Τι μας δίδαξε η επιτυχία της VW στο Pikes Peak
Την περασμένη Κυριακή, η VW κατάφερε να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ στην ανάβαση του Pikes Peak, με τον Γάλλο Romain Duman να κατεβάζει το ρεκόρ του Sebastien Loeb, κατά 16, σχεδόν δευτερόλεπτα. Το νούμερο είναι κυριολεκτικά μεγάλο, δεδομένου ότι πρόκειται για ένα ρεκόρ. Συνήθως, τα ρεκόρ βλέπουμε να κατεβαίνουν για ελάχιστα δευτερόλεπτα, όχι μόνο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά γενικότερα.
Τι μας δίδαξε λοιπόν, αυτό το κατόρθωμα;
Κάποιοι θα πουν, πολλά. Άλλοι πάλι, θα πουν τίποτα. Κάθε γνώμη είναι σεβαστή και αποδεκτή! Τα βενζινοκίνητα οχήματα γενικότερα (σε αγωνιστικό και νορμάλ επίπεδο) είναι ρυπογόνα. Γίνονται φιλότιμες προσπάθειες από τις εταιρίες να μειώσουν αυτούς τους ρύπους ή καλύτερα την εκπομπή αυτών, με διάφορες τεχνολογίες, οι οποίες έχουν πραγματικά τρομερή απόδοση. Πάντα όμως, θα υπάρχει έστω κι ένα μικρό ποσοστό εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα για παράδειγμα (που εντάξει το CO2 δεν είναι ρύπος κανονικά).
Το κατόρθωμα αυτό λοιπόν, της Γερμανικής εταιρίας μας έδειξε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι εδώ κι επιμένει, με πολύ δυνατή παρουσία. Για να έχουμε κι ένα μέτρο σύγκρισης, τουλάχιστον ως προς το αγωνιστικό κομμάτι, το Peugeot 208 T16 που οδήγησε ο Loeb στην ανάβαση του Pikes Peak το 2016, έπιανε τα 100 σε 1,8 δευτερόλεπτα. Τα αυτοκίνητα του RallyCross τα πιάνουν σε 1,9. Σε 1,8 δεύτερα πιάνει τα 100χλμ/ώρα και το ηλεκτροκίνητο της VW. Το όχημα της Γερμανικής εταιρίας μάλιστα, ήταν πιο βαρύ από το αντίστοιχο της Peugeot (1100 κιλά, έναντι 800 του Γαλλικού οχήματος). Και τα δύο διαθέτουν ένα απίστευτο αεροδυναμικό πακέτο, που απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες από τον οδηγό για να χειραγωγήσει το αυτοκίνητο.
Αμφότερα τα δύο αυτοκίνητα είναι τετρακίνητα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η Peugeot, κατάφερε να έχει μία αναλογία ίππων ανά κιλό 1:1. Αυτό σημαίνει, χωρίς να χρειάζονται περίπλοκα μαθηματικά, ότι ένας ίππος αναλογεί σε ένα κιλό της συνολικής μάζας του αυτοκινήτου. Δηλαδή, 800 ίπποι για 800 κιλά. Αν κάτσουμε να το σκεφτούμε λίγο πιο σοβαρά, θα τρομάξουμε! Φανταστείτε ότι ένα Skoda Fabia R5, έχει αναλογία ίππων ανά κιλό γύρω στο 0,22. Δηλαδή, 0,22 ίπποι ανά κιλό. Εδώ μιλάμε για 1 ίππο ανά κιλό!
Κι όμως, το μυστικό δεν είναι τίποτα από τα προαναφερθέντα συστήματα. Η μεγάλη διαφορά των ηλεκτροκινητήρων σε σχέση με τις ΜΕΚ (μηχανές εσωτερικής καύσης) είναι ότι δεν έχουν απώλειες ή τουλάχιστον, έχουν απειροελάχιστες, εν αντιθέσει με τις ΜΕΚ. Το όχημα της VW είναι 671 άλογα. Ε λοιπόν, τόσα θα αποδώσει στο τροχό που λέμε. Τίποτα λιγότερο, τίποτα περισσότερο. Ενώ, το Peugeot που οδήγησε ο Loeb, θα αποδώσει κάτι λιγότερο, το οποίο αθροιστικά καθ΄ όλη την διάρκεια της ανάβασης ή γενικώς του αγώνα, θα μας βγάλει ένα ποσοστό απωλειών της τάξης του 5 ή 10% ενδεχομένως. Αυτό είναι αρκετό, για να χαθούν πολύτιμα δευτερόλεπτα και κάπως έτσι μαζεύονται τα 16 που έριξε ο Romain Duman.
