Menu

Νέα Porsche Taycan με 680 και 761 ίππους

VisionVenture Concept: Ένα αυτοκινούμενο από το μέλλον (video)

Επίσημο: Νέο Nissan Juke

Πόσο περισσότερο θερμαίνονται τα σκουρόχρωμα αυτοκίνητα; (video)

previous arrow
next arrow
PlayPause
previous arrownext arrow
Shadow
Slider

Δοκιμή: Volvo XC40 T3

11 Ιούλ 2019

Volvo XC40 T3 – Δοκιμή

Νεανικό, Στιλάτο, Ηi Tech και Volvo

Εισαγωγή

Το Volvo XC40 T3 αποτελεί το μικρότερο SUV στην οικογένεια της Volvo και αποπνέει φρεσκάδα χάρη στο σχεδιασμό του. Προσφέρει μπόλικη τεχνολογία και πάνω απ’ όλα έχει το DNA της σουηδικής εταιρείας σε ότι αφορά την ασφάλεια.

Volvo XC40 T3

Όλο το παραπάνω πακέτο προσφέρεται και με μία άκρως δελεαστική πρόταση για τη χώρα μας, καθώς φοράει έναν κινητήρα βενζίνης 1,5-λίτρων και 156 ίππων.

Εμφάνιση

Εμφανισιακά το Volvo XC40 T3 έχει πολλά κοινά στοιχεία με τα μεγαλύτερα XC60 και XC90 χωρίς ωστόσο να του λείπει η δικιά του ξεχωριστή ταυτότητα.

Volvo XC40 T3

Στο εμπρός μέρος η μάσκα και τα Led φωτιστικά σώματα κρατάνε αναλλοίωτη την όμορφη εικόνα που συναντάμε σε όλα τα νέα μοντέλα της εταιρείας.

Volvo XC40 T3

Από πλάγια και στο πίσω μέρος, το “μικρό” Volvo καταφέρνει να ξεχωρίζει χάρη στα φωτιστικά σώματα που διαφοροποιούνται από άλλα μοντέλα της φίρμας αλλά και χάρη στο μικρό παράθυρο στις πίσω πόρτες και στην πίσω κολόνα.

Σαν σύνολο γενικά, το XC40 δείχνει και είναι ψηλό (21 εκατοστά απόσταση από το έδαφος), έχει όγκο και δυναμικές γραμμές που τραβάνε τα βλέμματα.

Εσωτερικό-Χώροι

Με τη μεγάλη κεντρική οθόνη να τραβάει αμέσως το ενδιαφέρον, το εσωτερικό του κόμπακτ σουηδικού SUV είναι ευχάριστο και άνετο. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στα άνωθεν τμήματα του ταμπλό είναι αφρώδη με πολύ καλή συναρμογή και καλή αίσθηση. Ενώ στα κατώτερα τμήματα γίνεται χρήση σκληρότερων υλικών, όπως στα πλαϊνά τμήματα της πόρτας και στην κεντρική κονσόλα.

Η τελευταία θα μπορούσε να είναι πιο στιβαρή με καλύτερη συναρμογή. Επίσης, στο εσωτερικό έχει τοποθετηθεί μοκέτα από 100% ανακυκλώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον υλικά που προσωπικά την βρήκα λίγο άγρια στην υφή αλλά αφού προστατεύουν το περιβάλλον μου αρέσουν.

Εργονομικό εσωτερικό με πολλούς μικρούς χώρους για μικροαντικείμενα.

Ελάχιστα κουμπιά υπάρχουν στο ταμπλό. Καθώς η πλειοψηφία των λειτουργιών γίνεται πολύ εύκολα και αναλυτικά μέσα από την κεντρική οθόνη των 9 ιντσών όπου φιλοξενεί το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης του αυτοκινήτου. Τα όργανα στο ταμπλό έχουν αντικατασταθεί με μία ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών.

Στις πίσω θέσεις υπάρχει χώρος ακόμα και για 5 επιβάτες να κάτσουν άνετα. Χωρίς να φλερτάρουν ούτε τα γόνατα τους ούτε τα κεφάλια τους με τμήματα του αυτοκινήτου.

Δοκιμή

Χωράνε άνετα τα πράγματα μίας ταξιδιάρας τετραμελής οικογένειας στα 460 λίτρα του τετραγωνισμένου χώρου αποσκευών και με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης 1.336 λίτρων.

Ασφάλεια

Το XC40 πήρε 5 αστέρια στο EuroNCAP τεστ. Συγκεκριμένα βαθμολογήθηκε με 97% στην προστασία των ενήλικων επιβατών, 87% στην προστασία των παιδιών, 71% στην προστασία των πεζών και 76% στα συστήματα ασφαλείας.

Στο δρόμο

Καλοκαιράκι και επιβάλλεται να φορτώσουμε το SUV μπαγκάζια για εξόρμηση στην παραλία για να το τεστάρουμε. Το τερπνόν μετά του ωφελίμου και το XC40 από τα πρώτα κιόλας χλμ στην εθνική δείχνει το καλό του πρόσωπο. Καθώς είναι άνετο με ήσυχη καμπίνα και μπορεί να πορευθεί με ταχύτητες 130 χλμ με περίσσια άνεση.

Volvo XC40 T3

Στα επαρχιακά τμήματα, όπου και οι στροφές είναι περισσότερες και πιο κλειστές, είναι εξίσου άνετο, παρά το ύψος του, χωρίς να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις. Ενώ το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση. Για αυτούς που θέλουν να παίξουν με τα προγράμματα οδήγησης (Comfort, Eco, Dynamic, Off-Road και Individual) και να ψάξουν το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου μέσω της Dynamic επιλογής δε θα δούνε μεγάλη διαφορά. Πέραν του ελαφρώς πιο σφιχτού τιμονιού και του αμεσότερου αρπάγματος του κινητήρα.

Μιας και η θεωρία λέει πως αν δεν διασχίσεις χωματόδρομο τότε δε βρίσκεις καλή παραλία, βρεθήκαμε να πατάμε στο χώμα χωρίς ίχνος φόβου μη βρούμε κάτω. Καθώς η απόσταση που χωρίζει τον Σουηδό από το έδαφος είναι αρκούντως ικανοποιητική. Διαθέτει και off road πρόγραμμα αλλά δε δυσκόλεψαν τόσο τα πράγματα για να καταλάβουμε τι και πως επεμβαίνει στους δύο εμπρός τροχούς που παίρνουν κίνηση.

Σε γενικές γραμμές το XC40 διαθέτει καλό στήσιμο και ρύθμιση ανάρτησης που δεν κουράζει σε καμία περίπτωση ούτε χάνει σε αίσθηση σε κλειστά στριφτερά κομμάτια. Περνάει πάνω από λακκούβες ανεπηρέαστο και αφήνει την καμπίνα στην ησυχία της.

Κινητήρας-Επιδόσεις

Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1,5 λίτρων της έκδοσης Τ3 είναι ίσως οικονομικά η πιο “βολική” έκδοση για την Ελλάδα λόγω τεκμηρίων. Μπορεί στο αφτί τα 1.477 κ.εκ. να ακούγονται λίγα, χάρη στο τούρμπο όμως αποδίδει 156 ίππους και 265 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.850 σ.α.λ. και είναι ζωηρός από χαμηλά κάτι που το καταλαβαίνεις άμεσα σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Ενώ ούτε τρέμουλο υπάρχει ούτε θόρυβος στην καμπίνα. Για τα πρώτα 100 χλμ από στάση χρειάζεται 9,4 δευτ. κάτι βέβαια που δεν απασχολεί και πολύ το κοινό που το έχει στο μάτι για να το αγοράσει.

Αντιθέτως η κατανάλωση είναι ένα σημαντικό κομμάτι και εκεί ο μικρός βενζινοκινητήρας τα πάει καλά καθώς ή μέση κατανάλωση σε μεικτές διαδρομές (με λίγο πόλη) κυμάνθηκε στα 8,4 λίτρα/100 χλμ. Ενώ στο ταξίδι στην εθνική με ταχύτητες 120 χλμ και ελαφρύ πόδι στα 6,8 λίτρα/100χλμ. Στο χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων οι Σουηδοί έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά καθώς διαθέτει καλή αίσθηση και κλιμάκωση και κουμπώνει τις ταχύτητες σχεδόν με ένα άγγιγμα. Τα φρένα του αποδεικνύονται δυνατά και σταματάνε αποτελεσματικά το βάρους 1.568 κιλών SUV.

Συμπέρασμα

Το Volvo XC40 T3 βάζει δύσκολα στον premium ανταγωνισμό BMW X1, Audi Q3, Mercedes GLA κτλ. και εκτός από την πρακτικότητα, την ποιότητα και την άνετη οδική του συμπεριφορά, έχει σαν μεγάλο ατού τη φρέσκια εικόνα του και το σκανδιναβικό του DNA. Εργονομικό, hi tech και με καλούς χώρους στο εσωτερικό του αποτελεί μία πολύ αξιόλογη πρόταση στην κατηγορία.

Στα αρνητικά και μιας και μιλάμε για premium μοντέλο. Τα φιλικά προς το περιβάλλον υλικά του μπορεί να χαλάσουν σε κάποια σημεία την εικόνα. Ενώ θα μπορούσε η κεντρική κονσόλα να είναι περισσότερο στιβαρή.

Εξοπλισμός-Τιμή

Η βασική έκδοση του XC 40 Τ3 ξεκινάει από τις 30.700 ευρώ και αναλόγως τον εξοπλισμό, την έκδοση του κινητήρα και τη μετάδοση της κίνησης μπορεί να φτάσει και τα 54.480 ευρώ (Τ5 AWD R-Design). H έκδοση που είχαμε στα χέρια μας διέθετε σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, ζώων και ποδηλάτων, σύστημα αποφυγής εκτροπής από το δρόμο και αλλαγής λωρίδας, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, διπλό δάπεδο στο χώρο των αποσκευών και πολλά ακόμα.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης 1.477cc
Ισχύς: 156 ps στις 6.000 rpm
Ροπή: 265 Nm στις 1.850-3.850 rpm
Κιβώτιο Ταχυτήτων: χειροκίνητο 6 σχέσεων
Κίνηση: στους εμπρός τροχούς
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,4 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μέση κατανάλωση: 6,2 lt/100 km (τιμές κατασκευαστή)
Εκπομπές CO2: 144 g/km
Διαστάσεις (μήκος – πλάτος – ύψος) : 4.425 x 1.863 x 1.652 mm
Χώρος αποσκευών: 460-1.336 lt
Βάρος: 1.568 kg

Ευχαριστούμε το Κτήμα Χρηστίδη για τη φιλοξενία του.

Γράφει ο Θανάσης Τζιόβας

Facebook Comments