Menu

Continental WinterContact TS 860 S

Το VW Golf και οι 7+1 ξεχωριστές εκδόσεις του

Porsche 911 S εναντίον Tesla Model 3 (video)

Αυτή η Alpina B12 5.7 δεν χάνεται με τίποτα

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Οι δύο ιδιαίτερες Porsche 959 ενός Σεΐχη

30 Σεπ 2019

Οι δύο ιδιαίτερες Porsche 959 ενός Σεΐχη

Από τις επτά συνολικά που είχε παραγγείλει

Το τμήμα ειδικών κατασκευών της γερμανικής εταιρίας που ακούει στο όνομα Porsche Exclusive Manufaktur αναλαμβάνει εδώ και πολλά χρόνια να εκτελέσει διάφορες ιδιαίτερες παραγγελίες απαιτητικών πελατών που φυσικά έχουν και την αντίστοιχη οικονομική επιφάνεια. Και φυσικά η Porsche έχει ολόκληρο μουσείο όπου διατηρεί πολλά από αυτά τα  αυτοκίνητα της. Από εκεί έρχεται και αυτή η περίεργη είδηση.

Πίσω στα τέλη του ’80 λοιπόν, το τμήμα των special projects στο Τσούφενχαουζεν δέχτηκε την πρόταση ενός Άραβα κροίσου, (μεταξύ μας, ή Άραβας θα ήταν ή Ρώσος ολιγάρχης ο πελάτης σήμερα) να του κατασκευάσει τη δική του μοναδική Porsche 959. Και μάλιστα όχι ένα ή δύο αντίγραφα αλλά… επτά! Ναι, επτά καινούργιες 959, προφανώς μία για κάθε ημέρα της εβδομάδας.

Οι 2 από τις 7 Porsche 959 έρχονται σε, τουλάχιστον, περίεργα χρώματα, κόκκινη – ροζ και χρυσή.

Αντίστοιχα, το ίδιο… κιτς είναι και το εσωτερικό των αυτοκινήτων με κόκκινο τιμόνι και ταμπλό συμπληρωμένο με λεπτομέρειες ξύλου ενώ το ίδιο ισχύει και για την χρυσή 959 με βαμμένες χρυσές τις απολήξεις της εξάτμισης.

Τουλάχιστον στις φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα η Porsche δεν διακρίνονται… χαϊμαλιά να κρέμονται από τον καθρέπτη στο εσωτερικό.

Μπροστά στο χρήμα τελικά όλα πωλούνται, ακόμη και η ιστορία που κουβαλά η 959. Θα μου πείτε, άλλες εποχές τότε στα τέλη του ’80, ίσως η Porsche τότε να μη θεωρούσε σημαντική την επιτυχία της 959 ή και να χρειαζόταν επειγόντως τα κεφάλαια του Άραβα σεΐχη, ποιος ξέρει…

Για όσους λίγους δεν γνωρίζουν, να πούμε ότι η 959 ήταν ένα αυτοκίνητο ορόσημο στην ιστορία όχι μόνο της Porsche αλλά ολόκληρης της αυτοκίνησης.

Κυκλοφόρησε το 1986 φορώντας ένα πανίσχυρο bi-turbo μοτέρ που στην ενισχυμένη έκδοση 959S απέδιδε 508 ίππους κάνοντας την το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής με τελική στα 317 χλμ/ώρα!

Πέρα από τις πολιτικές εκδόσεις η 959 ξεχώρισε και στα motorsports, ειδικότερα στα ράλι και στο θρυλικό αγώνα αντοχής Παρίσι – Ντακάρ δημιουργώντας έναν ακατάρριπτο θρύλο γύρω από το όνομα της.

Γράφει ο Γιώργος Ζιώγας

Facebook Comments