Βλέπουμε, ότι η ηλεκτροκίνηση ανεβαίνει όλο και περισσότερο και αποδεικνύει ότι μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να συγκριθεί με τις ΜΕΚ, ακόμα και να τις προσπεράσει. Βέβαια, σε αγωνιστικό επίπεδο, όπως συνέβη στο Pikes Peak, αλλά και σε κάθε τέτοια μορφή αγώνα, τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά, διότι δεν μιλάμε για μαζική παραγωγή ή για τεράστια αυτονομία. Απευθυνόμαστε αποκλειστικά στις ανάγκες του αγώνα. Σε νορμάλ επίπεδο, στην καθημερινότητα μας δηλαδή, τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα δεν έχουν και τόσο καλή απόδοση, όσο στη μορφή των αγώνων και δεν εννοούμε την απόδοση του κινητήρα, άλογα και γκάζια. Εννοούμε την απόδοση στο να κουβαλήσει φορτίο για μεγάλη απόσταση ή να καλύψει μία μεγάλη απόσταση.
Το μεγάλο πρόβλημα των ηλεκτρικών αυτή την στιγμή είναι η αυτονομία και ο χρόνος φόρτισης. Επομένως, είναι δύσκολο να παραχθούν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μαζική παραγωγή. Οι ΜΕΚ θα αργήσουν πολύ να εκλείψουν από το προσκήνιο και ίσως να μην χαθούν ποτέ. Ή τουλάχιστον, να υπάρχουν σε υβριδική μορφή, διότι τα πλεονεκτήματα που παρέχουν, δεν τα βρίσκεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
4-
Νέα McLaren 620R με 620 ίππους
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Νέα McLaren 620R με 620 ίππους
-
Ανανεωμένα Audi RS5 Coupe και RS5 Sportback
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ανανεωμένα Audi RS5 Coupe και RS5 Sportback
-
Ημερολόγιο Pirelli 2020: Looking for Juliet
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ημερολόγιο Pirelli 2020: Looking for Juliet
-
Έρχεται το Yaris GR-4 (video)
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Έρχεται το Yaris GR-4 (video)
-
Ένα αγροτικό Shelby F150 για λίγους
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ένα αγροτικό Shelby F150 για λίγους
-
H ΟΜΑΕ μέλος της FIA και ASN της Ελλάδας
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο H ΟΜΑΕ μέλος της FIA και ASN της Ελλάδας
-
H έκδοση παραγωγής του GT-R50 της Italdesign
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο H έκδοση παραγωγής του GT-R50 της Italdesign
-
Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πόσο κοστίζει άραγε το service μιας Bugatti Chiron;(video)
-
Bentley Continental GT έκδοση Pikes Peak
Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Bentley Continental GT έκδοση Pikes Peak
Η McLaren παρουσίασε μία περιορισμένη παραγωγής μοντέλο που είναι για χρήση αλλά θα μπορείς να κάνεις και μία βόλτα μαζί της στους δρόμους. Η 620R βασίζεται στην αγωνιστική 570S GT4 και είναι η πιο δυνατή έκδοση της σειράς Sport Series.
H Audi παρουσίασε τα ανανεωμένα RS5 Coupe και Sportback που έχουν να παρουσιάσουν ένα πιο μοντέρνο εξωτερικό σχεδιασμό.
Το Ημερολόγιο Pirelli 2020, με τη δημιουργική υπογραφή του Paolo Roversi και τίτλο “Looking for Juliet” (‘Αναζητώντας την Ιουλιέτα’) παρουσιάστηκε στο κοινό στο Teatro Filarmonico της Verona.
Πριν από λίγα μόλις χρόνια η Toyota μας είχε παρουσιάσει μια ειδική έκδοση του μικρού της αυτοκινήτου πόλης, το Yaris GRMN. Ήταν εμπνευσμένο από τη συμμετοχή της γιαπωνέζικης εταιρίας στο WRC αποτελώντας ουσιαστικά μια συλλεκτική σπορ έκδοση του πετυχημένου μικρού hatchback.
Κατά καιρούς η Ford έχει παρουσιάσει πολλές δυνατές και βελτιωμένες εκδόσεις των πολύ πετυχημένων pickup οχημάτων της. Είτε μιλάμε για το κλασικό Ranger η για το πολύ πιο extreme F-150. Τώρα όμως ήρθε η ώρα να λανσάρει την πιο δυνατή έκδοση του F-150 που ακούει στο όνομα Shelby F-150 ...
Η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ) εντάχθηκε στα μέλη της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) και απέκτησε την ιδιότητα του κύριου εκπροσώπου (ASN) της χώρας μας στη FIA, όπως αποφασίστηκε στη Γενική Συνέλευση της Διεθνούς Ομοσπονδίας αυτή την εβδομάδα στο Παρίσι.
Το πρωτότυπο GT-R50 της Italdesign που θαυμάσαμε το Μάρτιο στη Γενεύη, θα πάρει το δρόμο της παραγωγής έστω και σε περιορισμένο αριθμό. Μόλις, 50 αντίτυπα του μοντέλου θα κατασκευαστούν και το κόστος του θα ξεκινάει από τα 990.000 ευρώ.
Πόσο κοστίζει η συντήρηση μιας Bugatti;
Μετά το ρεκόρ της Bentley στη θρυλική διαδρομή του Pikes Peak ήρθε και μία συλλεκτική έκδοση μόλις 15 αντιτύπων.