Δοκιμή: VW Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG
Δοκιμή: VW Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG
Συμπληρώνει τη γκάμα με στυλ
Εισαγωγή
Σε μία πλήρη γκάμα με SUV’s για όλα τα γούστα δεν θα μπορούσε να λείπει και ένα κουπέ μικρό του είδους και το Taigo εκτελεί ακριβώς αυτό το ρόλο για την VW.
Μετά τα Τ-Roc και T-Cross, ανάμεσα τους μπαίνει το κουπέ Taigo και παρά τα πολλά κοινά που έχει με τα άλλα δύο καταφέρνει να έχει το δικό του χαρακτήρα.
Εμφάνιση
Σχεδιαστικά δεν ξεφεύγει από τα πρότυπα της εταιρείας και δεν προκαλεί με την εμφάνιση του αλλά διαθέτει καθαρές γραμμές, μοιάζει στιβαρό χάρη στις μικρές γυάλινες επιφάνειες και η σπορ εικόνα του τονίζεται από την κλίση της πίσω κολόνας.
Στην έκδοση style της δοκιμής διαθέτει φωτιστικά σώματα τεχνολογίας IQ.LIGHT LED Matrix που ενώνονται μεταξύ τους με μία LED μπάρα. Το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω μέρος όπου επίσης μία LED μπάρα ενώνει τα τρισδιάστατης σχεδίασης LED φώτα.
Εσωτερικό – Χώροι
Το εσωτερικό του Taigo δεν κρύβει σε καμία περίπτωση την συγγένεια του με το Polo που μπορεί να μην εντυπωσιάζει σχεδιαστικά είναι όμως στιβαρό, με πολύ καλή συναρμογή, εργονομικό και με καλά υλικά για την κατηγορία.
Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 8 ιντσών ενώ και στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει το infotainment με την οθόνη αφής επίσης 8 ιντσών. Τα γραφικά της οθόνης είναι καλά και το μενού είναι πλήρες και εύκολο στη χρήση του.
Ευτυχώς ή ρύθμιση του κλιματισμού δεν γίνεται μόνο μέσω της οθόνης, αλλά έχουν προστεθεί και κουμπιά, αφής βέβαια και αυτά , αλλά πάλι είναι πιο εύχρηστο από το να ψάχνει κάποιος μέσα στο μενού της οθόνης.
Επίσης και ο χώρος αποσκευών είναι πολύ καλός σε μέγεθος και σχήμα καθώς διαθέτει 440 λίτρα και με τα πίσω καθίσματα σε ανάκληση φτάνει τα 1,220 λίτρα.
Σε χώρους είναι ικανοποιητικό και μόνο οι ψηλοί πίσω επιβάτες θα διαμαρτυρηθούν για την χαμηλή οροφή, λόγω σχεδιασμού.
Ασφάλεια
Το VW Taigo πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ και συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 94% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 84% στην προστασία των παιδιών, 71% στην προστασία των πεζών και 70% στα συστήματα ασφαλείας.
Στο δρόμο
Το Taigo πατάει επάνω στην πλατφόρμα MQB της VW, που έχει δώσει πολύ καλά δείγματα αν κρίνουμε και από τα μοντέλα που τη μοιράζονται και έχουμε οδηγήσει στο παρελθόν. Ουσιαστικά είναι μία κουπέ έκδοση του T-Cross και έχει πιο σπορ χαρακτήρα. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή, με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και δεν αφήνει το αμάξι να πάρει μεγάλη κλίση στις στροφές ενώ το τιμόνι προσφέρει καλή πληροφόρηση και η αίσθηση του είναι πολύ καλή.
Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με άνεση, είναι ευθύβολο σε κάθε ταχύτητα και η ηχομόνωση της καμπίνας είναι αρκετά καλή. Χάρη στον μικρό όγκο του θα κινηθεί άνετα μέσα στα όρια της πόλης με την ανάρτηση να λειτουργεί καλά όταν περνάει επάνω από τις κακοτεχνίες και μόνο ο σχεδιασμός του δημιουργεί ένα εμπόδιο στην ορατότητα πίσω. Το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είναι σχετικά γρήγορο στα ανεβάσματα και καλό στα κατεβάσματα ενώ διαθέτει και σπορ επιλογή που κρατάει πιο ψηλά τις στροφές του κινητήρα.
Τα 18 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος θα δώσουν στον οδηγό περισσότερη αυτοπεποίθηση να κινηθεί και εκτός δρόμου χωρίς βέβαια υπερβολές. Τα φρένα του είναι δυνατά και προοδευτικά στη λειτουργία τους και δεν έδειξαν να κουράζονται ακόμα και μετά από σκληρή χρήση.
Κινητήρας – Επιδόσεις
To αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον 1000-άρι τούρμπο κινητήρα με τρεις κυλίνδρους και ισχύς 110 ίππων και 200 Nm ροπής. Η λειτουργία του είναι γραμμική με αρκετή ροπή στις μεσαίες στροφές κυρίως από τις 2000 σ.α.λ. και πάνω, είναι αθόρυβος και χωρίς να παρουσιάζει τρέμουλο.
Για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα από στάση χρειάζεται 10,9 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλμ/ώρα. Η κατανάλωση κατά την διάρκεια της δοκιμής μας σε μεικτές διαδρομές κυμάνθηκε στα 7,4 λίτρα ανά 100 χλμ με τον κατασκευαστή να δηλώνει 5,9 λτ/100χλμ.
Συμπέρασμα
To Taigo είναι SUV που συμπληρώνει τη πλούσια γκάμα της VW και απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν μία πιο σπορ εμφάνιση για το τετράπορτό τους. Διαθέτει αρκετά ευρύχωρο εσωτερικό, για το μέγεθός του όπως και πολύ καλό χώρο αποσκευών.
Οδηγικά έχει το δικό του χαρακτήρα και μπορεί να κινηθεί γρήγορα με σπορ διάθεση σε στριφτερούς δρόμους αλλά και με άνεση στον αυτοκινητόδρομο. Αν εξαιρέσει κανείς την παραχώρηση που θα πρέπει να κάνει κάποιος ψηλός όταν κάτσει στα πίσω καθίσματα λόγω της σχεδίασης του παίρνει αρκετά καλό βαθμό σε όλους τους τομείς. Σχεδιαστικά θα το θέλαμε πιο τολμηρό.
Θετικά:
- Οδηγική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
- Χώροι
- Εργονομία – χώροι για μικροαντικείμενα
Αρνητικά:
- Χώρος πίσω για τους ψηλούς επιβάτες
Θα θέλαμε να έχει:
- Πιο τολμηρή σχεδίαση
Εξοπλισμός – Τιμή
Δύο εκδόσεις εξοπλισμού είναι διαθέσιμες για το Taigo, η Life και η Style και τρεις επιλογές κινητήρα με 95 – 110 και 150 ίππους, όλες με τον τρικύλινδρο χιλιάρι TSI κάτω από το καπό. Η τιμή εκκίνησης του είναι τα 22.100 ευρώ (1.0 TSI 95 PS , Life) ενώ το αμάξι της δοκιμή μας ( 1.0 TSI 110 PS DSG, Style ) ξεκινάει από τα 27.200 ευρώ. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται, ράγες οροφής σε ασημί χρώμα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, IQ.LIGHT – LED matrix προβολείς με φώτα ημέρας LED και δυναμικό φωτισμό στροφής, σύστημα Travel Assist με Lane Assist(Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας), Adaptive Cruise Control με Speed Limiter, Αυτόματος κλιματισμός Air Care Climatron ic δύο ζωνών, Sport comfort καθίσματα εμπρός, ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 8 ιντσών, infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG και πολλά ακόμα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Τρικύλινδρος βενζίνης 999 cc
Ισχύς: 110ps
Ροπή: 200 Nm / 2.000-3.000 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: Αυτόματο 7 σχέσεων
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,9 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,9 λτ/100χλμ (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 134 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.266 x 1.757 x 1.518 mm
Χώρος αποσκευών: 440/1220 lt
Βάρος: 1.185 kg
Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας