του τιμονιού βοηθάει στους ελιγμούς ενώ και γι’ αυτούς που θα κινηθούν έκτος πόλης και θα ψάξουν κάποιον εκτός δρόμου προορισμό, για να δοκιμάσουν τις δυνατότητας του Allstreet, αυτό θα καταφέρει σχετικά άνετα να περάσει σε πατημένους χωματόδρομους αλλά όπως πάντα σε τέτοιου τύπου οχήματα , τα ελαστικά και η απουσία τετρακίνησης θα θέσουν τα όρια.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Το A3 Allstreet φοράει κάτω από το καπό του έναν 1.498κ.εκ τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα απόδοσης 150 ίππων και 250 Nm ροπής και η κίνηση μεταδίδεται στον εμπρός άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων S tronic 7 σχέσεων. Το θερμικό μοτέρ συνεργάζεται με έναν 48V ηλεκτροκινητήρα 12 ίππων και 50 Nm ροπής που βοηθάει στις εκκινήσεις αλλά και στις επιταχύνσεις μέσα στην πόλη μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου που σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι στα 5.6λτ/100χλμ. Εμείς κατά της διάρκεια της δοκιμής μας είδαμε 6,5λτ/100χλμ. Ο κινητήρας διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης των 2 εκ των 4 κυλίνδρων όταν έχει χαμηλές απαιτήσεις σε ισχύ μέχρι και με ταχύτητες των 130χλμ/ώρα. Από επιδόσεις το γερμανικό hatchback χρειάζεται 8.3 δευτ. για τα πρώτα 100χλμ/ώρα από στάση και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 221χλμ/ώρα.
Συμπέρασμα
Το Α3 Allstreet είναι ένα A3 για αυτόν που θέλει πιο πολύ το φαίνεστε του off road που το πετυχαίνει χάρη στα διακοσμητικά του, παρά την ουσία.

Οδηγικά παραμένει ένα σπορ hatchback, άνετο για καθημερινή χρήση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης. Η εικόνα της καμπίνας είναι σύγχρονη και premium ενώ και σε χώρους θα ικανοποιήσει την μέση οικογένεια. Στα αρνητικά βάζουμε τον εξοπλισμό που λείπει από το πακέτο παρά την ακριβή τιμή του.
Θετικά:
- Οδηγική συμπεριφορά
- Ποιότητα εσωτερικού
- Τιμόνι
- Χώροι
- Διττό χαρακτήρα
Αρνητικά:
- Τιμή
- Απουσία στάνταρ εξοπλισμού
Θα θέλαμε να έχει:
- Περισσότερο εξοπλισμό στο βασικό πακέτο
Εξοπλισμός – Τιμή
H αρχική τιμή για το Audi A3 Allstreet είναι στις 33.980 ευρώ ενώ η πλούσια έκδοση της δοκιμής κοστολογείτε στις 41.500 ευρώ. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνει Active Cylinder Management system, ζάντες 18 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων, δερμάτινο τιμόνι έκδοσης S, μπάγκετ καθίσματα έκδοσης S, ράγες οροφής, έξυπνα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, S tronic αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, κλιματισμό και πολλά ακόμα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Τρικύλινδρος τούρμπο βενζίνης 1498 cc Hybrid 48V Li-Ion
Ισχύς: 150PS/5.000-6.000 rpm — 12PS
Ροπή: 250 Nm / 1.500-3.500 rpm — 50Nm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 7 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.4 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 221 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,6 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 127 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.353 x 1.816 x 1.486 mm
Χώρος αποσκευών: 380/1200 lt
Βάρος: 1.425 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας
