Menu

Η McLaren και η κρυφή σχέση της με την BMW M5

Aston Martin Valkyrie: Επιτέλους έκανε το ντεμπούτο της + (Video)

Μία σπάνια Ferrari 250 GT Series I Cabriolet ψάχνει ιδιοκτήτη

Νέο KIA Sportage 48V Hybrid

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Το εθνικό αυτοκίνητο της Τουρκίας θα βασίζεται στο Saab 9-3

18 Οκτ 2015

Το εθνικό αυτοκίνητο της Τουρκίας θα βασίζεται στο Saab 9-3

Σημαντικές εξελίξεις για την εθνική αυτοκινητοβιομηχανία της γειτονικής χώρας.

Ο Τούρκος Yπουργός Επιστήμης-Παραγωγής και Τεχνολογίας Fikri Isik ανακοίνωσε επισήμως ότι έχουν αγοραστεί τα δικαιώματα παραγωγής του Saab 9-3 μετά από 6 μήνες διαπραγματεύσεων με την εταιρεία, στα πλαίσια της προσπάθειας που κάνει η κυβέρνηση για την παραγωγή ενός εθνικού αυτοκινήτου.

Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια νέα Τουρκική μάρκα, που θα λανσάρει ένα προσιτό μοντέλο για την εγχώρια αγορά, σε διάφορους τύπους αμαξωμάτων (sedan, station wagon, crossover) σε βενζινοκίνητες αλλά και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

saab-9-3-cadillac-bls-turkey

Τα πρώτα τρία καμουφλαρισμένα πρωτότυπα έχουν το εμπρός μέρος της συγγενικής Cadillac BLS και το υπόλοιπο αμάξωμα του Saab 9-3

Τρία πρωτότυπα βρίσκονται ήδη σε φάση δοκιμών, με τους Τούρκους να στοχεύουν αρχικά στην παραγωγή 30-40 οχημάτων για επιπλέον δοκιμές παντός καιρού των διαφόρων συστημάτων κίνησης (κινητήρα εσωτερικής καύσης, ηλεκτροκινητήρας, υβριδικό). Το τέταρτο πρωτότυπο βρίσκεται ήδη προ των πυλών και είναι σε στυλ crossover. Η παραγωγή του μοντέλου θα ξεκινήσει περι το τέλος του 2019, ενώ στόχος είναι τουλάχιστον το 85% των μερών να κατασκευάζονται εγχώρια. Απαντώντας στην κριτική για την εμφάνιση των πρωτοτύπων ο Isik τόνισε ότι κανένα αυτοκίνητο δεν είναι 100% πρωτότυπο και ότι το τελικό προϊόν θα ικανοποιεί πλήρως τους Τούρκους αγοραστές όταν θα βγει στους δρόμους το 2020.

Η ηλεκτροκίνητη έκδοση του οχήματος θα έχει αυτονομία περίπου 100km με το κόστος της πλήρους φόρτισης στις 50-60 Τουρκικές Λίρες και το 90% της παραγωγής του να γίνεται εγχώρια. Ο Isik κατά τη διάρκεια της συνέντευξης αναφέρει ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μια σχετικά νέα και προσβάσιμη τεχνολογία, επομένως η Τουρκική βιομηχανία θα μπορούσε στο συγκεκριμένο τομέα να ανταγωνιστεί επάξια τις αυτοκινητοβιομηχανίες ανα τον κόσμο, βασισμένη στο R&D τμήμα της και την καινοτομία.

minister-show-saab-prototypes-624x350

Στην ερώτηση των δημοσιογράφων, γιατί επιλέχθηκε η Saab, ο Υπουργός απάντησε: “H Saab είχε πολύ καλή τεχνολογία, καλή ποιότητα και είναι γνωστή για τα άνετα και τα αξιόπιστα οχήματά της.”

“Έχουμε υπολογίσει το συνολικό κόστος του project. Παρόλα αυτά, δε θα ήταν λογικό να σας ανακοινώσουμε αυτό το νούμερο αφού βρισκόμαστε σε περίοδο αναζήτησης συνεργατών που θα αναλάβουν παραγωγή των οχημάτων” είπε μεταξύ άλλων ο Isik τους δημοσιογράφους. Να σημειωθεί ότι η εταιρεία Proton από τη Μαλαισία και η Τουρκική κατασκευάστρια φορτηγών και λεωφορείων BMC του επιχειρηματία Ethem Sancak, δουλεύουν εδώ και καιρό πάνω σε πρωτότυπα του 9-3.

Να θυμίσουμε ότι η Τουρκία έχει την πέμπτη μεγαλύτερη παραγωγή οχημάτων στην Ευρώπη, με εταιρείες όπως η Ford, Fiat, Hyundai, Renault, Toyota, Honda κ.α. να έχουν εργοστάσια παραγωγής στη γειτονική μας χώρα. Συνολικά για 2015, προβλέπεται να παραχθούν 1,225,000 οχήματα επι Τουρκικού εδάφους, με τα 925,000 από αυτά να προορίζονται για εξαγωγές. Ενδεικτικό του μεγέθους της ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα είναι ότι τον Μάρτιο του 1981 παρήχθησαν 849 οχήματα ενώ τον περασμένο Ιούνιο του 2015 ο αριθμός παραγωγής έφτασε το ρεκόρ των 73.928 οχημάτων.

saab-9-3-aero-silver-front

H δεύτερη γενιά του Saab 9-3 πρωτοπαρουσιάστηκε το 2003 και έκτοτε δέχτηκε αρκετές ανανεώσεις με τη σημαντικότερη το 2008. Η θλιβερή πορεία της Saab μετά τις συνεχείς πτωχεύσεις δεν επέτρεψε στην τρίτη και υπο εξέλιξη γενιά του να δει το φως της δημοσιότητας.

Η προσθιοκίνητη μεσαίου μεγέθους πλατφόρμα Epsilon της GM στην οποία βασίζεται το Saab 9-3, αναπτύχθηκε αρχικά από την Opel και πρωτοπαρουσιάστηκε το 2002. Έκτοτε έχει χρησιμοποιηθεί σε διάφορες εκδόσεις σε οχήματα όπως: Opel Vectra C, Saab 9-3, Chevrolet Malibu, Cadillac BLS, Fiat Croma, Opel Insignia κ.α. Αυτή την περίοδο, η GM ετοιμάζει τον αντικαταστάτη της που θα χρησιμοποιηθεί από τα μελλοντικά μοντέλα των εταιρειών του ομίλου.

 



Facebook Comments